יום שישי, 19 באוקטובר 2012

מה קורה כשכולם שותקים

צעד די מסריח של הבנק
כשאנשים בוחרים לשמור על זכות השתיקה שלהם יש סיכוי גדול שהשופט לא יאמין להם והם יורשעו, וכשרוכבים בוחרים למלות פיהם מים בלי שום נימוס של התחשבות בפרנסתם, שלא יתפלאו בסוף שהם נשארים בלי.
רבובנק, הבנק ההולנדי, שפירנס את קבוצת האופניים שנקראה על שמו, ושהיתה גם בבעלותו, החליט היום שנמאס לו, והלך הביתה (בפועל הוא ילך רק בסוף השנה). הוא (כמובן) הבטיח שיעמוד מאחורי התחיבויותיו הכספיות מול הרוכבים והרוכבות, וכך צפויות הקבוצות להמשיך ולשרוד את שנת 2013 אך לבושות בצבעים אחרים (אולי ג'יאנט יכנסו לתמונה) ולא בכתום המוכר שלהן, זה שעיטר את גופות הרוכבים מאז שנת 1996.

למה רבובנק הולכים או למה עכשיו?
כנראה שבאמת נמאס להם, ועל אף שזו עלולה להישמע כתשובה פשטנית למדי, הרי תמיד יש איזו נקודה שבה אנשים או גופים מקבלים החלטות, כאלה שנמנעו מהם קודם לכן, החלטות קיצוניות, ולעיתים אותו 'קש של גמל' מפורסם הוא לאו דווקא אירוע כה משמעותי בפני עצמו, אך הפתגם הידוע מתאר היטב בדיוק את הסיטואציה הזאת - קש עלוב שעליו תלויים חייה של החיה הענקית הזאת.
אבל בכל זאת מה קרה? - אולי הקש היה ההחלטה לגבי הרוכב הספרדי של הקבוצה קרלוס בארדו שהושעה לפני חדשים מספר לאחר שה-UCI הודיעה על בדיקות שהיא מנהלת בעניין הפספורט הביולוגי שלו, ושאתמול פורסם על ידי ה-UCI שהוחלט לפתוח בהליך משמעתי כנגדו. 
רק לפני זמן לא רב - באמצע חודש ספטמבר - פירסמה הקבוצה שינויים נרחבים ומשמעותיים בצוות המקצועי שלה, לאחר אכזבה מתוצאותיה השנה,



ואף עסקה בגיוס רוכבים חדשים לעונה הקרבה עוד בשבוע שעבר, כך שכל מי שחושב שהחלטתה תוכננה מזה זמן והייתה צפויה כנראה טועה. אם נוסיף על כך את העובדה שתוכן הדוח של ה-USADA וחומרתו היה ידוע לכולם גם לפני שפורסם בשבוע שעבר, כמו גם מעורבתו של ליויי לייפהיימר במעללים עת רכב בקבוצה ההולנדית, כפי שהתוודה עליהם בתצהיריו בפני הגוף האמריקאי, כך שקשה למצוא משהו חדש שצץ בימים האחרונים וגרם לשינוי המרעיש (הפרסום על מעלליו של דניס מנצ'וב ובכיר ליבו ד"ר פרארי עדיין לא קיבלו שום אישור רשמי, וגם טיעוניו של לואיס לאון סנצ'ס לגבי מעורבותו בקשר עם פרארי התקבלו על ידי ההולנדים לפי דבריהם).
במסרים שהועברו לכלי התקשורת ושכללו את ההודעה שפורסמה ומסיבת העיתונאים שכונסה, התיחסה הקבוצה לכך שכפי המסתבר הספורט חולה (סמים, סמים) - We are no longer convinced that the international professional world of cycling can make this a clean and fair sport, ושהיא לא רואה סיכוי להחלמתו בזמן הקרוב או הבינוני - We are not confident that this will change for the better in the foreseeable future, אך בנוסף, שהקבוצה בעצם לא מאמינה בגוף שאמור לפקח על הספורט, ורואה בו חלק מהבעיה - but mostly by the allegations that the international governing cycling tolerated or perhaps even covered up cheating in the sport. "The report shows that the international cycling world is flawed. Doping is everywhere at professional races and moreover it is supported even within the highest institutions of the cycling world

אז מה צפוי בהמשך עם הקבוצה ובכלל?
זו לא הפעם הראשונה שקבוצות מתקפלות להם ככה פתאום באמצע, זה כבר קרה גם עם T-Mobile  ב- 2007 (שהפכה להיות  Team Highroad {ואחר כך HTC}, וגם עם Liberty Seguros שהפכה להיות ASTANA, וזה מה שקרוב לוודאי יקרה עם הרבובנק - הפרסום על החולצות שווה עדיין כסף ורשיונות הפרוֹטוּר לשנה הקרובה כפי הנראה מסודרים.
הדאגה היחידה (כמעט היחידה...) היא מאפקט דומינו, שיגרום לעוד מממנים מרכזיים לברוח מהספורט לאלתר (ולא רק מארמסטרונג עצמו). כפי הנראה בצרפת הכל ימשיך כפי שהיה (המממנים הצרפתים יודעים בעבור מה הם משלמים...), ואף BMC תשרוד, כמו הסאקסו טינקוף (שפירסמו הודעת אישוש לסברה) והגארמין שארפ, כך שהדאגה היא מהקורה באיטליה וספרד ששם העניינים רעועים גם בלי הזעזועים האחרונים בספורט.

ולסיום
בסופו של יום (הוא עדיין לא הסתיים, וכלל אין לדעת אם לא נחטוף עוד כמה בומבות עד הלילה), עצם העובדה - שמלבד מספר רוכבים מצומצם ביותר - דויד מילר, טיילור פיני, גרייפל, ועוד מתי מעט נוספים, כל היתר בחרו בזכות השתיקה ומילאו פיהם מים - לא עומדת לזכות הענף אלא לגנותו, והיא, מלבד המשתמע מהדו"ח, עוד סיכה בליבו, סיכה שמאיטה עוד יותר את פעימותיו, שהואטו במאוד לאחר ההתקפה שעבר בשבוע שעבר ושממנה הוא מתקשה להתאושש. 

זהו
ערב טוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה