יום שבת, 22 בספטמבר 2012

אליפות העולם 2012, לימבורג, הולנד, מירוץ כביש גברים עלית - מה צפוי

גשם או לא?

אולי נתחיל מהקטע האחרון של האמסטל גולד - 'מרוץ 1000 הפניות' - מתחילת השנה - 1.24.37 בסרטון: (אמסטל גולד 2012).
לרוכבים בסרטון יש כעת ~ 250 קמ ברגליים, והם נלחמים על מקום בכניסה לטיפוס הלפני אחרון, וזה לא פשוט - הדרך מאוד צרה, אך מי שיתחיל עכשיו קצת מאחור כבר לא יוכל להגיע רחוק.
1.25.34 - הגבעה לא כה ארוכה אבל הרגליים כבר גומי, וגם - מעכשיו לא תהיה תקומה - עכשיו תתרחש הסלקציה האחרונה, זו שממנה אי אפשר יהיה להתאושש, בוודאי כאשר מי שיעבור את הסלקציה כבר לא יאפשר לאף אחד לחזור.
1.29.41 - אפשר לראות את השורדים - נשארו 30 רוכבים ועוד 7 במרחק בר סגירה אחריהם - השאר כבר לא רלוונטים.
1.21.24 -אוסקר פריירה פותח קו טיסה. זה קרוב לוודאי לא יקרה ביום ראשון - זאת אומרת שאולי יהיו נסיונות, אבל אף אחד לא יאפשר למישהו בסדר גודל כזה לעשות מעשה (שכזה) ולפתוח מרחק כה רב מהסלקציה - הרי אף אחד לא יודע מה נשאר לאף אחד אחר ברגליים. השאלה כעת היא מי לא לבד, למי יש סגנים איתו בחזית (או אפילו יותר מאחד), כאלה שרוכבים עימו ויכולים לכסות בריחות או לייצר פיתויים שכאלה בכדי לאלץ קבוצות אחרות למרדף וכך לאפשר לו לתפוס טראמפ נוח על מרדף שכזה.
יש שוני בין הרכב הרוכבים באמסטל גולד לבין הרוכבים ביום ראשון, במיוחד בגלל הסיום השונה - באמסטל הוא בפסגת הקוברג וביום ראשון 2 קמ לאחר מכן, והקבוצות נערכות בהתאם. כך נמצא ביום ראשון הרכבים בעלי איזון אחר, וגם כוכבים בעלי יכולות קצת שונות מאלו שמנסים את מזלם באמסטל.
יש לזכור שאין לרוכבים רדיו במרוץ (ההולנדים, בעלי הבית, מצאו פתרון יצירתי - הם יצוותו מנהלים ספורטיביים לאורך המסלול (במגדל לקראת קו הסיום למשל), שיעבירו אינפורמציה דרך הרשת הסלולארית, שתועבר לשלטים האלקטרונים בצידי המסלול, 



 אך בלשון סתרים כמובן: 'מבצע לבקבוק יין אדום' = ווקלר ברח... חוסר קשר רצוף עם הרוכבים יגרום לקבוצות לצמצם עד למינימום את החבל שהם משחררים לבורחים - קשה לדעת ללא קשר רדיו מה המרחק מהבורחים בכל רגע נתון, ואם המרחקים מהם מתקצרים מספיק כשהקבוצות מפעילות כוח בשביל לסגור את הפער - בקיצור פחות שליטה.
מירוץ מסוג זה הוא מירוץ התשה (לא מצליח למצוא אף פעם את המילה המתאימה [לי] בעברית ל- attrition). כמו רוב המירוצים היומיים הגדולים - המרחק הוא עצום - 260 קמ, ולא כל הרוכבים מסוגלים לרכוב מרחק כזה במהירויות שיכתיבו הקבוצות החזקות, כך שנראה חלק מאוד גדול מהרוכבים נשאבים אחורה - פשוט לא מסוגלים לעמוד בקצב (בוודאי אלו מהקבוצות ה'איזוטריות'), ואם נתחשב בכך שאנחנו בסוף העונה, נשאר עם הרבה פחות.
על אף שבמרוץ התשה חלק מרכזי מהקושי נובע מהקצב הגבוה של ההתקדמות, עדיין יהיה מעניין לראות מי משתתף בהכתבתו - הרי אף אחת מהקבוצות לא מתכוונת לכלות את כוחותיה בהכתבת קצב למרוץ שלם. צפוי ומקובל שהקבוצות ששולטות במירוץ הן אלו שלהן אספירציות לנצחון, וכך קרוב לוודאי שנראה את הבלגים והספרדים מכתיבים את קצב המירוץ, ומגבירים את הלחץ ב ~ 30 קמ האחרונים בקצב הולך ומתגבר. ג'ילברט אוהב ללחוץ את כולם, אם הוא מרגיש טוב כמובן, ואין לבלגים בעיה ללחוץ, השאלה מי יעזור בלחץ בסוף - אולי האוסטרלים, או האיטלקים?. 
האלמנט המשמעותי האחרון הוא מזג האוויר, שבינתיים כלל לא מבטיח מירוץ יבש מחר, כך שיש למה לצפות (מהעידכונים הבאים).

רשימה נופסת על המועמדים, יחסי ההימורים ומזג האוויר בהמשך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה