יום שני, 13 במאי 2013

סלקטיביות ברוטאלית, מה קורה לוויגינס

סלקטיביות ברוטאלית

רוברט מילר, המטפס הסקוטי המהולל של שנות השמונים של המאה שעברה, כתב לפני מספר ימים בבלוג שלו שהג'ירו הוא מירוץ בעל 'סלקטיביות ברוטאלית', ואם כי אתמול לא ראינו סלקציה משמעותית בכל הנוגע לבכירים, למעט הייז'דאל שאיבד יותר מדקה והוא במובן זה הקורבן הראשון לכך, הקטע המחיש את אופי הקטעים של המירוץ האיטלקי, שככול שנעמיק לתוכו עוד ועוד יהיו יותר ויותר ברוטאליים נפיצים וסלקטיבים, וזה גם כנראה תמיד היה כך.
אולי זו האדמה, אבל כנראה יותר צירוף של האדמה ושל בחירות המארגנים, אבל עדיין, כל מי שעוקב אחרי המירוץ האיטלקי מספיק זמן מכיר היטב את המראות הללו, והם שונים לגמרי גם מהמירוץ הצרפתי וגם מהספרדי.
הצרפתי קשה מאוד בגלל הלחץ הפסיכולוגי מהמעמד, ומהירות הרכיבה שהיא תוצאה ישירה שלו, אבל האיטלקי אנוש, גם אם הוא פחוּת מעמד ואף אם המהירות נמוכה יותר (מה שכלל לא בטוח), ויש לזכור שאנחנו רק בתחילת השבוע השני ופגשנו עד עתה רק שני קטעים מורכבים, אבל מיום שלישי כמעט ולא תהיה יותר הפוגה.
מספיק לעיתים לקחת הפסקה בכדי לעשות קפה או להוריד את הכלב בכדי למצוא שהמרוץ התהפך, ואלו שרכבו בחזית נלחמים בקצה גבול יכולתם בכדי שלא לאבד את סיכוייהם (הייז'דאל), או שהרוכב שהיה נדמה שיבלע תוך איזה זמן על ידי הדבוקה כיוון שהוא בקושי מצליח לטפס, מוביל את המירוץ ומפלס דרכו במורד על סכיניו/צמיגיו בתנאיי גשם סוחפים (בלקוב).
ואז אנחנו מנסים להבין מה קרה, מעבר למה שראינו בטלוויזיה או במחשב, ומוצאים שהמנצחים של היום מפארים בדרך כלל את קבוצתם, והמפסידים מספרים סיפורים ארוכים, והמסקנה היא שהם בעצמם לא ממש יודעים, מה שאומר שכשהרגליים נחלשות אין הרבה מה לעשות מבלבד לספר סיפורים.
וויגינס עדיין נלחם, וגם הצליח (בקושי) לסיים את הקטע של אתמול עם קבוצת הבכירים, וזאת לאחר שכבר פיגר אחריהם ~ דקה בחלק מסוים לקראת הסיום. מה קורה ללונדוני הזה?

מה באמת קורה עם וויגינס

בחורה נאה עם (כנראה) ווירוס ואולי לא
אולי היה מן הראוי לדבר כבר על האחרים ולא להמשיך כל העת רק עם וויגינס, אבל משהו מטריד מתרחש מול עינינו, ועדיין לא קיבלנו לא ממנו ולא מקבוצת סקאיי שום הסברים מניחים את הדעת, כך שכל שנותר הוא להעלות השערות.
בואו ננסה לראות מה אנחנו יודעים.
וויגינס בחר שלא להתראיין בעצמו מאז תחילת הג'ירו, כשפעם האחרונה שהוא עשה זאת היתה במפגש עם העיתונאים ביום שלפני הזינוק. הוא, מסיבותיו, בוחר לשלוח בדרך כלל את בריילספורד להגיד מה שצריך, או יותר נכון את מה שווייגינס/סקאיי היו רוצים שנחשוב על מה שקורה. אבל זה לא עוזר, בייחוד מכיוון שהם אומרים כמה דברים סותרים.
סקאיי חוזרים ומדגישים שוויגינס הגיע לג'ירו בכושר גבוה יותר מזה שבו הוא התחיל את הטור הקודם, זה שזכה בו, מה שאומר שאו שרמת המתחרים הפעם, בג'ירו, גבוהה הרבה יותר, או שהקטעים הרבה יותר קשים, או שגם וגם, או שמשהו אחר קורה שאותו לא רוצים לספר לנו.
ג'ונתן וואטרס המנהל של גארמין חושב שוויגינס סובל מאותו וירוס הקיבה שהתקיף את קאטאלדו, מה שהרבה פעמים קורה - כשהוא מופיע בסביבה הוא מתקיף בצרורות. כמובן שזאת השערה שטובה ככול השערה אחרת ובלי שום אסמכתא, אבל כן אומר שלא רק לנו אלא גם לקבוצות יש סימני שאלה סביב מה קורה עם וויגינס.
בואו נסקור שניה איך התקדם המירוץ של וויגינס ומתי הוא החל לקרטע.
בקטע השני ב-TTT וויגינס וסקאי עדיין בסדר והם מנצחים. וויגינס מרוויח זמן. קטאלדו מתראיין לאחר הנצחון ולא מציין שום דבר על וירוסים. בקטע השלישי סקאיי שולטים במהלך הענינים ומאפשרים לפאוליני לנצח מה שאמור לעזור להם טקטית. הכול עדיין בסדר ווויגינס מסיים עם כולם בחבורת הצמרת. קטאלדו מסיים 19.31 דק' אחרי פאוליני וזה כשלעצמו לא אומר הרבה.
בקטע הרביעי משהו מתחיל להשתבש. וויגינס מאבד 17 שניות לפי החלטת שיפוט שקובעת שלא לאשר לו את אותו הזמן של חבורת הצמרת, וזאת לאחר שסקאיי טוענת שהתעקבותו נבעה מתאונה ב-3 הקמ האחרונים. השופטים קובעים שהוא היה בפיגור כבר לפני שלושת הקמ האחרונים ולא מאשרים את  17 השניות. הנאהו ואוראן לא מחכים לוויגינס ורצים קדימה ווויגינס נשאר לבד כנראה. לפי דברי סקאי השליחה של הקולומביאנים קדימה נועדה למנוע מהמתחרים את הבונוסים בקו הסיום (אוראן מסיים רביעי ובאמת הבכירים לא זוכים בבונוסים). אז איפה קאטאלדו?. מתברר שקאטאלדו סובל מוירוס בקיבה. קטאלדו הוא המוביל הראשון של וויגינס בהרים, זה שבה לאחר שסיוטסו שמושך פנימה להר נגמר, והוא זה שעושה את הנזק הגדול ביותר ליריבים בדרך כלל - כשהוא נגמר מתברר בדרך כלל שאם נשארה יותר מקבוצה קטנה בחזית היא או באדום או מאוד קרוב לאדום. קטאלדו מסיים את הקטע אחרון 28.20 אחרי המנצח.
הקטע החמישי שהפגיש את המירוץ עם תנאים גשומים עדיין לא גבה מוויגינס מחיר מיוחד והוא הצליח לסיים את הקטע עם הבכירים, וכך גם בקטע השישי, קטע המאיצים, עדיין ללא בעיות.
בקטע השביעי, הסוער, ראינו כבר את וויגינס פגיע, והוא התחיל לפגר אחרי חזית הבכירים בירידות לקראת הסוף. ניבלי היה אולי הראשון שהבחין בכך והתקיף, דבר שאמנם עלה לו בשתי נגיעות בקרקע, אך את מחיר אחת כזאת 6 קמ לסיום שילם וויגינס לא רק בקטע עצמו אלא גם בהמשך. וויגינס היה נראה חסר בטחון גם לפני שנגע בקרקע, והוא ירד במורדות המוצפים בזהירות מופלגת שאינה תורמת להתקדמות מהירה במרחב. ואז, ואולי מתוך אותה זהירות קיצונית גם איבד שליטה ונפל, דבר שגרם לו להפסיק להתקדם כמעט לחלוטין ולהשקיע את מירב האנרגיה שלו בנסיון שלא לאבד אחיזה שוב. הקבוצה (ללא קטאלדו) חיכתה למטה ואיפשרה לו להגביר מהירות לכיוון הקו מה שאפשר לו לפגר בסוף 'רק' ב-1.24 דק.
נגד השעון קיבלנו וויגינס שרכב בכל החלק הראשון, המפותל והתזזיתי, כפי שתיאר זאת אחד מהקוראים כאן, 'רכיבה של טריאטלוניסט', מבלי לקחת שום סיכונים, לא מיותרים ואף לא מחויבים, וכך לפגר מול מתחריו בחלק זה בכמעט דקה, שאותה הוא הצליח להפוך לשניות בודדות של יתרון בסוף, לאחר שהתוואי נרגע בחלק השני והפך לכזה שוויגינס מעדיף.
בקטע האחרון ביום ראשון, שוב בגשם, וויגינס נחלץ בעור שיניו מעוד הפסד של זמן, ונראה מנסה בכל כוחו להיאחז בשולי חזית הבכירים וגם מצליח, וכל זאת לאחר שהוא כבר נקלע לפיגור של דקה באחד השלבים. דריו קטאלדו שוב לא נראה בסביבה. הקולומביאנים הוראו שלא לחכות לוויגינס ורכבו מקדימה.   
אז זה ווירוס? אולי כן ואולי לא. אם זה ווירוס הסימפטומים בהחלט מתאימים. וויגינס קצת חלש גופנית וזה משפיע עליו אולי יותר בגשם. וויגינס לא רוכב גשם רע בדרך כלל, והוא בהחלט יודע פרק בהילכות הטחת אופניים לתוך עיקולים, יהיו הם חדים יותר או פחות. 'בגשם רוכבים עם העצבים ולא עם הגוף', אבל בשביל לרכב עם העצבים צריכים שתהיה אנרגיה מספיקה גם לגוף וגם להם, ועתה חסרה לוויגינס אנרגיה עקב הווירוס. בתהליך הדבוקה חשה שוויגינס במצוקה ומגבירה עוד ועוד את הקצב, והדבר מכריח את וויגינס לעוד ועוד מאמץ וחוזר חלילה. בנוסף, כאמור, הוא גם הצליח ליפול, ומאז הוא חסר בטחון, ואת זה מכיר כל רוכב אופניים.
גם אם זה ווירוס הווירוסים הללו בדרך כלל באים והולכים תוך כמה ימים (נכון, לפעמים הרבה יותר), ווויגינס וסקאיי מקווים שהוא יצליח להעביר איכשהו את הימים עד אז עדיין באיזור הרלוונטי של ~ 2 דקות פיגור, ואז להספיק ולהתקיף בחלק השני של המרוץ.
אבל מה, וויגינס בכלל מממלכת המתבצרים (מתגוננים) ולא שייך לחיל פולשים (מתקיפים), כך שכל מה שיש לו לקוות לו הוא לווירוס דומה שיתקוף גם את יריביו.

TO B CONTINUED
    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה