יום ראשון, 7 באוקטובר 2012

Paris - Tours, מה ראינו


Marco Marcato (Vacansoleil-DCM Pro Cycling Team)
מרקו מקרטו ראוי

ראינו את מרקו מרקטו מנצח מקבוצת בריחה קטנה ומאוחרת שהצליחה. מרקטו סיפר בראיון שלאחר הנצחון, שהוא קפץ אחרי טרפסטרה, שניסה לעזוב את קבוצת הבריחה הקטנה שמנתה בשלב זה 8 רוכבים, וברחה לדבוקה כשנשארו ~25 קמ לסיום, לא הרבה אחרי שהדבוקה תפסה את קבוצת הבריחה היומית שמנתה 11 רוכבים כ~30 קמ לסיום - 'כשהבטתי לאחור, היה נדמה לי שלאלו שהיו איתנו אין יותר כח, אז נצמדתי לטרפסטרה...'. ובאמת לקבוצה הקטנה לא היה יותר מדי כח, וכשהופיעו העליות הקטנות טרפסטרה מרקטו ודה פרייסה ברחו להם, ונשארו מקדימה עד הסוף - רק לקראת הסיום ניסה דגנקולב כמעשה של יאוש להדביק את השלושה, אך ללא הועיל, ומרקטו טרפסטרה ודה פרייזה מ- Topsport Vlaanderen-Mercator הפלאנדרית הגיעו לשדרות גרמון, כשבידם מספיק זמן בכדי להיערך למיאוץ הסופי - 'אני מכיר את טרפסטרה וידעתי שהוא לא יוכל להאיץ מולי, אבל את דה פרייזה לא הכרתי, מה זה משנה... זה הנצחון הגדול בקריירה שלי, ואני מקדיש אותו לאישתי הטריה - התחתנתי לפני חודש...'.
אז מי זה מרקו מרקטו? - ובכן, מרקטו רוכב בדבוקה המקצוענית משנת 2005, הוא התחיל אצל סביו באנדרוני, ולאחר שנתיים עבר לשנה לקבוצה השוויצרית LPR (שלא החזיקה הרבה זמן מעמד והתפרקה בסיום אותה שנה, 2007), ואחר כך עבר לעוד קבוצה פרוקונטיננטאלית - Cycle Collstrop השוודיתורק לאחר מכן מצא מרגוע בווקונסוליי ההולנדית.
איזה סוג רוכב הוא מרקטו? - מרקטו ממלא רוב הזמן את משבצת הפועל, הוא רוכב מגוון שיכול לעשות הכל, ורכב בשנתיים האחרונות את הטור הצרפתי, ולפני כן את הוואלטה ב- 2009, אבל גם את הטור השוויצרי, והוא גם רוכב מרוצים קלאסיים לא רע בכלל - בקיצור - עושה מה שהקבוצה צריכה. זה הנצחון השני שלו השנה, לאחר שניצח בקטע הרביעי ב- Etoile de Bessèges, Bagnols בתחילת השנה, והשישי בסך הכל.
ועוד פרט קטן: מקרטו רשם את המהירות הממוצעת השניה בטיבה בהיסטוריה של המרוץ כשסיים  את ה- 237 קמ במהירות ממוצעת של 48.626 קמש, רק אנדריי צ'מיל עשה זאת יותר מהר - 48.830 קמש.

בראבו מרקאטו!!!

תוצאות:

Marco Marcato (Ita) Vacansoleil-DCM
 Laurens De Vreese (Bel) Topsport Vlaanderen-Mercator
 Niki Terpstra (Ned) Omega Pharma-Quick Step
 John Degenkolb (Ger) Argos-Shimano @ 6s
 Laurent Pichon (Fra) Bretagne-Schuller @ 12s
 Greg Van Avermaet (Bel) BMC Racing Team
 Björn Leukemans (Bel) Vacansoleil-DCM
 Jonathan Hivert (Fra) Saur-Sojasun 
 Jens Keukeleire (Bel) Orica-GreenEdge
 Zdeněk Štybar (Cze) Omega Pharma-Quick Step


זהו
ערב טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה