יום חמישי, 9 במאי 2013

יורוספורט, שוטר עם שפם, וימי המאיץ

זה הבחור החדש עם מבטא דומה
אנחנו משתדרגים מטה. כן, זה קורה אצלנו מדי פעם בפעם. לפעמים אנחנו נמצאים משתדרגים מטה ככה סתם ללא כל סיבה, ואף ללא שהובטחה השתדרגות כלשהי כלל, ולפעמים אנחנו נמצאים משתדרגים בכוונה, לאחר שנעשו נסיונות השתדרגות כנים, ואף נעשו בהקשרם נסיונות שכנוע רבים שחזרו והדגישו את היתרונות העצומים הטמונים בהם. אך מדי פעם בפעם, עת נמצא לנו זמן שבין העיתים (ההשתדרגויות), אנו מוצאים שלא אלו ואף לא אלו עלו יפה, ונמצאים אנו אף מתחת לנקודת המוצא, זאת שטרם שידרוג; אבל בסך הכול מצבנו הרבה יותר טוב למרות כל אותה השתדרגות מטה ריאלית, ואל לנו לתת לרגשות אכזבה או לחוסר פשר ביחס לשידרוג המיוחל למנוע מאיתנו להמשיך ולהפיק הנאה ממה שיש, מהקיים - הרי אותה נקודת מוצא שטרם שידרוג לא היתה כלל הרע במיעוטו, ואף לא מן הכרח בל יגונה, בלה בלה בלה וגו'.
וכל זאת היא הקדמה ארוכה (מדי) שהקשרה היא השתדרגותה מטה לאחרונה של "הרשת שאוהבת מירוצי אופניים", זאת שדואגת לחובבי הענף באשר הם, אלו שיושבים במחוזות נידחים ו(כמעט) כל שנותר להם אלו המירוצים שלהם. והרי אין דין מירוץ אופניים ללא פרשן ושדרן ראויים, כדין טניס כדורסל כדורגל ואף מהדורת חדשות ללא קול (כל עוד המגישה היא בעלת מראה מלא חן). 
יורוספורט הטילה הפעם מסיבות שונות, שחלקן קשורות באי זמינותו ההולכת וגדלה של שדרן האופניים הבכיר שלה דויד הרמון' עקב שגשוגה של חברת יחסי הציבור והשיווק שלו spokesmen שנסמכת בעיקר על קשריו רבי השנים עם אנשי תעשית המירוצים - אנשי מדיה, ספונסרים, מארגני מירוצים, מקדמים (promoters) וה - UCI (שהיא אחת הלקוחות), וחלקן בהיעלמותו עקב התחייבויות קודמות (ותשלום גבוה בהרבה) של קרלטון קירבי, את עבודת שידור המירוץ בידיו של Declan Quigley. אמנם המבטא דומה - גם הוא אירי - אך משהו לא עובד.
דקלאן אינו דמות חדשה בתעשיה באירלנד, וגם אינו זר כלל לאופניים (והם לא לו), ועובד כבר שנים רבות כשדרן אך ברמות הארציות (רוב הזמן בשידורי סבב ה-F1 באירלנד), והוא אף רוכב אופניים אדוק, אך מה לעשות, הוא לא מצליח להפיח רוח חיים בשידורים החיים של יורוספורט בג'ירו, ואולי יותר מכך, הוא לא מצליח ממש לשתף פעולה עם קלי, ואת קלי צריך לדעת להפעיל. וכך יוצא שהשידור לא זורם, נשמע לעיתים מאולץ, כאילו הונחת דקלאן כברירת מחדל בהתראה קצרה מתחום אחר לגמרי. אם בשידורים של קלי/הרמון לאורך השנים הרבות נדמה שקלי ממשיך את משפטיו של הרמון ולהיפך, כעת יש פאוזות ארוכות - גם ברצף דיבורו של דקלאן עצמו וגם כאשר נשאלת שאלה, ואז נדמה שקלי עסוק בדבר אחר ולוקח זמן עד שהוא מתפנה לענות. דווקא דקלאן מזהה די מהר את הרוכבים, וזה כלל לא פשוט, אבל הזיהוי לעיתים הססני והוא נדרש לעיתים לעזרתו של קלי (צריך לדעת איך לעקוף את אי הזיהוי כשאתה נתקל בו אבל לא לטעות בו יותר מדי). אבל אולי זה זמן שכר הלימוד של דקלאן, שכמו רבים וטובים אחרים ביורוספורט יכנס אט אט לעינינים, שדרנים ברמות גבוהות שמזוהים עם ענף מסוים הם עוף נדיר שמתחלף לעיתים רחוקות. הרמון (וכנראה קירבי מהאולפן בפאריז) יחזרו רק בטור.
עוד מילה על קלי. קלי פרשן טוב אבל כמדומה עבר זמנו. אף כי לי לא מפריע להמשיך ולשמוע את פרשנויותיו והוא ממשיך כל העת לחדש לי (וזה אומר כנראה משהו על קשיי התפיסה שלי עצמי), אני מוצא שבריאן סמית ומגנוס בקסטאד ראויים יותר למלות את התפקיד. הם מעודכנים יותר בקורה היום בענף - סמית יותר בכל הקשור במה שמסביב, ובקסטאד בכל מה שאומר להיות רוכב - הוא עדיין רוכב מקצועי (ופרפקציוניסט גדול), ויודע דבר ואף שניים על המילה האחרונה בתחום הציוד - "ויזואלית אני לא אוהב את הקסדות החדשות האטומות, אך הרוכבים מרוויחים כ-15-20 ואט, וזה הרבה".

דגנקולב לאחר תאונה

אולי נעשה לדגנקולב עוול אם נחזור ונדגיש כל העת את התאונה שהתרחשה לקראת הסיום. העובדה היותר רלוונטית ביחס למנצח היא שהוא היה בין המאיצים היחידים שהצליחו להמצא בחזית לקראת הסוף (ממש מאחורי הרוכב של קבוצתו שהחליק בכביש הלח), כל היתר לא הצליחו לעבור את המכשולים בדמות הטיפוס בקטגוריה הרביעית, שבו ראינו את קבנדיש מתקשה עד מאוד, וזה המחיש שוב עד כמה קשה למאיץ טהור לעבור מכשולים שכאלו מהר, אבל מצד שני הרי נחטא לאמת אם לא נציין שבמידה מסוימת הוא זכה מן ההפקר, אותו הפקר (תאונה) שלא איפשר לבעלי הפוטנציאל למשוך את עצמם במעלה העדין של הישורת שהובילה לקו הסיום, ובספק אם בין בעלי היכולת הרלוונטית לסוג הסיום, לא נמצאו כמה רוכבים שיכולתם פחותה אף עדיפה על שלו. מאוד אהבתי את מראהו לאחר הסיום מתראיין לטלוויזיה האיטלקית, כשהוא מושך שוב ושוב את שיערותיו המאורכות שעל ידי תנועת המשיכה חשפו את מצחו המוגבה וכך הדגישו באופן מפתיע את השפם צעיר הימים ופאות הלחיים. לאחר מכן נודע לי שהגרמני הוא שוטר בהכשרתו, וללא קשר להיותו גרמני אני בדרך כלל מעדיף פורעי חוק על שומריו. 
דגנקולב מנצח ראוי.
דגנקולב עם שפם. ככה מסתירים את מה שחשוב

היום יום המאיץ

סוף סוף יום מאיץ כהילכתו. לא, אני כלל לא משוגע על יום מאיצים, על אף שגם על אלה אני מתקשה לדלג אם כי כמות האירועים מאפשרת לי להספיק לבשל משהו ולא להזדקק שוב לצלצל לשירות המשלוחים.


המירוץ מישורי לגמרי - 169KM FLAT, צמוד לחוף הים האדריאטי, עולים צפונה כל הדרך  מ- MOLA DI BARI  עד ל- MARGHERITA DI SAVOIA - כנראה רוח ורוח ורוח. באתר המצורף כאן אפשר לראות מלבד את הטמפרטורות (המתונות והנעימות הצפויות היום על החוף) את כיוון ועוצמת הרוח בכמה נקודות על המסלול של הקטע היומי.
אנו צפויים לראות כמובן בריחה שלא תקבל הרבה חבל, ואת "הקבוצות תומכות המאיץ" ברשות אומגה פארמה וארחוס שימאנו, אך גם אוריקה וכנראה גם ויני פאנטיני קנונדייל אנדרוני ופראנסייז דה ג'ה, משחררות את קאטיושה מהמטלה שלה - בסך הכול נשארו לה יומיים - ומפקחות על קצב ההתקדמות של הדבוקה/בורחים, ואז סוגרות את אפשרות היציאה מהמבנה ומנסות להרכיב מבנים משלהם, שנרקחים במהירויות גבוהות, וכך להביא את יקירי קבוצותיהן מלאי אנרגיה ומשוחררים מכל תקלות אחרות למאוץ לקו הסיום, שהוא היום ארוך, ועל פניו, חסר בעיות תמרון מיוחדות. הקטע הסופי בתוך העיר מורכב משני סיבובים באורך 16 קמ בתוך העיר שיכללו אף מעבר על שובר הגלים העירוני. זו תהיה הפתעה מסוימת אם קבנדיש לא יעבור ראשון את הקו - במצבים מהסוג הזה רק תאונה או מכשול טכני משמעותי אחר מונעים ממנו מימוש של סעיפי הבונוסים בחוזהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה