יום שלישי, 7 במאי 2013

ניבלי לא ילכלך ת'ידים, מה בוער להייז'דאל, והתראה נוספת לא תשלח

מה רע בלקבל פרחים?


ניבלי לא מתכוון ללכלך ת'ידים, הרי המעמד מחייב ולא המוצא, אבל בעצם הוא כבר מזמן לא צריך את זה, הרי יש לו 8 פועלים. אולי אלו הרהורים של הלב אך לי היה נדמה שאָרוּ וקנגארט, פועליו הקדמיים של ניבלי אתמול בירידה לכיוון קו הסיום מסלה די קאטונה, הפסגה השניה והאחרונה אתמול, ניהלו קרב מבטים שגלש אף ל"מחוות" גופניות" - קרבות שליטה -  עם הייז'דאל בעניין מיקומו על הכביש - אולי אלו באמת הרהורי לב.

מה בוער להייז'דאל

אמנם המירוץ ממש בהתחלתו אבל להייז'דאל בוער, וזה כלל לא מהחששות עקב איבוד הזמן בנגד השעון הקבוצתי, אז מה באמת בוער לו?.
שום דבר מיוחד - הייז'דאל רכב באותה צורה בשנה שעברה, הוא רוכב התקפי באופיו והוא, כידוע מהטור הקאטאלוני ואחר-כך מהארדנים ובמיוחד מליאז' בסטוניה ליאז', מרגיש טוב עם רגליו וליבו, והוא ימשיך ויתקיף כל הזמן ולא יחכה להרים הגבוהים עוד שבועיים (שגם שם הוא יתקיף), קודם כל כי מה שיש לו להפסיד הוא זמן יקר בנגד השעון המרכזי בעוד 4 ימים, והוא יעשה מאמצים רבים להרוויח זמן לפני שהוא מפסיד זמן איפה שהוא יכול, ודבר שני הוא שיש בו הרבה רזרבות, ואתמול לא היה הרבה יותר ממתיחת רגליים בעבורו ששכרה היה בצידה - הוא זכה בבונוס של 8 שניות בסיום, והצליח על ידי המהומות שיצרו התקפותיו החוזרות ונשנות, גם בטיפוס האחרון וגם בירידה, לגרום לסקארפוני להחליק באחד העיקולים החדים לאחר שהוא טעה ונפל/הפיל עצמו לאחר ששני רוכבים של בלנקו התחלקו לפניו (בסרטון המצורף אפשר לראות את בריחתו של פאוליני לנצחון וגם את נפילתו של סקארפוני, 3.00 בתוך הסרטוןולהזדקק כעת לנס בכדי לחזור לתמונת המתמודדים אחרי שאיבד דקה, ואף לבטאנקור הבלתי מנוסה להמשיך לתוך העצים שבצד הדרך ולאבד 50 שניות, אז מה רע?.
ובכל זאת למה מדברים על זה? כי לפי מורשתו של ארמסטרונג וברוניל התרגלנו בשנים האחרונות למשהו אחר במירוצי הקטעים הארוכים. התרגלנו שהמתמודדים הבכירים לא עושים מהלכים שכאלו כה מוקדם בתוך המירוץ ובוודאי בקטע שהוא לא סלקטיבי במובהק בעבורם, כי "חבל על האנרגיה" - אבל כדאי לזכור שאם ניבלי היה עושה כמעשהו של הייז'דאל אתמול הדבר היה מובן מאליו, כך שההפתעה נוצרה מזיהוי מוטעה בקשר לזהות המתקיף, אבל איך שלא נסתכל על זה אנו כנראה צפויים למירוץ תוסס ומלא פעילות, שאולי יאפשר לבכירים מנוחה רק בקטעים המישוריים לחלוטין, אלו שמיועדים לפי אופיים למאיצים, ובהם באמת חבל לבכירים לבזבז אנרגיה.

פאוליני

פאוליני הוא מאלה שמגיע להם, וזה מגיע מאוחר בקריירה שלו, השנה הזאת. זה די מדהים לחשוב שפאוליני האיטלקי משתתף בפעם הראשונה בקריירתו בג'ירו - ובכלל, איפה הוא היה כל השנים? הוא פשוט בילה את רוב חייו המקצועיים כפועל נאמן בקבוצות השונות, ובמיוחד כליווי הצמוד של פאולו בטיני בשנים 2000-2005 בקוויק סטפ בגילגולי השותפויות השונות שלה, ואחר-כך גם בליקוויגז 2006-2007, שהיתה באותן שנים עמוסת כוכבים, ואז "חזר שורשים" בקבוצת הדרג הנמוך יותר אקווה וספונה, ובשלוש שנים האחרונות נשכר עי קטיושה, שגם היא משתמשת בו כפועל נאמן, הרי יש לה ברוסטר כוכב נוצץ שמביא נקודות דירוג בלי סוף - פוריטו רודריגז - ורק עתה, כשהוא בן 36, הוא זוכה לעדנה - הוא ניצח השנה כבר באומלופ הט ניוזבלאד, והיה פעיל מאוד במירוצים הקלאסיים של תחילת העונה, בכל אלה שהשתתף בהם, אז איך זה קורה? במרוצים בסבב הבכיר הרוכבים הם מקבץ הרוכבים הטובים בעולם, ועד כמה שקשה להגיע ולהשתייך לסבב קשה שבעתיים לזכות למעמד שקבוצה תעבוד בשבילך, וללא מעמד שכזה כמעט בלתי אפשרי לנצח, וכך בסבב רוכבים פועלים נאמנים שהם לפי יכולותיהם בעלי יכולת שלא נופלת מהכוכבים הגדולים, ומשיקולים שונים נמצאים מבלים את הקריירה כפועלים "חסרי זכויות לנצחון", והקבוצות זקוקות להם בכדי לאפשר לאותם אלו שהם חושבות כבעלי יכולת לנצח לאותם פועלים שבלעדיהם האפשרות הזאת כוחה פוחת - זה עניין של אנרגיות - אתה לא יכול לתת שירותים לקבוצה מבלי לאבד את אותה אנרגיה שנחוצה בכדי לנצח - וזה בדיוק המקרה של פאוליני.


היום




קטע ארוך היום - 246 קמ מ- Policastro Bussentino – Serra San Bruno, יביא את הג'ירו עוד קצת דרומה במחוז קלבריה ויגיע קרוב לקצה המגף, ויסתיים בטיפוס של 12 קילומטר שלאחריו ירידה מהירה של עוד 5 קמ, וכל זה כבר, בשונה מאתמול, עלול להזיק לבכירים, ולא כתוצאה מהפתעה אלא של יכולת. זה כבר טיפוס די סלקטיבי (נחשב בספרי המירוץ כ"קטע עם סיום בפסגה" על אף הירידה בסיומו) - 12 קמ עם ראמפות שיגיעו עד 10% אך ברובו הוא פחות מכך, ועל אף שזה אולי לא נשמע יותר מדי וזה רק טיפוס אחד, המשמעות תהיה קצבית, אבל אני לא רואה בעיות מיוחדות לא להייז'דאל ולא לוויגינס בסוג טיפוס שכזה מול התקפות שינסה אולי להכתיב ניבלי.


אז ברילספורד אמר

ההצהרה מפי הבוס של סקאיי שהועברה לעיתונות נשמעת יותר כמילוי חובה ליגאלית, והיא ריקה מתוכן מהותי. אפשר לחשוב בהקשר למילותיו שהן תוצאה של יעוץ משפטי שניתן לקבוצה על ידי עורכי דינה, וכל זאת לאחר קבלת מכתב בנוסח המוכר (כמעט לכולם) "התראה נוספת לא תשלח", שנשלח על ידי יועציו של פרום "בעניין הפרת זכויותיו החוזיות של מרשינו". אין ספק שוויגינס משחק עם פרום משחק פסיכולוגי.
ואולי כל זה מביא את פרום למחשבות שניות בקשר לשנה שעברה, עת הוא משל ברוחו וביכולתו והחליט לחכות לוויגינס בהר, וזאת תוך מחשבה קדימה, על השנה הבאה. אבל הנה אנחנו בשנה הבאה ההיא, ולעיתים נדמה לו לפרום שהקבוצה היא למרות הכל, ותמיד תהיה (עד שיפרוש), קבוצתו של וויגינס, ואולי הוא גם לא טועה.
אני חושב שפרום צריך להמשיך לעבוד ולהתרכז בעצמו ובצפוי לו עוד חודש בצרפת - בשיא כוחו הוא רוכב הטיולים הארוכים הטוב בעולם (והמטפס הטוב בעולם), ואת המלחמה נגד וויגינס לנהל קצת אחרת - או לשתוק, או לפאר ולהלל אותו - האופן שבו הוא מנהל עתה את המלחמה מלמד על חולשה ולא על כוח, וכוחות אפשר רק לאבד כשמפעילים אדבוקטים - הרי בסופו של יום מישהו ינצח איכשהו בטור, ועם ניירת עורכי הדין מישהו יזיל דימעה.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה