יום ראשון, 12 במאי 2013

הסלקציה הגואלת, ההתקפות יבואו בגלים גלים, וגם החדר בטנריף

MOUNT TIEDE, טנריף

הסלקציה הגואלת

אם יש מנצחים (ניבלי ודאוסט), יש מפסידים (וויגינס והייז'דאל), ובאמצע יש קשת שלמה של כאלה שאפשר לומר שהרוויחו (חסינק ואוונס), או שהפסידו (אוראן). ואף שזה לא תמיד מדויק, כולם ממשיכים לנסות להבין מה קורה וליתר דיוק מה המשמעות של כל זה. ועל אף שהמרוץ המשיך ומילא את רשימות ערי היציאה בימים כמו את יעדי ההגעה לקראת ערב הוא בושש מלהגיע, אבל לאחר ההמתנה הארוכה של שבוע ימים סוף סוף גם זה קרה. הג'ירו שהוא תמיד סלקטיבי באופן קיצוני ניצת עקב טוויסט שלו לא ציפו.
אז ניבלי לובש וורוד, ולכאורה כל מה שהוא צריך זה להיכנס למגננה מעכשיו, וזה אמור להספיק, אבל החולצה הגיע מוקדם מדי, והוא, אם באמת יעבור לרכב הגנתי, יחשוף עצמו להתקפות רבתי שילכו ויתכפו ככל שהמירוץ יתקדם ולא בטוח שהוא יוכל להן.

מה קרה בעצם ולמה התסריט שונה ממה שחשבנו

חשבנו אבל לא קיווינו שאחרי אתמול הפער של וויגינס יעמוד על משהו שבין דקה לשתיים מהיתר, וכך וויגינס יהיה זה שיעבור לרכב הגנתי, ולרכב הגנתי הוא בהחלט יודע ויכול. במצב ענינים שכזה, אם הכול היה ממשיך לפי התסריט שהוכן מראש (ולא רק במגירות של סקאי), עוצמת הרוח הייתה בהחלט מתדלדלת אצל כל שאר המתחרים. ניבלי היה מנסה מדי פעם, ובוודאי הייז'דאל, ובטוח שסקרפוני וללא ספק חסינק ואין שום חילוקי דעות על כך שסנטמברוג'יו היה עושה זאת פעם אחר פעם, אבל בספק אם מישהו היה מאמין עוד שזה אפשרי, והיינו מקבלים מרוץ סגור.
כעת קיבלנו מרוץ פתוח. אסטנה אמנם נאמנה לניבלי, אך לא בטוח שהקבוצה בוגרת וחזקה מספיק ומוכנה ומסוגלת לרכב במבנים הגנתיים לאורך זמן כה רב, וגם לא בטוח שניבלי, שלא עשה זאת עד היום - להיות לבוש בחולצת המוביל בטיול ארצות גדול שבועיים לפני הסוף כאשר הוא עצמו המועמד לנצחון - והוא בהחלט המועמד לנצחון עכשיו - מוכן לכך כעת.
אז מה? העובדה הזאת לא כל כך נוראה בפני עצמה - ו'ניבלי יסתדר' - אז זהו, שעם זה הוא באמת אולי יסתדר, אבל הוא יחטוףההתקפות יבואו בגלים גלים ומרשימה מאוד ארוכה של מתמודדים שחלקם לא מאוד רחוקים ממנו בכללי, ומחלקם דווקא בגלל שהם כבר די רחוקים, והוא לא יוכל להגן על עצמו כל הזמן ומכולם, וזה הולך להיות מאוד מבלבל.

אז מי קרוב ומי רחוק והחדר בטנריף

אני רואה את הייזדאל (בסך הכול מקום שישי אבל 2.05 מניבלי, ובל נשכח שעד רכיבת הפארסה שלו אתמול הוא ראה עצמו מועמד לניצחון) מתקיף ללא הרף, גם התקפות של התאבדות, ממרחקים גדולים. כי להייז'דאל כבר אין מה להפסיד, וזה מקום מסוכן להיות בו (למותקף), והייז'דאל גם לא יהיה. הייז'דאל ימצא שיש עוד כמה רוכבים ראויים ששי אלי קרב כמוהו שמוכנים להקריב הרבה, וזה אומר שהוא לא ירכב סולו וכך רכיב ההתאבדות בהתקפות יצטמצם.
סקרפוני מרגיש שהמירוץ חמק לו מבין הידים ככה סתם, מהחלקה מטופשת בקטע 3, והוא רכב נהדר אתמול (בסך הכול איבד לניבלי 32 שניות), וגם נראה כבר מזמן טוב. הוא לא ילד (34), והוא לא רוצה שמישהו יתחיל לחשוב עליו באיטליה כמו שחושבים על די לוקה ו/או על חלילה גראזלי, ה'זקנים', והוא גם ככה מאלה שששים להתקיף (מרוחק כרגע 1.24 בכללי, ובלי ההחלקה שלו הוא היה קרוב מאוד).
ושני אלו ימצאו גם שחסינק כבר הבין שהסיכויים שלו במירוצי קטעים מבוססים על התקפות מרחוק, שאז, כשהוא רוכב בקבוצה יותר מצומצמת או לבד, הוא גם מוצא את עצמו ומרגיש פחות מאויים, ובמצב אופטימלי שכזה חסינק הוא מטפס נהדר (גם הוא רכב נהדר אתמול ואיבד לניבלי רק 1.01, ממוקם שלישי, 1.15 מניבלי).
סנטמברוג'יו יתקיף ויהי מה, אולי באופן לא מבוקר מספיק אבל הוא ינסה קבוצות בריחה כל הזמן. גם הוא בתקופה נהדרת אז למה לא (מרוחק 2.43 בכללי וישמח למקום בחמישיה בראשונה בסוף).
עד כתיבת שורות אלה לא יצאה בת קול מקבוצת סקאי, כך שיש להניח שוויגינס עדיין לא גמל בליבו אם לחזור הביתה לכמה ימים ואז להמשיך לטנריף לחדרו הקבוע שליד MOUNT TIEDE, או שהוא מסכן את יתר העונה מתוך עקשנות שלא לצורך, קשה להאמין שהוא ימשיך במצב העניינים הנוכחי עוד הרבה. וכל זה אומר שכל עוד לא תהיה החלטה, אסורים המטפסים הקולומביאנים של הקבוצה הנאהו ואוראן ברצועה ללא הרשאה להצטרף למתקיפי ניבלי (הנאהו נראה אתמול מצויין, וללא התקלה היה אפילו מאבד פחות מה- 31 שניות שאיבד, הוא 2.11 אחרי ניבלי. אוראן איבד הרבה יותר והוא 2.49 אחרי ניבלי). 
ואף אם השניים ישארו במאסר, לארבעת הראשונים יצטרפו מדי פעם רוכבים שונים שלהם נשארו מטרות יומיות בלבד אחרי אתמול וינעימו ביחד איתם את הזמן:
סנצ'אז שיצא מתמונת הדירוג הכללי היום ומחפש קטע לנצחון, פוזוביבו שחייב להיות מתי שהוא בעמדת נצחון של קטע, פליזוטי שעדיין לא נחשף לאור המירוץ, בטאנקור שחייב להוכיח ל-AG2R שאפשר לבנות עליו טיול ארוך, קיזרלובסקי מאותן סיבות עם הרדיו שאק, ויש עוד כמה וכמה.
היחידי שירכב צמוד לניבלי מלבד קבוצתו הנאמנה (כל עוד היא תוכל) הוא אוונס, ואין בכך שום פסול, הוא (כמעט) כבר עשה את שלו בשביל לקבל צ'אנס שווה כקפטיין, אחד משניים, ביחד עם טי.ג'יי ואנגארדרן בראש קבוצת BMC בטור.

היום

יום קשה נוסף. אמנם לאחר הקטעים ביום שישי ונגד השעון אתמול לא להרבה נשאר הרבה ברגליים, אבל אולי דווקא זה זמן להפתעות - אולי בכל זאת נראה מישהו שמהווה איום ישיר או מסוים מנסה משהו עוד לפני שהתפזר העשן של אתמול.
יהיה מעניין אם מישהו ינסה לעשות מחר מחטף, ואם כי זה יאלץ אותו למאמצים אנושים הרי ביום שני גם הוא יהיה בחופש. 
לכאורה זה יום לקבוצת בריחה, ולא חסרים אף פעם הרוכבים והקבוצות שיש להם אינטרסים מיוחדים - קבוצה מהאיזור (ויני פאנטיני, ויש לה כח אש ענק לקטע מהסוג הזה), ורוכב שביתו נמצא לא רחוק (ויסקונטי, והוא עם החולצה הכחולה ולא ממש מאיים על אף אחד - 55 בכללי, 16.03 דק' מניבלי).

TO B CONTINUED 
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה