יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

מירוץ קבוצתי נגד השעון, אליפות העולם, מה ראינו

Winners: Tom Boonen, Sylvain Chavanel, Tony Martin, Niki Terpstra, Kristof Vandewalle and Peter Velits (OmegaPharma - QuickStep)
משמאל - ניקי, בונן, שבאנאל, ואדוואלה, ואליטס ומרטין
ראינו שהקוברג גבתה ת'מחיר - היה בהחלט נדמה שהיא היתה ההבדל בין מקום ראשון (Omega Pharma Quikstep), למקום השני (BMC), ועל השאלה אם זה היה עוזר אם שלושת ה- BMC הראשונים שטיפסו בקוברג - ג'ילברט, באלאן, ובייחוד טיג'יי שלא חיכה לאף אחד והלך והתרחק ביהירות במעלה הגבעה (או שאלו היו ההוראות???), היו מחכים לפיני שהתחיל לדווש על ריק אין תשובה מדויקת, אך ההפרש בין המקום הראשון לשני היה בסוף בסך הכל 3.23 שניות, כך שכנראה בכל זאת הקוברג גבתה גם גבתה.
מה עוד ראינו - ראינו עד כמה משמעותי לחלק את הכוחות בצורה מאוזנת בין כל חלקי המסלול במירוץ נגד שעון, לא כל שכן כאשר בסוף 'ניצבת טמירה הגִבעה' - וכך יצא שקשה היה לדעת לגבי חלק מהקבוצות מי יקבע את הזמנים הטובים בסיום על אף הזמנים המהירים יחסית בתחנות הזמן הקודמות - ליקוויגאז היו רק במקום התשיעי בתחנה הראשונה, חמישי בשניה, והחמיצו את הפודיום בסך הכל ב ~ 17 שניות, ולעומתם רבובנק היו שלישיים בתחנה הראשונה, רביעים בשניה, אך סיימו רק במקום החמישי (שזה דֵי אכזבה) - 1.08 דק מהמנצחים.
ומה עוד? - ראינו שבשלב זה של העונה אין כבר לכולם כח, זהו, נגמר - אבל זה לא חדש, בדרך כלל באליפות העולם ובלומברדיה נשאר רק לחלק מאוד מסוים של הרוכבים כח, ואלו הם רק הרוכבים שחילקו את העונה כך בכדי להיות מוכנים בשלב הזה, לשני האירועים האחרונים, וזה נכון בייחוד בשנים 'רגילות' - כאלה שהמשחקים האולימפיים לא נכנסים עוד באמצע אז קל וחומר השנה.
וכך, ראינו את האומגה פארמה עדיין מלאיי און ורוכבים על חמאה - לפי הספר (וגם ככה זה נראה) - וכשראינו שכל השישה עוברים ביחד את הקוברג היה כבר ברור (גם לפי הזמנים המנצחים שלהם בכל התחנות הקודמות), שאם לא ינצחו יהיו בוודאי לפחות מאוד קרובים.
על הפודיום עמדו שלושת הקבוצות ואני חשבתי שהנה בקבוצה המנצחת, שני משמאל, עומד לו טום בונן, ומסמן לעצמו עוד V, ובסך הכול נשאר לו עוד מרוץ אחד בכדי שיהיה קשה כבר לשכוח עד כמה הוא רוכב גדול, אבל הריגם ככה כבר אי אפשר.
דירוג סופי אליפות העולם במירוץ קבוצתי נגד השעון, לימבורג:


  1. אומגה פארמה קוויקסטפ
  2. בי.אם.סי - 3.23 שנ
  3. אוריקה גרינאדג' - 47.06
  4. ליקוויגאז - 1.04.73 דק
  5. ראבובנק - 1.08.13

זהו.
מחר ומחרתיים זו אופרה אחרת לגמרי, ולמי שלא רגיל במרוצים של הצעירים הרי שכל מה שאפשר להגיד הוא שלפעמים כדאי להתנסות.

שנה טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה