יום שלישי, 28 במאי 2013

בטנקור גומז קרלוס אלברטו

הדבר האמיתי
בטנקור גומז קרלוס אלברטו הוא הרוכב המפתיע וגם המרתק ביותר של ג'ירו 2013, והוא, למרות דירוגו הנמוך בהשוואה לבין ארצו אוראן, מנהיג ארמאדה קולומביאנית חדשה שהופיעה שוב על במת הסבב הבכיר בשנים האחרונות. ושני אלו לא לבד, כאמור, ואין לשכוח (ואולי גם מוקדם דווקא אותו להכתיר) שיש עוד כמה, וידרשו לפחות עוד חודשיים ימים בכדי לראות האם הקולומביאני המרתק הנוסף, ניירו קווינטאנה, לא עושה כ'מעשה הג'ירו' של בטנקור בטור הצרפתי ומגדיר מחדש את היררכיית הרוכבים הדרום אמריקנית המלהיבה.
אז מה חסר לבטנקור בכדי להפוך למתמודד פודיום בטיול ארצות ארוך? כמה דברים, ובהקשר זה אפשר לומר כך:
חלק, למצער, לא כה קשה ללימוד ומחייב יותר מהכול זמן (נסיון), ואת החלק האחר קשה הרבה יותר להשביח, כשזמן ונסיון בלבד לא יעזרו, דרושה גם עבודה קשה.
נתחיל מהסוף: ניבלי הוכיח הפעם עד כמה ניתן להשתפר דווקא במה שהאחים שלק גרמו לכולם להאמין שכלל לא ניתן - נגד שעון, אך לכך נדרשת בהחלט הרבה עבודה אך גם לא מעט כסף (ציוד וציוד ומנהרות של רוח) וגם המון רצון - האם בטנקור ישתפר? תלוי עד כמה ירצה. זה בהחלט יתכן אך תלוי גם בהופעתו של מנטור בעל שיעור קומה אך גם ב(הת)בגרותו של הילד - התהילה נקנית ביסורים על אף שיסורים יש בשפע גם כך במקצוע.
עניין הנסיון והצער קשור בעובדה שבטיול כה ארוך חייבים לכלכל צעדים, ולהשאיר את פריקת כל העול (מתקפות בהרים) רק לרגעים מתאימים - שיפוע, מצב היריבים, דירוג אקטואלי וכדו' - וכך מספר ההתקפות המשתמע מצומצם יותר, וגם, כאשר המטרה היא דירוג גבוה בכללי וכבר לא חולצות צבעוניות אחרות איכות היריבים עולה, ומכך גם האיסור על בזבוז אנרגיה שלא לצורך - מאזן אימת האנרגיה קבוע, וזה נכון לכולם - גם למתמודדים האחרים לא חסרות יכולות די דומות וכל ההבדל לעיתים הוא בתזמון מדויק, וזה מצער. ככול האחרים בטנקור ילמד לווסת את התקפותיו, וכך אנו נראה פחות וזה קצת עצוב - אבל זו דרך המירוצים, מה לעשות - מי שרוצה לנצח חייב ללמוד קודם איך לא להפסיד.
בטנקור כנראה עדיין רחוק מרחק די רב (שנתיים שלוש) מאפשרות להתמודדות על נצחון במירוץ שלבים ארוך, אבל מנגד אל לשכוח שלקולומביאני מטען כישרון עצום ואפשרויות נוספות. בטנקור כבר הוכיח שהוא יכול גם לקלאסיים, ואותת כבר בשנה שעברה עם מקום 5 במילאנו טורינו ואחר כך 5 גם במירוץ הצמוד, זה הקרוי עתה Gran Piemonte. אבל השנה עם התמסדות מעמדו ומעברו ל- AG2R, הוא הראה עוצמות גדולות אף יותר, ולא היה רחוק מנצחון בפלאש וואלון (שלישי בסיום לאחר שהתקיף מוקדם ובאלימות ב-Mur De Huy), ואף בלייז' בסטון לייז' (סיים רביעי), ונדמה שהוא עדיין לא אמר השנה את מילתו האחרונה בחד יומיים, ויש גם את אליפות העולם עם מסלול שבהחלט עשוי להיות לו מאוד מתאים.
בטבלה שמופיעה להלן מופיעים דירוגיהם של שני הקולומיבאנים אוראן ובטנקור, אך הוסף גם מייקה של סקסו, שיגיע קרוב לוודאי לבשלות הטיולים הארוכים ביחד עם בטנקור, ומסתמן כיריב ראוי לו, ואולי לכן שווה התייחסות בשלב זה ביחס לטיול הראשון הארוך שלו.
הטבלה משווה את המיקום והזמן של כל אחד מהשלושה ביחס לניבלי לפי חלוקה לקטעים.





 1
 TTT 2
 3
 4
 5
 6
 7 Pesca
 TT 8
 9
 Nib

12/03.20.57
5/09.05.03

4/19.57.10
3/23.53.08
2/28.30.09
29.46.57
34.19.31
 Ura

14- (מקום 5)
14-(מקום 2)

14-(מקום 2)
9 -(מיקום 2)
22/01.22
10/02.49
9/02.49
 Bet

92/0.36
29/01.10

27/01.10
26/01.10
21/01.10
28/06.08
23/05.37
 Maj

72/0.29 
26/01.03

24/01.03
23/01.03
19/01.03
17/04.09
16/04.09





 10 Mont
11 
12 
13 
14 Bardo
15 Galib
16 
17 
18 TT
 Nib
38.57.32
43.26.27
46.28.14
52.38.09
57.20.52
62.02.34
67.55.36
 73.11.29
 73.55.58
 Ura
3/02.04
3/02.04
3/02.04
3/02.04
3/02.46
3/02.46
3/02.46
3/02.46
3/04.12
 Bet
14/05.26
14/05.26
14/05.26
13/05.26
9/05.39
7/05.15
7/05.15
7/05.15
7/06.47
 Maj
10/04.21
11/04.21
10/04.21
10.04.21
8/05.32
8/05.20
8/05.20
8/05.20
6/06.45




 19
20 
21 






 Nib
 73.55.58
 79.23.19
 84.53.28






 Ura
3/04.12
2/04.43







 Bet
7/06.47
5/07.28
5/07.28






 Maj
6/06.45
7/08.09
7/08.09







קטע 2. מייקה מאבד 29 שנ' ובטנקור 36 ב- TTT. מילא בטנקור אבל לסקסו זה היה קצת יותר מדי.
קטע 3. גם בטנקור וגם מייקה מאבדים 34 שנ' לניבלי בקטע ללא שום קושי טופוגראפי או אחר אלא עקב מיקום גרוע בחלק האחרון של המרוץ כאשר החלו לראשונה בג'ירו מאבקים שהתבררו כלא משמעותיים בחזית.
קטע 7. הקטע הגשום ל- Pescara. הפסד הזמן המשמעותי ביותר הוא של אוראן שנשאר מאחור בכדי לעזור לוויגנס בגשם ומפסיד 1.37 דק' לניבלי ויורד ממקום שני ל-22, אך יש לזכור שהוא עדיין לא היה משוחרר מעבודתו בשירות וויגנס בשלב זה.
קטע 8, ה-TT ב-Saltara. הקטע גורם להרבה לאבד הרבה (זמן). אוראן מפסיד לניבלי 1.27, בטנקור מפסיד 4.58 - ארבע דקות חמישים ושמונה שניות, ומייקה 3.26 (טיילור פיני מאבד לניבלי 5.07).
קטע 9. הקטע הגשום לפירנצה רואה את בטנקור גונב בחזרה קצת זמן מניבלי לאחר שהוא חוצה את הקו לאחר המנצח בלקוב.
קטע 10 הוא הקטע הזכור ל-Montasio. לאחר שסקאיי החלה להפנים שוויגינס לא יוכל לספק את הסחורה היא שיחררה את אוראן בטיפוס האחרון והוא קופץ מהמקום ה-9 למקום ה-3 כשהפער מניבלי מצטמק ל-2.04. בטנקור סוף כל סוף הגיע למירוץ וכמעט הצליח להדביק את אוראן בפסגה. עקב חולשתם של האחרים בסביבתו בדירוג הכללי הוא מנתר מהמקום ה-23 למקום ה-14.
קטע 14. הפערים מניבלי נשארו יציבים עד בואו של הקטע ל- Bardonecchia, שבו בטנקור היה היחידי שהצליח כמעט להיצמד (מפסיד 9 שנ'+ 4 בונוס) לניבלי/סנטמברוג'יו, אך מייקה מאבד הרבה יותר - 59 שנ'.
קטע 15. בקטע הבא הקטע המקוצר ל-Galibier שוב בטנקור מסיים שני (לאחר ויסקונטי). מייקה ביחד באותו זמן אך בטנקור לוקח יותר שניות בונוס ושניהם מצמצמים קלות מניבלי שאותו עדיין הטרידו מתחרים אחרים.
קטע 18. כולם מאבדים המון זמן בקטע ה-TT השני של הג'ירו ל-Polsa, ובטנקור יותר ממייקה שעובר אותו בדירוג הכללי (רק 2 שנ' ביניהם בסיום).
קטע 20. בטנקור ואוראן (וגם קולומביאני נוסף, דוארטה) היו היחידים שלא ניגפו בפני ניבלי כאשר הוא התקיף בטיפוס האחרון של הג'ירו ב- Tre Cime Di Lavaredo. אוראן דילג מעל לאוונס, ובטנקור מעל למייקה כתוצאה מכך.
לסיכום
בטנקור הפסיד לניבלי 7.06 דק בשלושת המקצים נגד השעון לבדם (מייקה מפסיד 'רק' 5 דק') מתוך ה- 7.28 שהיה הפער ביניהם בסיום - זה כמעט המרחק בין נצחון להפסד, והוא יהיה חייב להשתפר בתחום אם רצונו להיות מתמודד פודיום בטיול ארצות ארוך, אך בכל מקרה בכדי לנצח במרוץ שכזה הוא חייב עוד נסיון, מועמדים לפודיום לא יכולים להרשות לעצמם להפסיד זמן לא רק בנגד שעון אלא גם על שטויות. הדבר האחרון הדרוש היא קבוצה תומכת. אם AG2R לא תוכל לספק סחורה שכזאת ישמחו לעשות זאת אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה