יום שלישי, 21 במאי 2013

הקטע הנעלם, היום

היום

אנחנו בדרך ל - Ivrea, צפונית לטורינו במחוז פיימונטה בצפון מזרח איטליה.
היום שוב קטע ארוך, 238 קמ, שלשמחת חלק גדול מהרוכבים הצרה הטופוגראפית המשמעותית שבו תסתיים כבר לאחר 64 קמ, בפסגת ה - MON CENIS, אבל לצערם, שוב הם צפויים לפגוש סערה שתמשך כל היום.
לאחר ירידה מהירה מהטלגראף הם יתחילו לעלות בהר, כשהחלק האחרון, זה שמקוטלג קטגורית (קטגוריה ראשונה), הוא בן 10 קמ בממוצע של 7%, אך כפי שאפשר לראות מהדיאגרמה שלמטה הטיפוס מתחיל כבר קילומטרים רבים לפני כן, ואולי הידיעה ש(מלבד הגשם) הרע (הטופוגראפי) מאחוריהם תהיה בה משום הקלה (מסוימת).
מעבר לפסגה נמצא מעבר הגבול שאותו יחצו הרוכבים הפעם בכיוון השני, מצרפת בחזרה לאיטליה. אנו אמנם אחרי יום מנוחה אך למי יש עוד כח ברגליים אחרי שבועיים+ של מירוץ? לפירצי, ויסקונטי, שֵלפוּד, וג'קסון רודריגז אין הרבה ברירה, ואם הם עדיין חושקים בחולצה הכחולה הם חייבים לפחות לנקד משהו בפסגה זו (הם מדורגים עתה במקומות 1-4 בקטגוריה), ועל אף הרעיון שאופי הקטע מאוד מתאים לכפולה של ויסקונטי, עדיין ספק אם אחרי המאמץ שהוא השקיע ביום ראשון הוא ימצא כוחות נפש לעשות מרחק גדול שכזה בתנאי סערה שוב, ולא יעדיף, כמו אולי יתר השלושה (פירצי היה שם גם ביום ראשון בחזית) לרכב עטוף בתוככי הדבוקה ביתר היום ולחכות לימים הקובעים מבחינתם בסוף השבוע.
אבל מה, נכון, אופי הקטע בהחלט מתאים לבריחה, וגם לא נשארו עוד הרבה מדי אפשרויות, והתובנה הזו נכונה ביחס להמון רוכבים והרבה קבוצות שעדיין לא הצליחו להשיג את יעדיהם/ן עד עתה, כך שכנראה נראה התקפות לא רק של מתמודדי החולצה הכחולה קרוב לפסגה של ה- Mon Cenis אלא נסיונות לייצר בריחה של הרבה נוספים. אפשר לחשוב על לוטו כמו על אוריקה, וגם בלנקו, אאוסקלטל ווקונסוליי ככאלה שלא מימשו ציפויות עד כה, וחלקן חייב לנפק משהו ואפילו בכדי שיהיה על מה לדבר עם מממנים עתידיים במשא ומתן (בלנקו ווקונסוליי).
לאחר הירידה מההר המסלול מתיישר מקילומטר 95-214 ואז מתחיל הטיפוס השני של היום ל - Andrate, זה ששולל אפשרות לסיום מאיצים, קטגוריה שלישית בשלב הזה של היום (ושל המירוץ) הוא מכשול גדול מדי למאיצים הטהורים - 6.2 קמ ב- 8% עם מקפצה של ~ 13% באמצע זה קשה מדי, וגם אין שום סיבה מיוחדת לקבוצותיהן להוציא כל כך הרבה אנרגיה במשך היום בשביל הסיכוי הקלוש שהם יצליחו לדלג מעליו, עדיף לשמור אנרגיה, מחר התנאים נראים קצת יותר מזמינים למאיצים.
אז מה צפוי? קבוצות המתמודדים הבכירים לא יבזבזו שום אנרגיה מיותרת, ומעבר לפיקוח היציאה לבריחה יעשו כל מאמץ לשמור אנרגיות לסוף השבוע, כך שהפורמט של בריחה ואסטנה מפקחת על התקדמות הדבוקה ישמר היום.                  

 

הקטע הנעלם


_MG_9631
מזג אוויר מטושטש

זוכרים את קטע 14 ל- Bardonecchia?, האמת די קשה לזכור כי אין מה שיתמוך בזכרון שכזה - פשוט לא ראינו אותו. מצורפות כאן תמונות נהדרות מהקטע שצילם הצלם דויד קלאברסי.
מעבר לאיכותן הגבוהה הן מספקות הצצה לאיך זה נראה בשטח, לאלה שיצאו לראות במו עיניהם את הרוכבים ואת כל מה שמסביב, אלו שנדמה שכלל לא מפריע להם שהתנאים הם כה קשים, גם גשם וגם קור, והם עומדים ומחכים בסבלנות לרוכבים, אין ספק שחלק גדול מהם יודע להעריך את גודל המאמץ (והשעה).
לא נשאר הרבה חוץ מלקנא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה