יום שישי, 24 במאי 2013

ניבלי יורד למחסן, היום

אין טוב ממראה עיניים הוא ביטוי מוכר ונפוץ שלא אומר הרבה למי שמחפש וודאות. הרי הכוונה היא ביחס לעדיפותה של הראיה ושימושה ככלי השיפוט המרכזי שלנו ביחס לחושים אחרים - חוש השמיעה, חוש המישוש וחוש הריח.
ביחס לנגד שעון אולי כדאי להשתמש בביטוי אחר - שום דבר הוא אינו כפי שהוא נראה. במקרה שלנו אין לראיה שום עדיפות אלא אסתטית בלבד - זו באמת חוויה אסתטית יוצאת מגדר הרגיל להביט ברוכבי נגד השעון עושים דרכם במרחב, אך במקביל היא גם חוויה מוגבלת באופן מסויים - ללא שיפוט הזמן אין לתנועה במרחב שום משמעות מיוחדת. כמעט ולא ניתן להבין דבר ביחס להצלחתו של רוכב זה או אחר לחצות את המרחב במהירות - חלקם נראים כמתקדמים מאוד מהר אך מסתבר שאין הדבר כך (אוונס), חלקם נראים מהירים עד מאוד ומסתבר שאכן זה נכון (סקרפוני, סנצ'ז), אצל חלקם קשה מאוד לדעת אם הם מתקדמים מהר או לאט, וכפי שמסתבר לאחר מכן בחלק מהזמן הם כמעט לא התקדמו ובחלק אחר, על אף שלא השתנה דבר במראה העיניים, הם דווקא כן (אוראן), וחלקם נראו רוכבים כרגיל, שום דבר מיוחד, אך הם עפו גבוה ממעל, במרומים (ניבלי), וכל עניין השעון גם הוא יחסי כווון שמהר מתייחס כאן כמהר ביחס לאחר ולא כמהר מוחלט - אבל יחסיות זו בהחלט מספיקה בכדי לנצח במרוץ אופניים.
אז מה בסך הכול ראינו? מה שראינו היתה בסך הכול כניסה למחסן, וכלל לא בטוח שהיה צריך להיכנס ולרדת מאוד עמוק - ניבלי נכנס סוף סוף למחסן הרזרווה שלו ואולי, כפי שציין אתמול קלי בשידור, מה שיצא הוא שעתה הוא ירגיש בטוח מספיק בכדי לעשות זאת שוב היום או מחר - אין נצחון ראוי בסיבוב ארצות גדול ללא נצחון בקטע הרים.
המירוץ לנצחון בג'ירו הנוכחי הסתיים היום כתוצאה מהביצוע של ניבלי, פער כמו שנוצר לאחר הקטע נגד השעון אתמול הוא בלתי מחיק (4.02 מאוונס שמדורג שני), והוא צפוי לגדול עוד יותר - לאוונס כבר אין רגליים - וכך מה שנשאר הם כמה מאבקים אחרים שיניבו בחלקם קרבות עזים היום ומחר.
דווקא הקרב על המקום השני בין אוראן ואוונס נראה שיפתר בקלות והם יחליפו מקומות עד יום ראשון, אך אם אוונס לא יתאמץ מאוד הוא ימצא שגם סקרפוני, שמרוחק ממנו עתה 1.12 דק', מאוד רוצה פודיום וגם מוכן בכדי להשיג זאת לעשות הרבה - אסור לשכוח שאנחנו באיטליה ופודיום בג'ירו שווה הרבה יותר לאיטלקים מאשר לזרים.
המאבק השני שעדיין רחוק מסיום הוא המאבק בין מייקה לבטנקור בשתי קטגוריות שונות. בשניהם הם מרוחקים 2 שנ' אחד מהשני כך שהם ימשיכו להלחם בשיניים על כל פיסת זמן. המיקום בעשיריה שווה יותר אך מפאת העובדה שהזמן הוא אותו הזמן בשתי הקטגוריות המנצח לוקח הכול (שניהם רכבו היום נפלא - 7 שנ' ביניהם בסיום - היה נדמה שמייקה פשוט חילק יותר טוב את המאמץ).
השינוי הגדול בכללי שייך לסנצ'ז, שעבר כתוצאה מהביצוע הנהדר שלו אתמול (מקום שני) מהמקום ה-15 לעשירי. היחידי שנדמה כפגיע ביותר בסביבה כעת הוא סנטמברוג'יו, שאמנם מרוחק מסנצ'ס 2.04 דק', אך באופן שהוא מאבד זמן בימים האחרונים כלל לא בטוח שיחזיק מעמד בעשיריה (כעת הוא שמיני, 7.30 אחרי ניבלי).

היום





עד לרגע זה מנהלי המרוץ חתכו את שתי הפסגות הראשונות של הקטע, גם את ה - Passo Gavia וגם את ה - Stelvio,  וערכו שינויים בקטע כך שאנחנו מקבלים את קטע 19 במתכונת שונה.
היציאה נשארה ב - Ponte Di Legno, אך במקום המעבר בשתי הפסגות המקוריות אנחנו מקבלים שני טיפוסים אחרים - את ה - Passo Del Tonale בקטגורה שניה, ואת ה - Passo Castrin Hofmahdjoch בקטגוריה ראשונה, לפני הסיום המקורי בפסגת ה - Val Martello, גם אורך הקטע השתנה קלות והוא עתה בין 160 קמ' במקום ה- 139 המקוריים.
אנחנו בצפון מזרח איטליה, לא רחוק מבולזאנו וגם לא מאוד רחוק מהגבול האוסטרי כמו גם השוויצרי.




נכון, שתי הפסגות החלופיות אינן, גם לא בעלות שם אך גם אינן בעלות אותה רמת סיבוך טופוגראפי כפי אלו המקוריות, אך אלו בוודאי עדיין טיפוסים קשים שיספקו את המדרגות הראשונות בפיצול הדבוקה.
יש לצפות שהרוכבים המתחרים על קטגוריית החולצה הכחולה להתקיף ראשונים בשביל הנקודות המוצעות לחלוקה, אך בספק אם הם גם יתלכדו לקבוצת בריחה להמשך - הקטע נראה קשה מדי בכדי לשרוד ללא עזרה מקבוצה גדולה נוספת, כך שאלו, אם יבודו עצמם יחכו לעזרה של בורחים נוספים או לדבוקה.
אפשר לראות שאין בקטע החדש (גם בישן) הרבה איפה לנוח - או שעולים או שיורדים - אך אולי כדאי לדלג על הפסגה השניה ולהעיף מבט בטיפוס האחרון ל - Val Martello:



טיפוס ארוך של 22 קמ, שמתחיל ב - 6 קמ' ב - 8% ואז לאחר ירידה קצרה שוב 8 קמ' ב - 7%, ואז לאחר ירידה קצרצרה נוספת בעיטה ל - 14% כשאמנם לאחריה קטע פחות תלול ויותר מישורי של 5% אך הסיום הוא קפיצה של 1.5 קמ' ב - 14%.
מי יהיה שם בסוף? כפי שנכתב בפסקה הקודמת יש לצפות להתלהטות המאבק בין מייקה לבטנקור כבר היום, וזה המקום - הם לא מתאבדים ולא יתקיפו ממרחק ויחכו כמו רוב הבכירים לפסגה האחרונה ואולי לקטע האחרון - או ה - 14% הראשונים או האחרונים, אמנם הם לא ממש מאיימים על ניבלי וכך אסטנה לא תיכנס לפעולה בשביל להפריע להם, אך נסיונות לתפוס עליהם טרמפ על ידי אחרים (ניימיץ'?) יתקלו כנראה, אם לא בנסיון ישיר לשיבוש ותפיסה הרי בהגברה מספיקה של הקצב בכדי למנוע זעזועים אחרים מקרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה