יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

קונטאדור, הרהורי סרק



קודם כל כדאי לשים לב שהאנגלית של קונטאדור השתפרה! - ממש לא רע - נכון, עוד חסרות לו מילים פה ושם, וביטויים של אנגלית, אבל הרי לא כמעט לכולנו? (כל אלה שלא נולדו לאנגלית או הצליחו כך או אחרת למשמעַ אותה לעצמם).
אי אפשר שלא להרגיש משהו כלפי הרוכב הספרדי הגדול - אין מה לעשות, הוא נשמע כה אנושי, וקשה להאמין שהראיון שמצורף כאן נעשה בהכוונת מחלקת יחסי הציבור של סאקסו (טינקוף) - הוא נראה אותנטי מידי, ראיון שנעשה על ידי מישהו שתפס אותו בלובי, וקונטאדור נראה כמדבר באמת מהלב (דרך  אגב - יש לו לב גדול ממדים מבחינה פיזיולוגית, אבל גם לארמסטרונג).
קונטאדור מספר איך זה מבפנים, איך זה בימי המרוץ, לא רק על האספלט - על מה הם מדברים בחדר במלון בלילה, הוא וחסוס הרננדז חברו/פועל ההרים שלו, ומה מעסיק אותם (המרוץ כמובן), ואחר-כך ההתרחשות בתוך הקטע עצמו, עם כל הלבטים הכרוכים בהחלטות הטקטיות, וההוראות שהוא בעצמו נותן לפועליו(ולאו דווקא ה-DS) - 'תעברו לחזית' הוא אומר להם פעם אחת, ואחר-כך - 'התקפה מלאה, בכל הכוח, עכשיו!' פעם אחרת, והם כפי שאנחנו יודעים וראינו נשמעים לו, כולם, אותם פועלים שאליהם הוא יודע להתיחס כחברים ובמלוא הכבוד לאחר כל יום מרוצים, וחייבים להודות - עד כמה סאקסו היו אבודים לפני שהוא חזר, ועד כמה הם נראים כה חזקים כשהוא בסביבה.
כתבתי לפני זמן לא רב ברשימה אחרת שפורסמה כאן - כריס אנקר סורנסון , כמה מילים על קונטאדור כשביקר בירושלים (עיר הקודש!) :

'האחרון שיצא מ'האיזור האסור' היה קונטאדור, מוקף בפמליה שלו, חבוש בכובע מצחיה עם הלוגו של הקבוצה, וכשהוא עבר את המחסום מישהו מהקהל צעק לו - 'הולה', וקונטאדור העלה חיוך, מיידית, חיוך חמים כזה, מזהה את המבטא הספרדי של המברך ועונה לו מייד, מבלי לחפש את פרצופו בקהל - 'הולה', ממשיך ועושה דרכו לאיזור הזינוק, מהלך על הקליטים - על החלקים בתחתית/קידמת נעליי הרוכבים המיועדים לאחוז בפדל - 'תראה איך הוא הולך - ממש על הפלסטיק'.

אז קונטאדור ניצח עוד טיול ארצות (הוא 'מרגיש' שזה השביעי, ו'השלטונות' חושבים שזה הרבה פחות, מה לעשות, גם פה מעורבבות 'הסטטיסטיקה הרשמית' ו'האמת הסובייקטיבית' זו בזו), ועם הזמן נזכור באמת יותר ויותר את הסטטיסטיקה, אולי יותר מאשר את החוויה שחווינו בטיול הזה, כי כמו תמיד - אנחנו כבר עם הפנים למרוץ הבא, כי זה אף פעם לא מספיק לנו, אנחנו רוצים עוד ועוד הצגות גדולות, אנחנו רוצים להעמיס על הזיכרון הרגשי שלנו עוד ועוד מידע, מידע משמעותי, מידע שאנחנו מאמינים שתהיה לו משמעות בעבורנו גם בעתיד, לא רק ברגע התרחשותו, ועדיין זה לא מספיק, אנחנו רוצים כל הזמן עוד ועוד, והאמת לגבי הרוכב הספרדי הזה היא שהוא יודע לספק אותה יותר מכול אחד אחר, כי הוא, אולי יותר מאחרים, רוצה להגשים חלומות אישיים, וחלומותיו שלו ושלנו מאוד דומים, אין להם כל גבול, הם קיימים רק בחלל החלום, וההבדל היחידי בינו לבינינו הוא שאנחנו והוא חולמים בשינה אך הוא ממשיך לחלום גם כשהוא מתעורר - קונטאדור עוסק חלומות. אבל יש עוד כמה הבדלים ביננו לבינו, כי לו יש כלים שלנו אין בכדי להגשים חלומות מהסוג הזה, ואנחנו צריכים לחכות ללילה, ובסוף, בבוקר, נתעורר לחלומות בלתי מוגשמים.
אבל חייבים לשאול למה הוא מגשים חלומות ולא האחרים, שאפשרויותיהם אינן שונות מאוד מאלו שלו ואינן מוגבלות כלל וכלל - הם גם נולדו אחרת, לא כמונו - עם לב וריאות בגודל אחר, וסיבי שרירים אחרים, והם, רובם, הרבה יותר קטנים מאיתנו - פיצפונים (וממשיכים גם שלא להתרחב), והם הרי חולמים גם, כולם, ואולי נהיה חייבים להודות - אי אפשר לרכב על אופניים ברצינות, עם כוונה בלי לחלום, חייבים לחלום, וחייבים גם לחלום חלומות די דומים, חלומות שבהם אנחנו מנצחים, וקצת פחות משנה בדיוק את מי, העיקר לנצח, אז למה זה דווקא הוא?.
אל תטעו בו בקונטאדור, הוא איש פיקח, הוא לא מהמר חסר אחריות, מופקר, הוא אדם מחושב, איש קר רוח, קונטאדור האיש מכיל את עצמו, הוא מכיל את חייו, וחייו מכילים גם את חלומותיו.
האמת שהתמזל מזלנו עם קונטאדור, וכבר לא רק פעם אחת. קודם כל שהוא בא, שהופיע בחיינו, עוד אי אז, אבל זה הרי שייך באמת לְגורל, ולאחר מכן שנרפא, אז, מניתוח הראש ב- 2004, ויש עוד כמה, אולי יותר מכל התמזל מזלנו שהוא נרפא מהשפעתו הרעה של ברוניל עליו, ברוניל שניסה להשפיע עליו להיות רוכב הגנתי, שאפשר להסתפק במינימום, להתקיף פעם אחת ואחר כך להסתפק בשמירה, ותחת ברוניל באמת ראינו אותו שומר על השמנת ושומר על כוחו מבלי להתקיף יותר מידי, אבל אז גם ראינו אותו חשוף ופגיע, אבל כשעזב סוף סוף את המאפליה, הוא חזר ל'סורו' ולראש שמחתנו. ואולי היה עוד מזל אחד - ש'נתפס', או אולי 'רק הורשע', כי קיבלנו קונטאדור שנולד מחדש, אולי עקב הבטחון שאבד, קונטאדור כפי שהיה - מתקיף ומתקיף ומתקיף - התמזלנו.
בפרוס עלינו היהודים שנה חדשה, מי יתננו קונטאדור גם במילנו סאן רמו, וגם בארדנים - במרץ ואפריל, ואולי בלומברדיה בסוף העונה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה