יום ראשון, 19 במאי 2013

גשם סערה, משהו על תחנות ממסר, היום

בלי כפפות, ניבלי (עם אצבע על הברקס) וסנטמבורג'יו בדרך ל-Jafferau
את תמונת הסיום ראינו, אך על כל היתר נודע מפי השמועה, אז נתחיל ממה שידוע, מהסוף.
העשיריה הראשונה סיימה בסדר הזה - סנטמברוג'יו מניבלי (זמנים שווים), מבטנקור (9 שניות), מסנצ'ז (26), מאוראן (30), מאוונס (33), מפוזוביבו (זמנים שווים), מקיזרלובסקי (זמנים שווים), מקולברלי (55), מקארוסו (58).
אך כאן חסרים כמה ידועים, מה איתם? חסינק בושש להגיע וסיים 4.16 אחרי התחלת הספירה ובעצם יצא מהתמונה, הוא ממוקם כעת במקום האחד עשר, 6.14 דק' בכללי. סקרפוני סיים 1.28 לאחר התחלת הספירה, והוא כעת חמישי, 3.53 בכללי.
מייקה פספס וסיים היום אחד עשר, 59 שניות מאחור, והוא כעת שמיני, 5.32 בכללי. ניימיץ' סיים 15, 1.08 מאחור, והוא שישי, 4.55 בכללי. הנאהו שאכן נשלח כשפן פתיון סיים במקום העשרים, 1.48 מאחור, ממוקם 13, 7.06 בכללי. אינצאוסטי סיים במקום ה-17, 1.24 מאחור, וסוגר העשיריה, 5.41 בכללי.
זהו. אז מה אומרות התוצאות של יום הסערה הזה לניבלי? בייחוד שהוא יכול להתחיל להירגע. מי שהצטייר עד אתמול כיחידי שיכול לעשות משהו מתחיל להשמיע חריקות, ומרוחק כעת 1.26 דק' מאחוריו (אוונס), וזה מרחק שיאפשר לניבלי אפילו לקחת בחשבון 'יום ללא' (הופעה) - un jour sans. יתר המתמודדים בעצם מילאו אחר הציפיות ועשו את המוטל עליהם, והם ממשיכים להתרחק מניבלי באותו הקצב, לאט ובבטחון.


מה הבעיה להעביר את האות

  


מה הבעיה הגדולה להעביר אות, או, איך כל זה עזר לנו אתמול? (לא הרבה, היו עננים).
בדרך כלל זה דווקא עוזר, ובמירוץ הצרפתי באופן המוצלח ביותר, יותר מהאחרים, למה דווקא אצל הצרפתים? אין לי תשובה.
הכל די פשוט - המצלמות שנמצאות על הקרקע, המצלמות הקבועות - על קו הסיום, במעברי ההרים ובנקודות המיאוץ הפנימיות, על האופנועים שמסתובבים בין הרוכבים, ומסוקי ה - cineflex הנמוכים שמצלמים את המירוץ, מעבירים אותות VHF למסוקים גבוהים יותר (~ 800 מ) או למטוסים שמרחפים בגובה גבוה אף יותר (3000-8000 מטר), ואלו מעבירים את האותות לתחנות ממסר שנמצאות בשתי נקודות לאורך המסלול, שמעבירות את האות הלאה, הראשונה דרך לוויין והשניה באופן ישיר (ממוקמת הרבה יותר קרוב לקו הסיום) לאולפן השידור שנמצא באיזור קו הסיום שם הוא עובר את התהליך הסופי של ההפקה והבימוי ונשלח לכיוונינו.
אבל אם תנאי מזג האוויר קשים וחלק מאמצעי ההעברה נמצאים או מתחת או מעל עננות עבה וצפופה נוצרים קשיים בקשירת כל הקשרים האלקטרונים וכך אנו נאלצים להיעזר בשמועה.


היום


עד כמה שידוע עד שעה זו הקטע של היום יצא לדרך כמתוכנן מהצד האיטלקי, יטפס למון סניז, כך שהשינוי היחידי לעומת התכנית המקורית הוא טיפוס מקוצר ב - 4 קמ מהפסגה המקורית בגלבייה  (עד לאנדרטה לזכר פנטני).  
מזג האוויר  לא צפוי להשתנות (אולי שלג יחליף את הגשם בחלקים הגבוהים), כך שכל שנותר לנו לקוות לו הוא שלפחות המעבר לצרפת יהיה בעזרנו והאותות יצלחו את המעבר בין כל תחנות הממסר עד למרקענו.
ההערכות של אתמול טובות גם להיום, כך שזה עדיין מריח פוזוביבו (הריחוק מניבלי בדירוג יאפשר לו לקבל שחרור מוגבל), ואולי שוב סנטמברוג'יו, ואולי נראה סוף כל סוף את גראזלי של ויני, בשביל מה הוא בא אם לא בשביל הקטעים הללו.
אז מה עם ניבלי?
בחומותיו הבצורות, המנטאליות והפיזיות, אין שום בקעים, ונדמה שהוא אפילו לא נכנס עמוק מדי לרזרוות אתמול, בינתיים לא נראה שזה הולך להשתנות. הוא גם התנהג בכבוד לסנטמברוג'יו ונתן לו לעבור ראשון את הקו - לא צריך להיות חזיר כשאתה שבע לבוש בוורוד ורודף אחרי כבוד גדול הרבה יותר.
ניבלי חייב לשים לב למזג האוויר, ונסיונו בתחילת העונה בסאן רמו אמור לעזור לו בכדי להיות לבוש חם עד כמה שאפשר בתנאים המשתנים, אין אף פעם וודאות שאלו שלידך קפואים באותה מידה כמוך.  
אז מה שנשאר היום היא שוב הבריחה, ושוב, אסטנה (שאיבדה אתמול את ונוטי) תשמח שהיא תקרום עור וזמן ותצליח להיעלם. כשעל השולחן מונחות 39 נקודות של קטגוריית ההרים היום ואם פירצי רוצה שהמקום הראשון והחולצה לא יברחו לו, הוא חייב להצטרף אליה בבוקר - לפחות לנקד בטיפוס הראשון ל - Col du Mont Cenis, אך זה נכון גם לאלו שאחריו, ג'קסון רודריגז ושלפוד, שלאחר ההתרסקות אתמול קשה לדעת מה מצבו. אחריהם בדירוג ההרים נמצאים מתמודדים בדירוג הכללי שהחולצה הכחולה לא נמצאת בראש מעייניהם (והם כמובן גם לא יקבלו אישור להצטרף).

TO B CONTINUED 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה