יום שבת, 6 באוקטובר 2012

מה צפוי - Giro dell'Emilia

Giro dell'Emilia podium (l-r): Bauke Mollema (Rabobank), Carlos Betancur (Acqua & Sapone), Rigoberto Uran (Sky)
בטאנקור עם אוראן ומולמה בשנה שעברה

לא נשאר עוד הרבה - היום הג'ירו דל איליה, מחר הפאריס טור, ויותר מאוחר השבוע הטור של בייג'ין, זה שמופק על ידי ההסתדרות עצמה (UCI), כך שהוא מן מרוץ מטעם שכזה, מרוץ עם כוכבית (מה עוד שהוא מופיע כה מאוחר בעונה כך שהצפיות ממנו לא מאוד גבוהות...).
נתחיל עם האמיליה:
מרוץ בקטגוריה 1.HC (הדרג השני של המרוצים, לאחר ה- WT, ולפני אלו שלא נמצאים כלל בקטגוריה), שיוצא מבולוניה, עושה סיבוב בסביבה (193 קמ), וחוזר לבולוניה, כך שאוכל מצויין יחכה לכל הרוכבים בסיום - אנחנו באמיליה רומניה - אך בהתחשב בכך שזה מרוץ סוף עונה איטלקי, חלק גדול מהמשתתפים היום הם בני המולדת, ואוכל באיכות כה גבוהה כלל לא זר להם (רק שהם לא ממש אוכלים במשך העונה). למרוץ יזנקו 116 רוכבים (לא כל הקבוצות מגיעות בהרכב מלא, מה שאומר שהשליטה תהיה נמוכה מהרגיל) - 16 קבוצות שמתוכן 8 קבוצות מהדרג הבכיר (PROTOUR), אך גם כל היתר הינן קבוצות מהדרג הבכיר של הפרו קונטיננטאל, שרובן כמובן איטלקיות.
המסלול רחוק מלהיות מישורי, והוא מבקר בכמה וכמה גבעות בסביבה, ומסתיים בטיפוס משולש ל- San Luca - טיפוס של 2.1 קמ בממצוע של 10% עם ראמפה ל- 18%, כך שבכדי לנצח כאן אתה חייב להיות לפחות פאנצ'ר - אמיליה לא ממש מתאימה למאיצים (שיחפשו את מזלם מחר בפאריס טור). 
בשנת 2007 ניצח כאן פרנק שלק, ואחריו ניצחו דנילו די לוקה (שמשתתף גם הפעם), פעמיים רצוף ניצח חסר המשקל ההולנדי רוברט חסינק, ובשנה עברה ניצח הקולומביאני בטאנקור (שעובר ל- AG2R בשנה הבאה).
מי מגיע ומי מועמד:
קודם כל בטאנקור, גם כי הוא ינסה להגן על התואר משנה שעברה, וגם בגלל שהוא רוכב נהדר והקבוצה החדשה שלו משוועת לעוד נקודות. אבל יש עוד כמה - גם די לוקה מחפש נקודות - קבוצת אקווה סאפונה מתמוססת בסיום העונה והוא צריך חוזה, כמו יתר הרוכבים בקבוצה שלא הוחתמו עדיין. בליקוויגאז אולי קארוזו, אבל אולי ניבלי רוצה להיפרד יפה לפני שהוא קופץ על הכסף הגדול באסטנה. 
לאמפרה מגיעה עם הרכב מאוזן וחזק, ומעניין יהיה לראות בשביל מי היא עובדת - אולי קונגו, אולי אוליסי, אולי אפילו אנאקונה. אולי פאוליני מקטיושה על אף שהם מגיעים בהרכב חסר - רק עם חמישה רוכבים. באסטנה אפשר לחפש את קאסייאקוף, ואולי את קיסרלובסקי, מוביסטאר מביאה את קווינטאנה אך מגיעה רק עם חמישה רוכבים, אנדרוני ג'יוקאטולי מגיעה עם הרכב מאוזן, ואולי זה הזמן של פליזוטי שחזר לאחרונה (גם לכושר), קולנאגו מביאה (בפעם האחרונה) את הננס פוזוביבו, לפני מעברו ל- AG2R, אך המסלול לא מספיק סלקטיבי בשבילו, ויורוקאר מביאה את בעל אלף הפרצופים ווקלאר, שאיתו אי אפשר אף פעם לדעת, והמסלול בהחלט יכול להתאים לו, ולסיום הסאקסו למעט כמה אופציות מעניינות מביאה גם את רן מרגליות - סוף כל סוף יהיה אפשר לראות אותו קצת (הסיכוי לחידוש חוזה אצל הדנים אפסי).

מזג האוויר אמור להיות נעים ומלא שמש.
שידור ישיר ב-RAI Sport 2 יתחיל ב- 14.20 (אשתדל להעביר פרטים לגבי סטרימינג בהמשך).

זהו.
יום נעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה