יום שלישי, 11 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, מה ראינו, סיכומים, אלחנדרו

ולווארדה מסיים את תפקידו באדום, קטע 4, תחנת הסקי ב - VALDEZCARAY

אולי כדאי 'סיבור אוזן' לפני שמסכמים את חלקו של ולווארדה בוואלטה השנה, ונעשה זאת בקפיצות:
2002 - מקום שני ומקום רביעי בהתאמה בקטע ראשון ותשיעי בוואלטה (ולווארדה בן 22).
2003 - מקום ראשון בקטעים 9 ו-15 ונצחון בקטגוריה המשולבת בוואלטה. מקום שני באליפות העולם, מירוץ כביש, המילטון, קנדה (ולווארדה בן 23).
2006 - נצחון בליאז' בסטוניה ליאז', מקום שלישי בטור של רומנדי, מקום שני בדירוג הכללי+ מקום שלישי בדירוג הנקודות ובדירוג המטפסים בוואלטה, מקום שלישי באליפות העולם, מירוץ כביש, זלצבורג.
2012 - מקום ראשון בקטע החמישי והשני בדירוג הכללי ב-DOWN UNDER, נצחון בקטע השני ונצחון בדירוג הכללי בטור של אנדלוסיה, נצחון ומקום שני בקטע שלישי וחמישי בהתאמה, ומקום שלישי ושני בדירוג הכללי ובדירוג הנקודות בהתאמה בפאריס ניס, נצחון בקטע 17 לפיראגוד בטור הצרפתי, נצחון בקטע ראשון (TTT), וקטעים שלישי ושמיני+ נצחון בקטגוריית הנקודות ומקום שני בדירוג הכללי בוואלטה.
אלחנדרו בֵּלמוֹנטֶה ולווארדה. למי ששכח איך זה נראה, ולמי שעדיין לא הספיק לשים לב, השנה, ואלוורדה היה ועדיין אחד הרוכבים הבכירים בסבב, ובוודאי אחד המגוונים ביותר.
'ולווארדה רגלי הזהב' - ולווארדה יודע/יכול לעשות הכול - הוא רוכב נגד שעון לא רע בכלל, הוא מטפס הרים נהדר, והוא מאיץ נהדר (למי שהיה צריך תזכורת בא המיאוץ האחרון של הוואלטה שלשום במדריד והזכיר), ומה שזה אומר זה שהוא יכול לנצח בכל סוגי המרוצים, גם בקלאסיים החד יומיים, וגם במירוצי קטעים קצרים וארוכים, גם במישור, וגם בהר - בהכול, אך למי שהיה צריך תזכורת למגוונוּת הנדירה של הרוכב הספרדי יליד מורסיה שבדרום מזרח ספרד (Las Lumbreras), באה הוואלטה והזכירה, אז מה חסר? - לא חסר כלום, יש הכול, אז למה יש עדיין כל כך הרבה שלא משוכנעים?.
הרחקתו מהסבב לשנתיים, הרחקה שהתאפשרה לאחר ההתעקשות הזכורה של הועד האולימפי האיטלקי (דווקא), והסתיימה בתחילת השנה, היו מהספיחים האחרונים (עד היום) של 'פרשת פוארטו', ואולי גרמה לולווארדה עוול, אך ספק אם נדע. ואלווארדה המשיך וסיפר במשך אותן שנים, למי שעוד בכלל התעניין, שהוא מתאמן ברצינות, ויחזור לכשיתאפשר (...), ומכוון שהוא לא הודה בכלום אף פעם, והמשיך לטעון לחפותו, החזרה התאפשרה רק השנה בתום ריצוי ההרחקה במלואה.
אז למה לא מונים את ולווארדה בין הגדולים ביותר? - אולי כי הוא מפוזר מדי, לא ממוקד - לא ממקד את מאמציו לתחום מרוצים ספציפי, ולמה לא? - כי הוא מגוון מדי בכדי להתמקד במשהו אחד - והאם זה לא חבל? - לא!, ואם הוא כן היה ממקד את מאמציו בתחום מסוים האם... וגו'. בסך הכול תלוי את מי שואלים, ובוא נודה - רובנו לא קורא ספרדית, וגם לא מקבל עידכונים יומיומיים לגבי הנעשה בעולם ממקורות שכאלה - מקסימום נתרגם לעצמנו עם האפליקציה הגוּגֵלית חומר שמגיע מצרפת בעת הטור, או מהגזאטה בעת הג'ירו, (על אף שחלקינו בהחלט תרגם כתבה או שתיים מספרדית בעת 'המקרה' שפקד את קונטאדור).
אז כדאי לדעת שולווארדה הוא כוכב גדול מאוד בעולם האופניים, אבל הוא כוכב ממש ענק בספרד (וגם מקבל הרבה כסף בשביל שירותיו), והכול בסדר - העולם הוא לא כפי שנראה מארץ ציון וירושלים, וגם לא מאנגליה, או שאולי ביתר דיוק הוא נראה כך רק בטלוויזיה.
ולווארדה הגיע לוואלטה לאחר שרכב בטור (וכאמור נתן הצגה גדולה בטיפוס לפראגוד), וכידוע צורף לצוות של מוביסטאר בדקה האחרונה לאחר שהתברר שלקובו עקרו (סוף סוף) את השן בינה, אבל ולווארדה רכב המון גם לפני הטור, אולי יותר מדי, ואין בכך בכדי להעלות השערה שאם לא היה רוכב כה הרבה הוא היה מצליח יותר בוואלטה, אך יש להזכיר שולווארדה איבד את הסיכוי להאבק על הנצחון לא עקב חוסר יכולת אלא עקב זלזול מופגן בו על ידי האנגלים (של סקאיי), שלא איפשרו לו להתאושש מתאונה שכנראה הם בעצמם גרמו בקטע 4, וגרמו לו לאבד ~ דקה בקטע שעלה לתחנת הסקי ב-  Valdezcaray.
מה כדאי שנזכור? - לטעמי כדאי לזכור שבקטע שדובר בו (ועוד ידובר), הקטע שבו קונטאדור בעצם ניצח את המירוץ, במעלה פוּאנְטֵה דֶה, ולווארדה ממש לא היה רחוק - ממש לא רחוק - ואם היה מתזמן את ההתקפה שלו כמה שניות יותר מוקדם הוא היה מנצח את הקטע, כי לקונטאדור כבר לא היה כח, וכל זה לא אומר שהיה מנצח על ידי כך גם את המרוץ, עדיין 'הטיפול האנגלי' היה נשאר בעוכרו.
אבל העונה עדיין לא נגמרה, על אף שלואלוורדה יש כבר 79 ימי מירוצים ברגליים השנה, וכנראה נראה אותו ביום ראשון ה- 23.9 במירוץ הכביש באליפות העולם בלימבורג, הולנד (ביחד עם קונטאדור, רודריגז, פריירה ועוד כמה), ואז, אולי אולי אפילו נזכה לראות אותו ביפה במרוצים, בלומברדיה.
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה