יום שלישי, 18 בספטמבר 2012

אליפות העולם 2012 לימבורג, הולנד, נגד השעון גברים עלית - מה צפוי והימורים



נתחיל עם הטופוגראפיה - 




ונתחיל עם הטיפוסים 'המדורגים', או ליתר דיוק אלה שהוכרזו כבעלי משמעות - מתחילים עם ה - Sint Remigiusstraat, כ-15 קמ בתוך המסלול - טיפוס של קילומטר בממוצע של 7.7%. אחר-כך, ~ 40 קמ בתוך המסלול מופיע/ה ה- Rozekoel/Bundersberg - טיפוס של 800 מ בממוצע של 5.4%, ואז מסיימים בקוברג כמובן, עם אותו סיום כמו ביום ראשון בקבוצתי (וביתר המרוצים).
כפי שניתן לראות המסלול כלל לא מישורי, גם ללא שלושת הטיפוסים המוגדרים, ואפשר להבחין כבר בהגבהה בקילומטר ה-2-3, ואחר-כך ב'טיפוסון' בקילומטר ה- 8-10, ושוב, הדרך בעצם ממשיכה לעלות אחרי הטיפוס השני עד להתחלת הירידה שמובילה לקוברג - בקיצור 'הרים וגבעות'.

ועכשיו 'מפת הדרכים':
לא מידי מסובך, אם כי אפשר לספור 25-30 שינוי כיוון חדים, כאלה שהרוכבים יהיו חייבים לנווט את עצמם טוב טוב בכניסה אליהם.
(מפה אינטראקטיבית אפשר למצוא כאן: מפה).
לסיכום: מסלול טכני, בהחלט טכני, אך עדיין משאיר מרווחים מספיקים בכדי לפתח מהירות. מה שצריך בנוסף לכושר העמידות הרגיל זה יכולת טיפוס, וזה לא מתאים או אין לכולם.

המתמודדים:


  • ארה"ב מגיעה עם הצמד חמד, אותו צמד חמד הזכור לטוב מיום ראשון (ומי ששכח יכול להיזכר כאן - מה קרה ל- בי.אם. סי. בקוברג) - טיילור פיני וטיג'יי ואן גארגרן, טיילור בין-22 וטיג'יי בין 24 (נראה שלאמריקה יש עתיד). מעניין יהיה לראות איך טיילור מסתדר עם הקפיציות של המסלול, וזה תלוי יותר מהכל באיך הוא יחלק את כוחותיו. לטיג'יי לא אמורה להיות בעיה עם הטיפוסים, כך שאפשר לראות בהחלט את שני האמריקאים כמועמדים, והשאלה היחידה שנשארה היא מועמדים לְמה? - טיילור על הפודיום אך לא מנצח וטיג'יי רביעי חמישי.
  • ספרד מגיעה עם קונטאדור וקסטרובייחו. טוב, מה יש להגיד, לאלברטו יש לא רק יכולת אלא (עדיין)  רצון עז למדליה (זה אף פעם לא עובר לו), ואין סיבה שהוא לא ישיג אותה. יש לקונטאדור את כל מה שצריך במסלול הזה - גם יכולת תמרון מצוינת, וכמובן (כזכור) יכולת טיפוס בלתי מבוטלת, אך לא פחות גם ידיעה איך מחלקים את המאמץ - בקיצור בין שלושת הראשונים. קאסטרובייחו עדיין מתלמד, ויש לראות את העובדה שהוא רוכב לצד אלברטו כפירגון גדול מצד קונטאדור אליו - אחרת הוא לא היה רוכב ביום רביעי לצידו - עוד נשמע עליו - בעשיריה הראשונה.
  • שבדיה מגיעה עם קאסייאקוב ולארסון. ראינו לא מזמן למה מסוגל קאסייאקוב, בוואלטה, ואם הוא ביום טוב שבדיה יכולה בהחלט לפנטז על הפודיום, אבל רק על הצד הימני. לארסון יודע איך עושים את זה (והוא גם האלוף השוודי המכהן במקצוע), אבל בספק אם הוא ברמה של הטובים ביותר ברמה העולמית - אולי עשיריה.
  • איטליה מגיע עם פינוטי ומלורי, בהחלט מכובד אבל לא מספיק (על אף החיבה לפינוטי) - גם לא בעשיריה הראשונה.
  • צרפת מגיעה עם ג'רמי רוּוֹאה (Roy) ושאבאנל. שאבאנל ביום טוב יעמוד על הפודיום, וביום רע יהיה בין החמישה הראשונים - אז מה בסוף? - קשה לדעת. שאבאנל ביקש למלט נפשו ממרוץ הכביש ביום ראשון הקרוב בתואנה שאין לו 260 קמ ברגליים, אך רכב נהדר בהרכב הקבוצתי של האומגה פארמה ביום ראשון, ונשאלת השאלה אם יש לו 45.7 קמ ברגליים על הקצה לבד (או מה הקשר בין זה לזה) - הלוואי שכן.
  • הולנד מגיע עם ווסטרה וקאלדמאן. עם וואסטרה תמיד קשה לדעת - או שהוא נותן הצגה או שיש תירוצים, ובהתחשב בכך שהוא רוכב בבית (אף כי הוא לא נולד ממש בסביבה אל יותר צפונית משם ב- Mûnein), יש סיכוי שיהיו הרבה תירוצים.
  • גרמניה באה עם גראבש וטוני מרטין, והשאלה הגדולה היא האם מרטין התאושש מספיק מכל מה שעבר עליו העונה בשביל לנצח - אני בספק, ואני בספק גם לגבי פודיום בכלל, גם (ולא רק) בגלל שהמסלול מאוד טכני וכולל הרבה טיפוסים.
  • אוסטרליה מגיעה עם דורברידג' וקאמרון מאייר. דורברידג' יכול להפתיע, זאת אומרת מקום חמישי, אף שעדיין לטעמי המסלול לא ממש בשבילו. מאייר יכול להיות בעשיריה.
  • בלגיה מגיעה עם תומאס די גאנט ווואנדוולֵה - תומאס חזק, מאוד חזק, אך לעיתים נדמה שהוא מעדיף לרכב נגד השעון לאחר קטע הרים נוראי מאשר לבוא 'ככה סתם'. די גאנט אולי עשיריה.
בכל זאת חייבים להמר ולהפסיק עם הבלה בלה בלה של 'מקסימום מקום שלישי', אז כך:
בהתחשב בהעדרם של קאנצ'לארה ווויגנס ההימור הוא:
1. קונטאדור
2. פיני
3.מרטין

יום טוב.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה