יום רביעי, 8 במאי 2013

וויגינס, נשרים, וגם משהו על סכינים

נשרים

היה נדמה, לרגע, ואחר-כך שוב ושוב. כנראה שגם במאי השידור האיטלקי ראה את אותו הדבר - וויגינס לא וויגינס. ראשו תמוך על צווארו, וזה  נישא על כתפיו, וכל אלו מדמים לו תצורה נשרית. מבטו היה מתייפח, עיניו מרוחות לצדדים, ועל אף שביורוספורט אמרו שהוא נראה טוב כרגיל, זאת אומרת כרגיל למצב הסבל המוכר כל-כך עת וויגינס מרפרף בספקטרום הצבעים שמגדירים את דרגות המאמץ שגופו מרשה בנשיאה. זה מוכר לכל הרוכבים, הכניסה הפתאומית לשינוי במאמץ הדרוש. כל כמה שמוכנים לשינויים אלו לא באמת מוכנים אף פעם. אז מה עושים? ממשיכים, בתקווה שזה יעבור. לרוכבי הקטעים הבכירים אין את הפריוילגיה לבחור - או שאתה שם לכל אורך ה3500 קמ או שלא, ואם לא לא תנצח.
מה שקרה בהתחלת הטיפוס היה שדווקא הפועלים של סקאיי - סוויטסו מקדימה, הנאהו אחריו (לאחר איזה זמן הופיע גם אוראן) לחצו בקצב גבוה, שהיה גבוה מדי לוויגינס, אך מאותו רגע שהקצב הוגבר וגרם ליתר הרוכבים בדבוקה הקדמית להתאים עצמם לקצב של סקאיי, לא היתה אפשרות להפחיתו, גם לא לבעל המרכבה וויגינס.

ווויגינס מאבד 17 שניות

בסוף וויגינס איבד 17 שניות. אז מה קרה שם? וויגינס עבר את כל השלבים המסוכנים של היום (והם בהחלט היו לא נעימים אתמול במיוחד לקראת הסוף), ועבר את קו שלושת הקילומטרים לסיום, שמסמן את הנקודה שבה הוא יכול להוריד את רמת הריכוז שלו - מדידת הזמנים של כל אלו שיתקלו בבעיה באיזור הזה תהיה שווה לזמן של אלו שרכבו איתם, זאת אומרת שאם נתקעת בתאונה, תאונה שקרתה לך או אם התעכבת מאחורי תאונה שקרתה לאחרים, זמנך יהיה שווה לאלו שהיו צמודים אליך בעת התקלה. ותאונה באמת קרתה באיזור הזה אתמול, תאונה שבה היה מעורב סלרנו מקנונדייל ועוד שני רוכבים. אז למה וויגינס לא קיבל את הזכאות שמן ההפקר, הרי לא בהפקר מדובר כאן אלא בחוק ובדבר דבור על אופניו לפיו. אז ככה: לפי החלטת הקומיסרים/אנשי השיפוט של ה-UCI, ביושבם בהרכב מורחב כ- RACE JURY (בתחתית הרשימה אפשר למצוא את ההגדרה המדויקת לפי ספר ההדרכה של ה-UCI להרכב זה), וויגינס לא היה בעל זכאות שכזאת. לאחר שהקומיסרים הצליבו את המידע ממשדרי האופניים, הם הגיעו למסקנה שוויגינס היה בפיגור כבר לפני קו השלושה קמ לסיום, מה גם שהוא כנראה לא הופרע כלל מהתאונה: "זמן הוחזר לרוכבים שנתקעו מאחורי התאונה. וויגינס לא בין אלה שנתקעו ולכן לא ניתנה לו זכאות שכזאת והוא קיבל את הזמן לפי הפיגור שבו הוא היה ביחס לחזית הדבוקה ברגע התאונה".
וכך יצא שוויגינס מאבד 17 שניות ונושר מהמקום השני שבו היה ערב הקטע הרביעי למקום השישי, שם הוא והייז'דאל מחזיקים בזמן זהה.
בקטע ניצח אנריקו בטלין, האחיין של בטלין הגדול, זה שניצח את הג'ירו והוואלטה גם יחד ב-81 (ועוד ועוד מירוצים), והוא היה אולי המאיץ היחידי שהצליח להגיע עם הדבוקה הקדמית לישורת הסופית, וכך להאיץ ללא בעיות מיוחדות ולנצח בעבור הקבוצה האיטלקית הקטנטנה מדרג הפרו טור, ברדייני ואלבולה, שהוזמנה כ- WILDCARD למירוץ. 

על סכינים

אני מבין קצת. אבל בין שלל הדברים שאני לא מבין, אחד הדברים שאני ממש לא מבין היא הרכיבה על סכינים. התחלקתי כל כך הרבה פעמים בכבישים שהיו יבשים, ואני נזהר ברכיבה בגשם, מאוד נזהר. אבל חברי הדבוקה המקצוענית רוכבים על סכינים - הביטו בתמונה של דנילו די לוקה וצ'לאפוד יורדים לקו הסיום


ועכשיו הדבוקה שבאה בעקבותיהם: כולם עם שתי ידים על הברקסים פשוט לוקחים את העיקול הזה. והם כולם במרדף אחרי די לוקה וצ'לאפוד שברחו קדימה, וכל מה שהם יודעים הוא שהם צריכים להתקדם הכי מהר שאפשר מבלי להחליק.




אז לא נותר אלא לקבל את זה כמו שזה. אבל על אף שאני אומר זאת לעצמי אני לא מבין איך זה אפשרי, וממשיך להיות מרוט עצבים מול המסך כל פעם שהרוכבים יורדים במורדות על סכיניהם בכבישים הרטובים. 

היום



המירוץ יחל את דרכו לכיוון מערב, יעבור דרך החוף היוני ויעלה לפנים היבשה ויסתיים ב matera.

הקטע מישורי כמעט כולו, אך שני מכשולים, הראשון טיפוס בקטגוריה רביעית והשני המקפצה לסיום ב-MATERA עלולים למנוע שוב מהמאיצים הטהורים תהילה. אז מי כן? לדגנקולב תהיה כאן הזדמנות, ואולי לרוכבים כמו גוס, ואולי ויסקונטי, ואולי אולי אפילו פוזאטו.

The Event Director or the President of the Commissaires' Panel (PCP), also known as the Jury President, who, 

along with the whole Panel, is responsible for the direction and sporting control of the event.
The Jury, part of the Commissaires Panel, comprises three commissaires, including the President of the Commissaires' 
Panel, and is responsible for taking decisions.
BRIEFING: The President of the Commissaires' Panel must bring the Panel together and allocate tasks to commissaires 
on the basis of their official appointment as soon as the race headquarters is open.

תגובה 1: