יום חמישי, 18 באוקטובר 2012

כדור בסיס בלי כדורים - הרהורים על מה שקורה

על הקשר בין בייסבול לאופניים ולכדורים מחר - זאת הבטחה!, אבל אולי מן הראוי לבלוג שעוסק בענייניים שברומו של עולם שיספר, לפחות בקצרה, על הקורה בעולם זה:
זה לקח אמנם קצת זמן, אך לאחר שסירבו בתחילה להצטרף למתפכחים שבפועל, ועמדו על נאמנותם הרבה בשנים לטוהר המידות, לפחות בכח, נפלו חומות המותגים אחת אחת, והם החלו אתמול בשחרור הודעות לעיתונות, קצרות בדר"כ, ושיחררו עצמן מעולו של הרוכב האמריקאי ה'בעייתי'. בינתיים Trek היא אחרונת סנוניות סתיו חייו שעשתה זאת לפנות בוקר, ולפני כן עשתה זאת נייקי בהודעה קצרצרה לא פחות (וגם הכריזה שהיא לא מסתפקת ב'התקפלות של לעיתונות' בלבד, אלא אף תשנה את שמו של מרכז הספורט שנקרא על שמו של ארמסטרונג במפקדתה שבאורגון). אנהייזר בוש, יצרנית הבירה, לא החרתה והצטרפה לשתיים, כמו שעשתה גם רדיושאק, וכך נשארנו בערך רק עם אוקלי, שסידרה לעצמה כבר את הדרך החוצה בכח אך נמנעה בינתיים מלעשות מעשה בפועל - כנראה שזה ייקח עוד כמה שעות.
כמו תמיד, בשורה הראשונה יושבים אלו שמשלמים בעבור 'כרטיסים של כבוד' (או אלה שמקבלים אותם בחינם מאלו שרוצים לשבת סמוך לידם ושילמו גם בעבור הכרטיסים שלהם), והם, שני הסוגים, אולי יודעים בדר"כ היטב מה קורה, אך טחו עינים (או שמא התנפחו), והם אולי מיושבי השורות הראשונות וקרובים לדמויות שבהצגה אך מאחרוני שמֵי הלב, או שמא ראשוני המתכחשים - 'למה זה יכול להועיל למישהו?...' - מה יש להגיד - שיבושם לעשירים ולמחזרי הכיסים הנפוחים.
ומי יושב בשורות האחרונות? - אנחנו - או ליתר דיוק רק 'חלקינו שוחר התרבות' (ורק אם התמזל מזלנו והצלחנו לגייס איכשהו מספיק כסף, כמחירו של כרטיס). אנחנו, האנשים הקטנים, רואים היטב גם למרחוק, אנחנו אלו שאף מסוגלים לעיתים לשים לב לפרטים ממש קְטן-קְטן-קְטנים, כאלו שנדמים כנעלמים לרגילֵי עין, או ביתר דיוק: אנחנו אלו שמצליחים להבדיל בין החשוב למה שכלל לא בזרם המידע, אך רובנו, אף כאשר ישים לב לנעשה מתחת עיניו לא יסכין לעשות מעשים, ואלו שמורים רק ליחידים של סגולה - לקימאג'ים, לוולשים, לאנדריהוּאים, לאוריילים - לשורקי השריקות - לשורקֵי המשרוקיות, לשורקי שריקות ה'הזהרה ויהי מה' - מאירי העינים, שוחרי הטוהר, דואגי שלומינו האמיתיים, אלו מקומם על פי רוב נדחק אל קרן זוית ההיסטוריה, ישכחו, ורק אם במקרה שפר מזלנו, תפרוץ שוועתם את מסגרת אטימות אינטרס הכסף, ותעלה מעלה ותיקלט בעין חפיצה, בעינינו - שְחדי עין אך בעלי מורא אנו, נצטרף למקהלה מזהת העוול רק לקראת סוף הימים, לקראת גאולה...

ועוד משהו:
ללאנס ארמסטרונג לא נותר מוצא אלא להתוודות, לפני שהמצב יחמיר עוד אלפי החמרות, והוא יעשה זאת בימים הקרובים, עוד לפני שה-UCI יחליטו מה שיחליטו בשבוע הבא.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה