יום חמישי, 27 בספטמבר 2012

אוראן מנצח בפיאמונטה, ומי ניצח בלומברדיה עם החולצה המקושתת

ריגוברטו הציע נישואין לבחורה מימין (או משמאל)
ריגוברטו אוראן, הקולומביאני (לא היחיד) של קבוצת סקאיי, ניצח היום אחרה"צ במירוץ ה- Gran Piamonte, לאחר בריחת סולו מאוחרת, כשאחריו מסיימים פאוליני מקטיושה וורדוגו מאאוסקלטל, ולא הרבה אחריהם מגיעים הנהאו בטנקור וסנטמברוג'יו. זהו נצחונו השני של אוראן העונה, לאחר שניצח בקטע בטור הקטלוני, זכה במדלית כסף אולימפית, וגם בחולצת הרוכב הצעיר בג'ירו - אוראן הולך ומסתמן כהבטחה גדולה לעתיד - דור שלם של רוכבים שהגיע מקולומביה בשנים האחרונות הולך ומפנה לו מקום בשורות הראשונות של הרוסטר העולמי הבכיר, ובהתחשב בכך שחומר הרוכבים שמגיע מהמדינה הדרום אמריקאית בעלת המסורת הארוכה של אהבת הספורט משופע בדרך כלל במומחי הרים, הרי שהלב עולז לו.

ועכשיו קצת היסטוריה:
פיליפ ג'ילברט החליט שלא להשתתף לא במילנו טורינו ואף לא בפיאמונטה (שלא כמו בשנה שעברה), ועקב כך נראה אותו לראשונה לבוש 'בַּהידור המקושת' רק ביום שבת, בלומברדיה, ויש למה לצפות, ואם ג'ילברט גם ינצח ביום שבת, הוא ישלים שלישייה - הוא כבר ניצח בלומברדיה גם ב- 2009 וגם ב- 2010, אבל הוא לא יהיה הראשון שמנצח בלומברדיה לבוש בכותונת הפסים.
ב-2006 מנצח בלומברדיה האיטלקי פאולו בטיני, לבוש בהידור אך מלא צער ויגון. לאחר הנצחון באליפות העולם כמה ימים קודם לכן ניספה אחיו מאוּרוֹ בתאונת דרכים, עת מיהר ועשה דרכו באחד הערבים לארגן לאחיו מסיבה לרגל זכייתו בתואר.
פאולו עמד על דוכן המנצחים בלומברדיה מצביע לשמיים, מסמן את הסימן המוכר של המאמינים הנוצרים, סימן שכלל לא שמור רק להם אלא למאמינים בשלל דתות אחרות, אך גם לחלוצי כדורגל, כולם מחפשים בסופו של יום למי להקדיש ועם מי לחלוק את השמחה והעצב.
בכדי למצוא זוכים מקושתים אחרים חייבים לחזור אחורה בדילוגים:
ב-1998 מנצח בלומברדיה השוויצרי אוסקר קָמֵנזינְד לבוש כותונת פסים, וב- 1982 ג'יוסאפה סרוני האיטלקי (ומדריך אחר-כך את דמיינו קונגו לשתי זכיות משלו בלומברדיה).
אם נמשיך בדילוגים אפשר למצוא את פליצֵ'ה ג'ימונדי האיטלקי לבוש בכותונת בלומברדיה ב-73, ולפני כן את הקאניבל מרקס עושה זאת ב-71, אך בשנים אלו המירוץ היה מירוץ של 'מתגלגלי דרך' (Rouleurs) ולא של מטפסים כפי שהוא היום - שניהם ניצחו במיאוצים מתוך קבוצות בריחה קטנות.
לפני כן ב- 65, ניצח הרוכב האנגלי בן האלמוות טום סימפסון (שמת בטיפוס לוונטו שנתיים לאחר מכן), גם הוא לאחר התקפות חוזרות ונשנות, שבראשונה הוא ניתק עצמו ביחד עם ג'יאני מוֹטַה מצמד החמד אנקטיל ופוּלידוֹר, ואחר כך גם ממוטה בכדי שלא להסתכן במאוץ לקו מולו.
הראשון שעשה זאת היה הרוכב האיטלקי האגדי (זה כה מזמן שזה חייב להיות שייך לאגדות) אלפרדו בינדָה, שניצח בלומברדיה ארבע פעמים, כשרק פאוסטו קופי שניצח בלומברדיה חמש פעמים ניצב לפניו בטבלת המנצחים הגדולים של המירוץ. אחריהם ניצב הנסיך האיטלקי הקטן דמיינו קונגו עם שלוש זכיות, וכאמור ג'ילברט עם שתיים - האם לוואלוני תכניות להמשיך בטיפוס בסולם האגדות - את זאת נראה ביום שבת.
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה