יום חמישי, 2 במאי 2013

איך השארתי את העבר מאחור והתאהבתי בוויגנס





בפרוס עלינו ביום שבת, בנאפולי, עונת סיבובי הארצות הגדולים, כמה מילים, ואתחיל עם איך קרה שהצלחתי.
האמת שקשה לדעת, ונדמה שזה לא היה אירוע מסוים אלא תהליך, ואף כי בסופו נהפך אותו פוטנציאלי לאקטואלי, כשאותה הערכה רבת השנים התהפכה והפכה באחת בהתאהבות, עדיין קשה לי שלא להיזכר באותה תמונה מטקס הצגת המסלול של הסיבוב הצרפתי של 2013, זו שמופיעה בכותרת, שעליה חוזר ונופל חשדי כמי שסימנה את המפנה.
בראדלי וויגינס כוכב עליון
אמנם גם לאוהדי הרכיבה הבריטים יש העדפות, ורובם ללא כל ספק היו מעדיפים, כמו כל חובב אחר של הענף, אחד שמקצועו הוא טיפוס הרים - "מטפס הרים" - אלו שיכולים שלא לאבד את הזמן שהרויחו בהרים בקטעים נגד השעון, אבל לפחות בשביל הבריטים בראדלי וויגינס הוא כוכב עליון, דבר שהיה הופך למובן מאליו גם בשאר העולם אם בראדלי היה מטפס הרים. אבל בראדלי וויגינס הוא אוונגרד, ואוונגארד זו דרגה אחרת מדרגת כוכב עליון, וזה לא הסוף.
שימו לב לתמונה, שימו לב למעיל עם הצוארון עם הסגירה המחודדת שעולה גבוה עד לסנטרו הטמיר של וויגינס, ועכשיו תוסיפו את העובדה שוויגינס הופיע כך, עם המעיל, לטקס שמרני כמו הצגת המסלול של הטור של הקיץ הקרוב, כאשר קוד הלבוש בו הוא חליפה ועניבה, או מקסימום פרפר, וגם אז בצבעים שמרניים ורגועים - ראו איך נראים כל יתר הרוכבים בטקס:



בראדלי וויגינס זה אוונגרד
הביטו בתמונה וראו כמה הוא שונה.
וויגינס שונה, והוא שונה בהרבה מובנים. וויגינס הוא אמירה. האמירה הזאת היתה שם תמיד אך התחדדה עם השנים, והיא היתה אמורה להגיעה לשיאה בשנה שעברה עם ההישגים הגדולים בטור ואחר-כך במשחקים האולימפיים, הישגים שהיו אולי במידה מסוימת "מעבר לתחום", אותו תחום שהוקצב לו כפי כישרונו וכפי זמנו הביולוגי, אך גם כפי שהיה נדמה שביקש לעצמו. אך כפי שקשה למצוא שתי תמונות דומות שלו, כאלה שבהן הוא דומה לעצמו - לאותה דמות שהכרנו מהתמונות הקודמות - ונדמה שהוא ממציא את עצמו מחדש שוב ושוב, כך גם קשה להכיר את יכולותיו כרוכב שלא דומות אף פעם למה שהכרנו אצלו בעבר, ואצלו חלו עם השנים שינוים מהותיים, ובהקשר הזה כדאי אולי להקשיב לו עכשיו, סמוך לזינוק מחר בבוקר המאוחר בנאפולי, כי מה שהוא אומר זו בדרך כלל האמת: הוא שיפר מאוד את יכולתו כמטפס אף ביחס לשנה שעברה והולך להתחרות על הכול - גם על הסיבוב האיטלקי וגם על הצרפתי, ואני מאמין לו, אבל גם חושב שהוא יכול לעשות את זה, כך שאנחנו הולכים לראות היסטוריה השנה, איך? בדרך החדשה.
וויגינס לא לבד, מאחוריו עובדת, המערכת המתוחכמת והחדשנית ביותר בספורט, והמערכת שנבנתה בסקיי הבריטית היא המערכת המודרנית והעדכנית הראשונה לייצור רוכב ביוני, רוכב מתוכנת, ווויגינס הלונדוני שנקנה בכסף רב בזמנו מ-HTC נקנה, מעבר להיותו בריטי, בשל התאמתו, והיו בהתאמה זו שני אספקטים שהאחד היה קשור בפוטנציאל הביולוגי שלו והשני בנטייתו לחָדַש, באותה נטייה שיש לחלק שלא להסתפק במה שהשיגו ובצורך לאו בר כיבוש להמשיך כל העת ולחפש. ואף כי גם לקבוצה וגם לוויגינס היתה וודאות ביחס ליעד המסע אין כלל וודאות שהיתה כזו ביחס לנתיב שמוביל לאותו יעד - נצחון במסע ארצות, ואף כי למערכת של סקאיי אין עדיין פתרונות ביחס לטיפוח רוכבים למירוצים הקלאסיים, היא כבר מחזיקה בידע הדרוש למסע ארצות.
מה יתרונו הגדול של ויגינס
יתרונו הגדול של הבריטי הוא היכולת להפעיל שיקול דעת.
אבל הרי בכך אין הוא שונה מעוד כמה רוכבים בכירים, רק שהפעלת שיקול דעתו שונה במקצת משלהם מבחינת העומד לבחירה. ויגינס ירכב ממחר לפי מוד הפעלה מדויק שנקבע כבר, ואף על פי שיהיה נתון לעידכונים על ידי המפעילים שלו הוא נמצא כבר בתכנת ניהול המירוץ שלו באותם שעונים שמעבירים לו את האינפורמציה ביחס לקורה ביחסים בינו לבין אופניו. אז מה בכל זאת נשאר לוויגינס להחליט? נשאר לו רק להחליט מתי הוא עובר ל-MANUAL ומפסיק לפעול לפי תכנת ההפעלה שנקבעה, ושם נמצא יתרונו הגדול - וויגינס רוכב טבעי נהדר והוא שידרג את יכולותיו על ידי כך שהוסיף למימד הטבעי את המימד המתוכנת והוא יודע מתי עוברים מאחד לשני.
ועוד יתרון
בשלושת השבועות הקרובים וויגינס ירכב בכרכרה שאותה ימשכו בעבורו שמונה רוכבים שמלבד במקרים יוצאי דופן לא יעזבו אותו לנפשו לרגע. ההרכב של סקיי לג'ירו מאוזן ומורכב מרוכבים שיעבירו אותו במישורים ומכאלה שיעלו איתו להר, וכולם מהפועלים הבכירים בעולם ואין לאף אחד מהם מטרה אחרת מלבד ליוויו, כך שלא צפויה לוויגינס שום בעיה של בזבוז אנרגיה ואו חשיפה לתקלות טכניות כשרכב השירות שלו רחוק מידי - תמיד יהיה לידו מישהו.
והמסקנה (שלי)
לא צפויות לוויגינס שום בעיות בשבועות הקרובים. אבל לא שרק שלא צפויות לא בעיות מיוחדות אלא שזה יהיה מספיק קל והוא יוכל שלא לבזבז אנרגיה מיותרת ולהתאושש ביתר מהירות ולהיות מוכן ל- 29.6 בפורטו וקיו בקורסיקה להתחלה של הטור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה