יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

השיירה





השיירה, איך זה עובד, תקנות.


  • כל הנמצאים ב'מרחב המירוצי' (RACE MOTORCADE), אדם או רכב, ממלאים פונקציה מסוימת ומיקומם במרחב מוגדר.
  • ה'מרחב המרוצי' (הקטע במרחב ש'שייך' למרוץ) מסומן על יד נציגי הרשות הציבורית - הקדמי נושא דגל אדום ומסמן את תחילתו, והאחרון, בעל דגל ירוק מסמן את סיומו.
  • התנהגות הפרטים ב'מרחב המרוצי' נקבעת על ידי בעלי תפקידים במרוץ (ולא על ידי התקנות/חוקים של הרשות הציבורית).
  • 'שוטר המרוץ' - שוטר/מפקח התנועה של המרוץ (TRAFFIC SUPERVISOR) יסומן בבגד מאובחן, והוא האחראי מטעם המארגנים לניהול והפיקוח על התנועה במרחב המרוצי.
  • אופנוע המידע  (information motor-cycle) - מעביר אינפורמציה לנעשה על הכביש ל'רדיו המרוץ' (RACE RADIO).
  •  'אופנוע השלט' (board motor-cycle) - מעביר את האינפורמציה הרלוונטית לרוכבים בחזית המרוץ - פערים, משתתפים בקבוצות הבריחה וכדו'.
  • רכב נאוטרלי - בדרך כלל יש שלושה רכבים נאוטרליים שנושאים עליהם (או בתוכם) חלפים (גלגלים וכדו'), שניים נוסעים בדר"כ לפני רכב מנהל המרוץ, מקדימה, ואחד מאחור, צמוד לרכב הקומיסר הראשי ועומד לשרותו/החלטתו ביחס למיקומו.
  • מיקום רכבו של הקומיסאר הראשי הוא בדרך כלל אחרי הדבוקה, או 'הגוף המרכזי במרוץ', שהוא לאו דווקא הגוף שמכיל את כמות הרוכבים הגדולה ביותר אלא גוף ההתיחסות (most important group as regards the situation of the race),
  • הקומיסאר הראשי כמו יתר הקומיסארים הבן לאומיים במכוניות ואלה שרכובים על אופנועים אחראים על מיקומם של כלי הרכב השונים במרחב המירוצי.
  • בכדי לשנות את מיקומו במרחב המירוצי, חייב כל כלי רכב במרחב זה לבקש תחילה את רשות הקומיסרים ו/או ממלאי תפקיד בהנהלת המירוץ, ואז יצפור מספר פעמים צפירות קצרות לרוכבים שאותם הוא מתכוון לעקוף.
  • באיזורים מועדי פורענות - דרכים צרות, תחנות האכלה, נקודות ספרינטים וכדו', יאיצו ויתרחקו הרכבים המלווים מאותו איזור לחזית.
  • רכבים ו/או אופנועים שנעים סמוך לאחורי הדבוקה ואו לקבוצת הבריחה ימנעו מלהפריע לרכבי הקבוצות שלהם ניתנת קדימות בכדי לאפשר להם גישה חופשית לרוכביהם. בדרכים צרות הרכבים הנ"ל ינועו תמיד מאחורי רכבי הקבוצות. בכל מקרה שרכבים ואופנועים אלו ימצאו את עצמם 'לכודים' באופן בלתי צפוי קרוב מדי לרוכבים ו/או לרכבים, עליהם לאפשר לרוכבים ולרכבים לעוברם.
  • כל הנוסעים ברכבים המורשים חייבים להישאר ישובים ברכבים כל זמן המרוץ כשהם נמנעים מלהשעין או לשלוח ידיהם מחוץ לרכבים.
  • לרכבים שנעים תחת הוראה של הנהלת המרוץ תינתן תמיד עדיפות.
  • בקטעי רכיבה נגד השעון נאסרת עקיפה של הרוכבים על ידי מכוניות, אופנועים יאופשרו בכך רק לאחר תיאום עם הנהלת המירוץ. צילום רוכבי נגד השעון יעשה מאחורי הרוכבים בלבד כשאסור הצילום במשך העקיפה של הרוכבים.
  • 'רכב המטאטא' ינוע מאחור, מקדים רק את הרכבים הציבוריים הנעים באחורי השיירה, שמאחוריהם נע 'הרכב הסוגר' שעליו השילוט FIN DE CARRERA - CONTINUE. הרכב הסוגר מסמן את סיומו של המרחב המירוצי, ומעברו מאפשר לפתוח שוב את המרחב לציבור.
  • גופי השידור והעיתונות אחראים על מיומנותם של הנהגים והאופנוענים שמשמשים אותם. הם יהיו נהגים ואופנוענים בעלי נסיון שמכירים היטב את ספר ההוראות של ה-UCI בעניינם.
  • אסור בתכלית האיסור לצלם את הרוכבים ממכוניות.
  • רכבים לא מורשים לעקוף את הרוכבים ב-10 הקילומטרים האחרונים של המרוץ.
  • רכבי עיתונות אינם מורשים להיצמד לרוכבים בקילומטר האחרון. מעבר בישורת האחרונה מותר לרכבים אלו עד 10 דקות לפני ההגעה המשוערת של שיירת הרוכבים, בכל מקרה אחר הם מחויבים לפנות לדרך המעקף שלפני קו הסיום.
  • הקומיסארים מורשים לשלול 'רשיון עיתונאי לסיקור' אף במהלך המירוץ.
  • סדר האופנועים לפני ולאחר התחלת השידור הטלוויזיוני. לפני התחלת השידור סדר העדיפויות בתנועת האופנועים הוא כלהלן: 
  1. ENG (אופנועים הנושאים 'ציוד תומך שידור טלוויזיה') 
  2. אופנועיי צלמים (סטילס)
  3. אופנועיי שדרני הרדיו
לאחר התחלת השידור הסדר הוא:
  1. אופנועים שנושאי את צלמיי הטלוויזיה
  2. צלמים (סטילס)
  3. אנשי קול (טלוויזיה)
  4. אופנועיי שדרני הרדיו
  5. ENG
  • אופנועיי הצלמים (סטילס) ינועו תמיד לפני מכוניות הקומיסרים. כאשר יורשו יוכלו להתקרב לרוכבים, לצלמם, ואז לחזור למקומם. בכל מקרה, תנועתם, גם כשהם מצלמים, היא מצד שמאל של הדרך (אלא אם הרוכבים עצמם נמצאים בצד שמאל ואז הם כמובן ינועו בהתחשב ברוכבים).
  • בטיפוסים תלולי שיפוע הצלמים ('באופן עקרוני') יצלמו ממצב עמידה (לאחר שהאופנוע יעצור בצד הדרך).
  • מאחור אופנועיי הצלמים ינועו תמיד מאחורי רכבי מנהליי הקבוצות ויאפשרו לתנועה לעוקפם.
  • אופנועי כתבי הרדיו והטלוויזיה ינועו לפני הצלמים (סטילס).
  • הם מורשים להצמד לרוכבים רק כאשר הם בשידור חי.
  • הם (כמו אופנועי צלמי הסטילס) לא מורשים לעבור את הרוכבים בקילומטר האחרון שלפני פסגת הרים, ספרינטי הביניים, איזורי ההאכלה
  • בשום מקרה אסור לראיין את הרוכבים במשך המירוץ.
  • מותרים ראיונות עם מנהלי הקבוצות מלבד ב-20 קמ האחרונים.
  • צלמי הטלוויזיה מורשים להתקרב לרוכבים רק כאשר הם מצלמים.
  • רק אופנוע טלוויזיה אחד מורשה לצלם סיטואציה מסוימת. במקרה שהדבוקה סוגרת על קבוצת הבריחה (למשל), אחד האופנועים יפנה את מקומו וישאר רק אחד מהם.
  • במאוץ לקו הסיום יורשה הצילום על ידי צלם רכוב רק במקרה של קבוצת בריחה קטנת מימדים, ואז רק מאחור.
  • הכניסה לאיזור קו הסיום מותרת רק לבעלי אישורים מתאימים.
  • צלמי סטילס רכובים יוכלו להקדים את הרוכבים, לאפשר לאופנועים עצמם לפנות את המקום, ואז לעשות את דרכם רגלית למקומות שמיועדים לכך בכדי לצלם.
  • צלמים שעומדים קרוב לקו הסיום יורשו לעמוד במרחק שלא יקטן מ-15 מ אחרי הקו הסיום.
זהו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה