יום שבת, 8 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, קטע 20, 170.7 קמ, La Faisanera Golf. Bola del Mundo , מה צפוי

Tiempo

מה צפוי? - יום נוראי (לרוכבים) או עושר גדול (לצופים).
אנחנו ביום העשרים למרוץ הפעיל, ועוברים ממסלול הגולף המפורסם בפסאנרה שבסגוביה עד לבולה דל מונדו שכבר שייך לחבל מדריד - בהחלט מתקרבים לסוף.
הבוֹלָה, או בשמו האחר - Alto de las Guarramillas, נמצא ברכס ה-GUADARRAMA שבחלק המזרחי של הרכס המרכזי (SISTEMA CENTRAL) של חצי האי האיברי,   
File: Central.png System
אבל לפני ש'נגיע' אליו יהיה עלינו לעבור קודם את Puerto de Navafría, שהוא קטגוריה ראשונה - 10.1 קמ בשיפוע ממוצע של 5.6%, שמתחיל לאחר 39 קמ בתוך הקטע היומי, ואחר-כך את Puerto de Canencia שהוא קטגוריה שניה, טיפוס של 9.8 קמ ב- 3.9% שמתחיל אחרי 72.8 קמ בתוך הקטע, ואחר-כך גם את Puerto de la Morcueraשהוא 9.2 קמ ב- 6.9% בקטגוריה הראהואף את ה - Puerto de Cotos, שוב קטגוריה ראשונה - 13.8 קמ ב- 3.9% ממוצע, שיגיע אחרי 120.8 קמ בתוך הקטע, ורק אז יזדקר הבולה - ESP - 11.4 קמ, ב- 8.6% לאחר 170.7 קמ בתוך הקטע.
אם לסכם, עוד לפני שהרוכבים (ואנחנו) יגיעו לבולה הם יעברו כבר 42.9 קמ של טיפוס - וזה הרבה, בוודאי שבשום שלב של הקטע היומי הם לא ירדו אל מתחת לגובה של ~ 1000 מ - 'ההרים הגבוהים'.



הבולה מזריק שיפועים חדים מאוד במיוחד לקראת הסוף: ~ מהקילומטר העשירי ועד ל~ 11 שיפוע של 23%, ועוד שתי ראמפות חדות קודם לכן לאחר הקילומטר התשיעי. לדברי הרוכבים את ההרים הקשים של המרוץ הם כבר עברו בשבוע האחרון, מה שאומר שבספק אם יהיו התרחשויות שיזעזעו, אם כי אם לפרומי יש עודמשהו ברגליים חרי המנוחה שלהשלושה ימים האחרונים יש לצפות שהוא ינסה למשוך תשומת לב בכדי שלא להשכח לגמרי מהזכרון של הוואלטה 2012.
קבוצת בריחה תשוחרר בלי בעיות מיוחדות, ואופי הקטע בהחלט מתאים בכדי שתשרוד עד הסוף ותנפק את המנצח היומי.
אוכל יחולק בקילומטר ה- 104, אך בספק אם לרוכבים יהיה היום מספיק זמן בכדי לאכול אוכל מוצק ולא ג'לים וחטיפים אנרגטיים למינהם. מהמפות שיש בידי כעת מסתמן מזג האוויר שפוי ולא חם מידי במשך כל היום.
יחסי ההימורים מהבוקר:

יום נעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה