יום שבת, 4 במאי 2013

ג'ירו 2013, כמה מילים לפני שזה מתחיל

תיגמולי זמן

אתחיל בבונוסים. התחרות מחזירה השנה את התיגמול למנצחי הקטעים כולם (למעט כמובן הקטעים של נגד השעון) - 20 שניות לראשון, 12 שניות לשני ו-8 שניות לשלישי בסיום כל קטע, אבל תיגמול זמנים נוסף יוענק גם בשני קטעי מיאוצי הבינים בכל קטע - 6 שניות יוענקו לעובר ראשון ו-4 שניות לשני, וכל זאת לאחר הנסיון המוצלח והחלקי שנעשה בשנה שעברה.
אני אוהב בונוסים במירוצי קטעים, הם פותחים עוד אפשרויות להסתבכות בעלילת הזמנים הגדולה שעומדת מאחורי המירוץ על ידי המתח שיצטבר כל יום מסביב לאותם "תיגמולי זמן" בכל קטע נתון אך מאפשרת גם כלי נוסף בידי הרוכבים (לחלק כמו תמיד יותר מלאחרים) אך גם ככלי טקטי התקפי נוסף ביד הקבוצות שיחייב את האחרות להתגוננות.


כמה מילים על הקטעים עצמם



מרק קוונדיש הצהיר לאחר שעומת לראשונה עם מסלול המירוץ (שהוא הטיול המועדף עליו מהשלושה לפי נטייתו האיטלקית הידועה), שהטיול נראה קשה אבל לא באופן מיוחד, ומה שזה אומר זה שקודם כל יש מספיק קטעים למאיצים (בשבילו) - ויש חמישה באופן וודאי אבל עוד שניים אופציונאליים, אבל המירוץ גם נפתח ומסתיים בקטעים שכאלה, זאת אומרת שבכך ניתנת אפשרות למאיץ ללבוש את החולצה הוורודה בתחילת המירוץ ולקטוף תהילה בסיומו, אבל זה גם אומר שהמירוץ שפוי ועביר בתחומי הזמן המותר לרוכבים מסוגו: קטע 1, קטע 5 (?), קטע 6, קטע 12, קטע 13 (שהוא גם הקטע הארוך במירוץ - 254 קמ), קטע 17 (?), קטע 21.





מייקל אקווארונֶה


דאג, כפי שהוא דואג מאז שקיבל את מינויו לניהול העסק הזה לפני שנתיים, לא רק להיות נגיש אלא להיות קשוב, וזה כנראה גם משהו אישי אבל יותר מכך נסיון לייצג את האינטרסים של בעלי הבית שלו, ולאלו הרי חשוב (אם משהו חשוב להם חוץ מהכסף) להחזיר את עטרת הג'ירו ליושנה ולצמצם פערים מהטיול הצרפתי שהשתלט כבר לפני שלושה עשורים על מלכות טיולי הארצות.
אני מעדיף את הטיול האיטלקי ולא בגלל ענייניי אוריינטציות, שם אני דווקא בעל נטיות צרפתיות יותר מאיטלקיות, אלא כי הוא פשוט מירוץ יותר מעניין, אבל גם כי הצרפתי, בוודאי מאז ימיו של "המסומם שהודה כבר", המוני מדי בשבילי, ואין בי כל התנגדות שמירוצי אופניים יהיו שמורים לכאלה שמבינים (ומעריכים) במירוצי אופניים ולא לקהל הרחב, לאלה יש מספיק גם בלי אופניים: שלל תכניות ריאליטי ואפילו כדורגל (ועוד ועוד), אבל אני יודע שזה כבר לא עובד ככה (בלי הכסף הגדול), או: "מי מוכן עוד לקום בבוקר מבלי שמובטח לו סיכוי לכסף גדול, משכורת חודשית מעניינת במקרה הטוב את היחצנים של השרים".
נחזור לאקווארונה: אז אקווארונה (שהוא בסך הכל המנהל החמישי של הג'ירו במאה שנות קיומו), וקיבל את העבודה הזאת  בין היתר לאחר שהדברים כמעט יצאו מכלל שליטה בשנתו האחרונה של אנג'לו זוּמֵניָין, כשהמסלול היה כבר בלתי אפשרי, ובעלי העסק הבינו שאולי זה מאוד ספקטקולארי לצופים אבל יכול להיות שהרוכבים לא יבואו, אבל לא פחות בגלל האוריינטציה הגלובאלית ולא החד מימדית איטלקית שלו, מנסה שזה יהיה גם וגם - גם ספקטקולארי וגם מזמין לכוכבים של הענף. בגלל פריסת הטיולים הגדולים על לוח השנה, אין סיכויים רבים לראות את הכוכבים רוכבים גם בצרפתי וגם בג'ירו, אבל הרי עדיין חייבים להביא אותם לאיטליה.
אז אקווארונה והצוותים הטכנים שלו אמנם לא קיצרו את הקילומטראג' המצטבר - 3454 קמ - אבל עשו כמה דברים אחרים.
קודם כל הם הכניסו למשוואה הרבה נגד השעון, ובכך יצרו פיתוי גדול (מידי) לוויגינס (והוא שם מאוד גדול -  ואתה חייב, ממש חייב לפחות שם אחד גדול שהוא לא איטלקי), ואחר-כך זרקו פנימה מספיק חומר למאיצים (ראו למעלה), וכך משכו פנימה באופן וודאי מאיצים לרוב, ואז הביאו לידי כמעט שלמות את הפיכתם של הקטעים ההרריים הקשים למעניינים יותר על ידי קיצורם, שזו מגמה שנוסתה כבר מספר פעמים בכל שלושת הטיולים הגדולים, וכך הורידו את דרגת הטירוף הכרוכה בהישרדות בשלושת השבועות של הג'ירו שלהם.


החולצות


ארבע חולצות: וורודה, אדומה, כחולה ולבנה.
MAGLIA ROSA, חולצת המוביל של המירוץ, החולצה שכולם רוצים אבל בודדים יכולים ללובשה בסוף (אולי שלושה).
MAGLIA ROSSA, החולצה האדומה - חולצת הנקודות. נקודות מוצעות לצבירה בשתי נקודות מיאוץ פנימיות בכל קטע ובסיומו.
MAGLIA AZZURRA, החולצה הכחולה, חולצת המטפס הבכיר. נקודות מוצעות לצבירה בפסגות ההרים שבקטגוריה.
MAGLIA BIANCA, חולצת הרוכב הצעיר.


איפה לראות


(אם אתם לא ליד טלוויזיה אבל כן ליד מחשב)
רשימה עדכנית של ערוצי הסטרימינג למירוץ האיטלקי אפשר למצוא ב:
http://www.steephill.tv/giro-d-italia/#live
או ב:
http://www.cyclingfans.com/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה