יום שבת, 15 בספטמבר 2012

שוק ההעברות - מי מתחזק ומי נחלש, סאקסו טינקוף



טוב, אך טבעי שנתחיל עם 'הקבוצה של אלברטו' - חייבים לתת כבוד למנצחים, לא?, ואולי כדאי שלפחות לצורך הנכתב כאן נקרא לה בשמה האחר - 'הקבוצה של ריס', עם כל הכבוד לספרדים, בכל זאת - 'אחד בא ואחד הולך אך ביארנה לעולם נשאר'.
ובכן, 'הקבוצה של ריס' היא אולי הקבוצה הפעילה ביותר בשוק ההעברות עד כה (אולי אחרי AG2R), ונדמה שהצטרפותו של מר טינקוף ועתודותיו הכספיות הניכרות, כמו גם רצונו לשחק שוב באופניים, עולם משחק לא זר לו מהעבר, הִזרים הרבה חיים (מרשרשין) לחלומותיו של בירנה ריס, ומחזיר את קבוצתו למרכז במת המשחקים, בדיוק היכן שהוא רוצה להיות תמיד.
ריס חיה משוכללת עד מאוד, רב אומן במקצועו, הוא יודע איך העולם הזה עובד (לא רק האופניים), מה תפקיד כל כלי וכלי על הלוח, כמה זה עולה לשחק, ואף מה המשוואה בין כמה כסף שמת לסיכויים שלך להצליח, ובמשך השנים ראינו שהוא למד לדעת איך מעבירים את הזמן גם כשאין מספיק כסף (גם אז אפשר לנצח פה ושם), והיו לו כמה תקופות כאלה, אך לזכותו יש לומר שכשהיה צריך הוא הלך והביא כסף מהבית - מהבלטות של הבית שלו ממש - אך זה היה כבר מזמן, בעולם האספירציות העכשווי שלו, כפי שהלך והתפתח מאז אותם זמנים רחוקים של להביא כסף מהבית, כיום צריך הרבה כסף, ממש הרבה, בשביל להגשים אספירציות כאלו, והכסף לא תמיד בנמצא, ולאו דווקא תמיד תלוי באיכות המוצר שאתה מציע, ובעניין הזה הוא לא לבד, היו שם כמה אנשים טובים שלא הצליחו למצוא 'כסף משוטט' בכדי להמשיך לשחק אף כי מאוד רצו (ראו מקרה סטייפלטון מ- HTC Highroad לדוגמא).
עכשיו שוב, נראה שהשמים מתבהרים לו לריס, לא רק שהסאקסובנק לא נטשו, גם בזמנים הקשים, פתאום בא לו משום מקום גם כסף רוסי, ממש מהשמים ('כסף מהשמים' ו - 'כסף רוסי' אלו זוגות מילים נרדפות). לריס יש מחד חוש ריח מאוד מפותח, ומאידך הוא טטרן - הוא יודע לזהות איך נראות הבטחות בשלב די מוקדם, הרבה פעמים הרבה לפני האחרים, והוא בהחלט יודע היטב איך עובדת הפוליטיקה שמאחורי עולם האופניים, וגם מה כוחו היחסי, בכל תקופה ותקופה, אך הוא סובל מ'חוסר חוש' בכל הקשור בריח כסף - ריס הוא טטרן בעל חוש ריח מפותח - והמשתנֵה, זה שמפעיל או מנתק לו את החוש זה ההקשר.
האם הכסף שטינקוף מביא טוב או רע, מריח או מסריח? - תלוי איך מריחים - יש לו בוודאי אותו ריח כמו לכל כסף אחר של האחרים, קטיושה ו/או אסטנה ו/או אולי כל כסף אחר שמגיע מגופים עתירי קֵש - אם נחפור מספיק עמוק נמצא ריח רע, וכנגד ריחות רעים יש לריס, כאמור, מחסומי ריח יעילים.
אז מה אנחנו יודעים עד עכשיו על הקבוצה החדשה שלו, זאת של 2013? - כבר מספיק, אם כי כנראה יש לריס במגבעת עוד כמה חיות 'טרום חשיפה', ואפשר להעריך שיש עוד כאלו כי ריס התבטא בזמן האחרון כמה פעמים כנגד ההודעות או השמועות הפומביות (לעיתונות), והבטיח להמנע מהן, בכדי שלא לקלקל לאף אחד - בייחוד לא לרוכבים שלא יאופשרו ברכיבה עקב מעברם הקרוב לקבוצתו, אך גם לקבוצתו שלא תזכה על ידי כך לנקודות היקרות שהיא כה זקוקה להן.

אלברטו:
קודם כל הוא הצליח להחתים את אלברטו, ועל אף 'חסד הנעורים שנשמר', הוא היה צריך לשים כסף (בטוחות) על השולחן בכדי לגרום לספרדי לחתום אצלו ולא במקום אחר, והיו לו לספרדי עוד כמה אופציות.
ואחרי שאלברטו חתם (כמובן בתקווה שעכשיו הוא כבר למד עד כמה זה חשוב לשמור על עצמו, גם מפני מעבדות בעלות טכנולוגיות מאוד מאוד מתקדמות, וגם מכוחם הפוליטי הבלתי כלה של אלופי עבר בעלי שם), נשאלה השאלה כמה כסף נשאר. בגירסה הקודמת של 'הקבוצה של אלברטו' לא נשאר שם הרבה בקופה אחריו, וכך לא היתה שם ממש קבוצה בלעדיו, וראינו שהתוצאה המשמעותית של 'קבוצה בלי שבנויה מסביב' - קבוצה בלי אלברטו שנבנתה מסביבו, היא שאין נקודות, ובלי נקודות אין מעמד, ובלי מעמד גם בסוף אין כסף, וחוזר חלילה - בקיצור - או שבונים קבוצה סביב כוכב, ואז מסתכנים שבסוף לא תהיה קבוצה (ואף הכוכב לעיתים נעלם), או שחושבים שמה שחשוב זה העתיד, להישאר בסביבה (בַּסֶבֶב), ואז מחפשים איזון ויציבות (נקודות), אבל אז לא נשאר כסף לכוכב, אבל יש עוד אופציה - למצוא עוד כסף, וכך - גם תהיה קבוצה ולה יהיה גם כוכב. וזה כנראה המצב של הסאקסו. באופן מפליא - לאחר שתפסו את כוכב הקבוצה משתמש בסמים, הצליחו לשכנע עוד אנשים להשקיע עוד ועוד כסף - באמת נפלאות דרכיו של ריס (ומזלו).

מי עוד:
אז אחרי שאלברטו חתם, וכסף שוב היה בנמצא (כנראה שדי הרבה), יצא הדֵני למסע רכש (שאותו כפי שמסתבר הוא עושה בטלפון), והדג הראשון היה ניקו רוש, שמוותר על ידי ההצטרפות ל'קבוצה של אלברטו' על חלומות פרטיים, ומשלים כך עם מציאות בלתי מספקת, שבה המקסימום שלו הוא במקרה הטוב מקום עשירי באחד הטיולים הגדולים (גם זה מוטל בספק - מקום ~12 נשמע יותר ריאלי), הִשארות בקבוצה קטנה, נכון, קבוצה צרפתית מכובדת שמשתייכת לסבב הבכיר, אך בזה זה נגמר. כן, נכון שמקבלים על זה גם כסף, אך לא רב. אז ניקו רוש בא לעבוד, כמו כולם, בשביל אלברטו, ויקבל בעבור כך כסף דֵי רב, וגם כמה אפשרויות נוספות להיות הרוכב המוגן של הקבוצה בטיולים אחרים.
אחר כך מחדש ריס כמה חוזים - הוא מחדש את החוזה של מורקוב, שהוא כפי שראינו מישהו שאפשר לבטוח בו שיעשה את מה שמבקשים ממנו גם כשאין לו כח, ואחר-כך הוא מחדש גם עם 'אנשי קונטאדור' נובל והרננדז, אבל גם עם מייקה, ואם ההחתמה של הרננדז ונובל היא מתבקשת ('לבקשתו של קונטאדור'), הרי ההחתמה של מטפס ההרים הצעיר (23) ראפה מייקה היא חשובה לעתיד - ראינו היטב כיצד הוא עלה עם אלברטו גבוה גבוה בהרים בוואלטה - הוא בכיוון הנכון, בהחלט. ואז הוא מביא את באנטי מהרדיושאק, רוכב חזק, משמעותי, בוגר, מישהו שיכול לתפקד גם באופן עצמאי אך מבין היטב מה זאת עבודה קבוצתית, אחד שיכול להעביר רוכבים במישור וגם להיות פתיון כשצריך כשקבוצות אחרות יעזרו במאמץ. ואז הוא מחתים את אוליבר זוג, גם מהרדיושאק, שאמנם לא זרח השנה (אך זרח גם זרח בשנה שעברה עם הנצחון בלומברדיה), גם הוא רוכב חזק, דומסטיק אמיתי, בדיוק מה שחסר לסאקסו - גם במישור וגם בהר. וכפי שאין לחדש בלי לקלף עור ולהשאירו מאחור, הקבוצה משחררת את נבארו, עוד אחד מנאמני אלברטו לקופידיס, ומשתחררת גם מהחוזה של ניקי נויֵאנְס שעשה את שלו (ברגעים הכי קשים) בטור של פלאנדריה בשנה שעברה, ויכול עתה ללכת - מטרותיה של הקבוצה הן לעת עתה לא בדיוק בקלאסיים של האביב אלא קצת יותר מאוחר.
אך בכך לא הסתיימה הבניה, וכפי השמועות עומדים להגיע עוד כמה כלים כבדים - שמועות בקשר להגעה של רומאן קרוייזיגר מסתובבות בחלל הרבה זמן - הוא הרי לא מתכוון לעבוד בשביל ניבלי באסטנה בשום מקרה. ומי עוד? - יש שמועות בקשר לחזרה של מאטי בראשל איש המרוציים היומיים, ומריו ברויזיגאן ודויד ארויו ממוביסטאר - נראה כבר.
וכך הקבוצה בהחלט מתחזקת בנקודותיה החלשות - גם מבחינת התמיכה באלברטו בטיולים הארוכים, בכדי שלא יצטרך לחפש לעצמו גלגלים זרים ויוכל להתמקד בהתוויית הטאקטיקה הרצויה לו, אך יש לקבוצה עתה גם כלים בכדי להתמודד בעוד מרוצים, גם בטיולים הארוכים האחרים וגם באחרים - נראה מי עוד יגיע.

מה עוד חסר:
מה שעוד חסר לסאקסו של ריס בכדי להשלים ולהפוך לאחת מהקבוצות העכשוויות החשובות בסבב, לא רק אחת שעברה מכובד אלא אחת שגם עתידה לפניה, הוא חיזוק הצד האחר, לא זה של הרוכבים - להמשיך ולבזר את הכוח של הבעלים לעוד ועוד אנשי מקצוע, ולהתקדם בכל הקשור בצד הספורטיבי מחקרי מדעי של האימון והביצוע של רוכביו - מעניין אם ריס מתכונן להמשיך לעשות את כל הדרך, וכך להפוך את הקבוצה הדנית שלו לקבוצה כדוגמת הסקיי, גארמין, ועתה גם רבובנק - הדור החדש של קבוצות האופניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה