יום שבת, 11 במאי 2013

מה יהיה היום ומה קורה עם ברדלי, ומשהו על אפשרויות ומצבים


הנסן עם דגל של ידידים ברקע


אדם הנסן

בדרך כלל הרוכבים שאתה באמת רוצה שינצחו חסרי סיכוי רב לעשות זאת, והנסן הוא אחד שכזה. הנסן רוכב בג'ירו השנה לאחר שסיים את שלושת הסיבובים הגדולים בשנה שעברה, והוא, לפי תכניותיו והתכניות של לוטו בליסול, מתכונן לרכב גם השנה בכולם.
הנסן בן 31 הוא מה שקוראים סופר דומסטיק, רוכב גדול, חזק מאוד, שיכול לעשות את העבודות השוטפות עבור קבוצתו, או יותר נכון עבור כוכביה, וזה אומר בדרך כלל למשוך במישור וגם לצאת למשימות בריחה, ובמשימות בריחה הסיכויים נמוכים, כי גם ליתר הקבוצות יש רוכבים מסוגו של הנסן שדואגים לכך שכשהנסן יוצא לבריחה לא יהיה לו סיכוי לנצח, ככה זה.
אבל לפעמים, נוצרת אפשרות, מצב, ומקבוצת הבריחה יוצא מנצח, וזה מה שקרה אתמול, נוצר מצב.
הנסן יצא לבריחה 29 קמ לתוך הקטע של אתמול, קטע שאולי לפי אופיו התאים להכתיר מנצח מקבוצת בריחה שכזו, אך לפי מצב הענינים בג'ירו לאף אחד לא היו ממש תכניות לאפשר לתסריט שכזה להתגשם, אבל אז התחיל גשם.
לפני כן כמה מילים על הבחור האוסטרלי העניו הזה, שבקושי מצא מילים טובות, חיוביות במיוחד, לומר על עצמו ועל נצחונו אתמול, בראיון שאחרי הקטע, מלבד שהוא דווקא מטפס טוב ביחס לחברה שבורחים, ושהוא בסך הכל היה שם וניצל את ההזדמנות.
הנסן רוכב מקצועי משנת 2003, והספיק לעבור בארבע קבוצות אוסטריות מהדרג השלישי עד שהגיע לטי מובייל הגרמנית שהתפרקה והפכה לאחר אותה שנה להיות HIGHROAD. בשתי אלו הוא רוכב עד 2010, ומשרת כמה מהשמות החמים, חלקם בתחילת הקריירה שלהם - מרק קבנדיש, אנדריי גרייפל, מרק צ'יולק, מרקוס ברגאהרט, ברנארד אייסל, לינוס גרדמאן, מרקו פינוטי ועוד. לאחר מכן הוא עובר לאומגה פארמה לוטו שלאחר שנה מתפצלת והוא נשאר עם הענף של לוטו עד היום.
הנסן היה אלוף אוסטרליה ב-ITT ב- 2008, וגם סגן האלוף האוסטלי באותה שנה במירוץ כביש, ומעבר לכך אפשר למצוא עוד כמה פעמים בודדות שהגיע למקומות בחמישיה הראשונה בכמה מרוצים נחשבים. הנצחון של היום הוא הבולט והחשוב בקריירה שלו.
ושוב למירוץ של אתמול. לא הרבה לאחר שהחל הגשם, הוא ועמנואל סלה מאנדרוני (שבאופן מפתיע קיבל שחרור מהדבוקה למרות שפיגר בתחילת הקטע רק ב- 6.52 מהוורוד), עזבו את אלו שעבדו איתם בקבוצת הבריחה שמנתה 6 רוכבים, והחלו לעבוד ביחד בחזית, כשעוצמת הגשם החלה נותנת אותותיה גם עליהם וגם על הדבוקה. סלה, לאחר מספר נפילות במורדות איבד את בטחונו והנסן, שבתחילה העדיף להמתין לו, התחיל להבין שזה אולי היום שלו ויצא קדימה, ורכב לבד עד הסוף.
היום שמחים כמה אנשים לא רבים בבלגיה (אלה ששמים את הכסף וגם אנשי הקבוצה שנשארו במפקדה), הרבה אנשים באוסטרליה שהם אוהדיו הישירים, והקבוצה שנמצאת באיטליה.
בראבו אדם הנסן!.

מחר


קודם כל הרמפה שמובילה לקו:



אבל זו פיקנטריה לפני שיש הקשר. חשוב לנסות להבין כמה הקטע של 54.8 הקמ היום קשה, ובשביל להבין זאת מרחוק צריך לחפש דיאגרמות שימחישו יותר כמה המסלול תזזיתי, גם מבחינה טופוגראפית וגם מבחינת כמות שינויי הכיוון, מה שאומר שלמקצועני נגד השעון יהיה קשה מאוד למצוא את הקצב שלהם. במפה המצורפת אפשר לקבל מושג. כל שצריך הוא להגדיל מספיק את המפה תחת GOOGLE ROADMAPואז לעבור עם הסמן על דיאגרמת הטופוגרפיה (למטה משמאל, אם היא לא מופיעה לעשות reload) בכדי ליצור הקבלה בין המסלול לבין הטופוגרפיה שלו.
ועוד קצת. קטע נגד שעון בתוך מירוץ קטעים ארוך שונה מקטע כזה במירוץ אחר - אליפות העולם, משחקים אולימפיים, מירוץ קטעים קצר וכדו', השאלה מה יש לך ברגליים, ואתמול היה קטע קשה. אולי נציין עכשיו רק שהקטע היום מסתיים ב-3 קמ של טיפוס שמתחיל ב'רכות' של 3.6% אבל בועט לכיוון ה-13% בקילומטר האחרון.
מה שנשאר זה מזג אויר נעים וכביש יבש, אך כפי שהתחזיות חוזות גם זה בספק רב
אנחנו נראה הפרשי זמנים עצומים היום בדבוקה, אבל השאלה המעניינית היא כמה זמן, אם בכלל, וויגינס יכול להשיג היום נגד היריבים שלו, ואם ניקח בחשבון שהוא בפיגור של יותר מ-1.15 ביחס לקבוצת המתמודדים העיקרית שלו (שההפרשים ביניהם אינן משמעותיים ~ 10 שניות) - 1.27 מניבלי, 1.24 מהייז'דאל, 1.13 מחסינק, בספק אם מספיק, ודרך אגב המוביל במירוץ אנצאוסטי הוא רוכב נגד שעון לא רע כלל.
קשה לדעת מרחוק מה קורה במלון של סקאי והאם מישהו שם מאמין עוד, אבל וויגינס יכול לנצח מחר ולהחזיר את עצמו לענינים גם ללא מצב רוח משובח, וזה לא אומר שאם זה יקרה הוא יגלה עניין מחודש במירוץ שלא היה נראה בשום שלב במשך השבוע הראשון שמאיר לו פנים אך האמת שגם הוא לא עושה מאמצים להאיר פנים בחזרה.

ועוד משהו קטן

למירוץ יש מוביל חדש. ואולי הוא נהנה מההפקר אבל בל נשכח שרוכבים זכו במירוצים גדולים מן ההפקר, ו"מן ההפקר" היא בסך הכל זוית ראיה. "הרי אם הרוכב האהוב היה מגלה עניין במרוץ הוא לא היה מרשה ליתר הרוכבים לברוח", או: "אם הרוכב השנוא היה מחכה ליריבו שנתקע בגלל התקלה בגלגל הוא לא היה מנצח", בסוף, לפי חוקיי המשחק כפי שנקבעו והוסכמו על ידי כולם, המוביל שילבש את החולצה הוורודה בכל קטע נתון יהיה זה שהסכום המצטבר של זמנו עד לקטע הקודם יהיה הנמוך ביותר, וכך יוצא שבמירוץ מוביל כעת בָּנְיָאט אינצָאוּסקי הבאסקי של מוביסטאר, והוא לא הגיע משום מקום אלא רוכב כרוכב המוגן (בתחילה ביחד עם קובו שירד מזה) של מוביסטאר לג'ירו.

TO B CONTINUED

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה