יום רביעי, 15 במאי 2013

ספקנות, איפה כולם, הרים בינוניים, ועוד משהו

ספקנות

כפי שלמדנו מיוּם, אין להסיק על המחר מתוך מה שלמדנו מהעבר, וזו ספקנות. טענתו של ההוגה הסקוטי הדגול היא שאנו בכל זאת מסיקים מסקנות שכאלו מתוך, בין היתר, הרגלים של מערכת העצבים שלנו, והיא זו שמתָחזקת את וודאותינו לכך שמחר יהיה דומה לאתמול: הרגל עיצבי, לא יותר. השמש זורחת כעת, זה וודאי, אבל אף כי זה באמת קורה לא אומר דבר גם על יתר הדברים, אלו עלולים אולי להשתנות. חלק מאיתנו שהיינו, או נהפכנו להיות, מאוהדיו של ניבלי, היינו רוצים שגם אם יוּם צודק ואין אפשרות לשום וודאות לוגית, מה שהיה הוא שיהיה וניבלי בדרך לנצחון קליל. אך חלקינו, שאינם נמנים עם אוהדיו, גם עתה לאחר ביצועיו המרשימים, מוכנים להיות ספקנים אדוקים כל עוד הדבר יתרום לכך שלא ינצח. ויש עוד חלק שהוא (בדרך כלל) שווה נפש, בין אם מתוך ספקנות יומיינית ובין אם מתוך אהבת מירוצים - כל עוד שהמירוץ פעיל ומותח טוב לו. אני בעניין המירוץ די ספקן, אבל לא במובן היומייני אלא במובן הרגיל, היומיומי - מה שהיה הוא שיהיה.

אז איפה כולם



  • הייז'דאל, שהגיע בכדי להגן על תוארו מהשנה שעברה, סיים את תפקידו בג'ירו, בוודאי כמועמד בכיר (סיים היום כ- 20.53 אחרי המנצח) לאחר ששוב נתקע בהר. 
  • חסינק על אף שנתקע במרומי הטיפוס האחרון עדיין בתמונה לאחר שהצליח למזער את הנזקים וסיים 1.16 אחרי אוראן, מדורג חמישי 2.12 אחרי ניבלי.
  • סקרפוני, על אף שהיה נדמה בתחילת הטיפוס האחרון שרגליו ישאו אותו גבוה ומהר, סיים כ-1.10 לאחר הקולומביאני והוא עדיין בתמונה לפחות לעשיריה הראשונה. ממוקם שישי 2.13 אחרי ניבלי.
  • המפסיד הגדול של היום הוא הקולמביני השני של סקאיי הנאהו, שאולי ניזוק יותר מכולם ממה שכתבו עליו בעיתונים וכרע תחת לחץ הציפויות. סיים 3.14 מאחורי חברו לקבוצה וצלל מהמקום השישי בדירוג הכללי למקום השניים עשר, אבל המרחק מהמוביל הפך להיות בר משמעות כשהוא קופץ מ - 2.11 ערב הקטע ל- 5.06. הנאהו יכול לזרוח עדיין במירוץ, ולזכותו תעמוד דווקא העובדה שיש מספיק פער זמנים בינו לבין ניבלי, וכך יוכל לזכות בשחרור מסויים מהדבוקה מה שלא יעמוד מעתה לזכותו של אוראן.
  • אוונס הוא בינתיים האיום הגדול ביותר על ניבלי, ואין ספק שכפי שהוא נראה, ועל אף שהוא לא רוכב התקפי, הוא עלול להימצא שם בסיומי הקטעים כל הזמן ועוד למצוא יום אחד שניבלי בעצמו נפקד. אוונס הפסיד את הבונוס של המקום השלישי שאותו לקח ניבלי ומדורג שני 41 שניות אחריו.
  • אוראן עלה לאחר ניצחונו למקום השלישי והוא מרוחק 2.04 מניבלי. אין ספק שאם היה משוחרר מהרצועה של סקאיי יותר מוקדם במירוץ הפער שלו מניבלי היה הרבה יותר קטן, אבל אין כלל וודאות שהוא ישוחרר מהרצועה עתה (על אף הצהרותיו של וויגינס). כל עוד וויגינס עדיין לא מרוחק מספיק, לא ממנו וגם לא מניבלי לא צפויים שום שינויים בקשרים המחייבים בסקאיי. מקום על הפודיום נראה מתקבל על ההגיון .
בעשיריה מוצאים עוד את סנטמברוג'יו במקום השביעי (סיים אתמול עם ניבלי), שהמירוץ עדיין לפניו ואת הפסד הזמן הגדול הוא כבר ספג בנגד השעון כך שהוא יכול להביט קדימה עם תקווה לפחות לעשיריה. ומוצאים שם גם את ניימיץ', חברו לקבוצה של סקרפוני, שנראה טוב מהתחלת המירוץ - מקום שמיני ב-3.35 פיגור. ההפתעה (המסוימת) פוזוביבו, שהיה שם אתמול ביחד עם כולם למעלה עד הסוף - מקום תשיעי 4.17 פיגור, גם ממנו צפויה לפחות הברקה אחת כך שהוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה. את העשיריה סוגר מייקה הפולני של סאקסו שנתן אתמול הצגה ונדמה שהוא נדהם רק מעצם העובדה שהוא עומד בקצב של הרוכבים הבכירים בעולם בטיפוס קשה. הוא הגיע ביחד עם הקבוצה של ניבלי ומרוחק 4.21 מהמקום הראשון.


היום


קטע בין 182 קמ שמסתיים כהומאג' לאסון סכר הוויונט (VAJONT DAM), שבשנת 1963 הרג כ- 2000 מבני המקום. אנחנו עדיין בפריולי ונציה בצפון מזרחה של איטליה.
המארגנים סיווגו את הקטע של היום כ'קטע הרים בינוניים', וכשמו כן הוא - שני טיפוסים בקטגוריה שניה שאף אחד מהם לא אמור להוות בעיה לניבלי, שהוא מעכשיו נקודת הייחוס - אם ניבלי יכול המירוץ משעמם, אם ניבלי יתקשה המירוץ יהיה מעניין.


הקטע על אף שהוא קטע שמסתיים בפסגה אינו קשה מספיק, וקשה לראות מי מהבכירים מאבד כאן זמנים (וזה כולל את כולם), וכך כל שנותר היא השאלה האם קבוצת הבריחה תשרוד ועל ידי כך תעניק ניקוד יקר לאחת מהקבוצות הקטנות או אלו שחסרות מתמודדים בכירים (מספיק).


ועוד משהו

סוף כל סוף אנחנו יודעים מה חושבים הרוכבים של סקאיי על פרום. בריילספורד, חסידו של סר אלכס פרגוסון, וחבורתו, טוב יעשו אם יקדישו מחשבה על איזה קבוצה סקאיי רוצים, ויש להם כמה דוגמאות, גם מהעבר וגם מההווה. בסאקסו בנק אין שאלות מן הסוג הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה