יום חמישי, 16 במאי 2013

היום, מה קורה עם החולצה האדומה, נברדאוסקאס

היום



אחד הימים הקצרים במרוץ, 134 קמ (ארוך יותר רק מהיום הראשון בנאפולי), שהטיפוס האחרון בו בקטגוריה הרביעית גם לא קשה מאוד וגם מספיק רחוק מקו הסיום (44 קמ), ובהחלט אמור לאפשר למאיצים להפעיל את מערכת ההגנה הקבוצתית שלהם ולמנוע מקבוצת הבריחה סיכויים להגיע לפניהם לקו, ואף יאפשר להם מספיק זמן בכדי להיות ערוכים ומוכנים למיאוץ הסופי.
אנחנו בדרך לטרויזו, עיר הבירה של פרובינציית טרויזו במחוז ונטו, צפונית לונציה (ששייכת לאותו מחוז), שבין שאר המפעלים שבאיזור נמצא גם מפעל PINARELLO, שמייצר את הציוד גם של סקאיי וגם של מוביסטאר, כך שאלו צפויות להשתתף, אפילו אם רק בחלק מהזמן, בתמיכה פעילה בחזית הדבוקה.
יש לזכור שאפשרויותיהם של המאיצים הולכות ומצטמצמות, ועל אף כל הנאמר לעיל, אנו צפויים לראות נסיונות למנוע מחלקם להגיע בזמן לאירוע המיאוץ הסופי, אולי על ידי פעולה בטיפוס האחרון האמור.


מה קורה עם החולצות האחרות


האדומה, MAGLIA ROSSA. 
אוונס לובש את החולצה האדומה (מטעה לפעמים לראותו באדום של הקטגוריה ששונה מהאדום הרגיל של ה-BMC) שהיא חולצת הנקודות, זו שלעיתים נקראת חולצת המאיץ. אמנם את הנקודות בעבור קטגוריה זאת מקבלים במיאוצים הפנימיים ו/או הסופיים בכל קטע (ראה שיטת הניקוד למטה), מיקומן של אותן נקודות מיאוץ מכתיב בעצם למי יש סיכוי לנקד ולהאבק על החולצה האדומה. מארגני הג'ירו השנה מיקמו את אותן נקודות מיאוץ/ניקוד במקומות רבים שבהם סיכויהם של המאיצים לנקד אינם גבוהים, ועל אף שויויאני (שני) וקבנדיש (שלישי) מדורגים עדיין במקום גבוה בדירוג הקטגוריה, שאר המדורגים בעשיריה (לשניים הנ"ל יש להוסיף את בטלין שממוקם שישי) - אוונס, אוראן (רביעי), סנטמברוג'יו (חמישי), ניבלי (שביעי), בטאנקור (שמיני), בלקוב (תשיעי) הנסן (עשירי) מספרים את סיפור הבחירה הזו. עד לסיום, מלבד בקטעים 12, 13, 16, 17, וקטע הסיום בברשיה, קשה לראות מי מהמאיצים יוכל לנקד בקטגוריה זו, וכך כנראה, בנוסף למיקום גבוה בדירוג הכללי, נמצא גם כאן את אחד המדורגים הבכירים לבוש באדום בסוף המירוץ. המרוץ לא יועד מתחילתו למאיצים, וכך מיעוט הקטעים המתאימים למאיצים מלכתחילה, כמו גם מניעת האפשרות הריאלית להיאבק על החולצה האדומה, תגרום כנראה לחלק מהם לעזוב את המרוץ כבר לאחר סיום הקטע מחר.
מרוץ ללא מאיצים לא בא בחשבון, לא מבחינת הקבוצות והמממנים וגם לא מבחינת המארגנים, וכך השאלה היא תמיד שאלה של איזונים - כמה קטעים יתאימו לאיזה רוכבים - ואין ספק שהפעם הבחירה הכללית נטתה לעבר 'אנשי ההרים' ולא לכיוון המאיצים, אך בחירה שונה ביחס למיקומן של נקודות הניקוד של הקטגוריה היתה מעניקה למאיצים לפחות פיצוי, שבלעדיו, ובתמורה ליחס המפלה שקיבלו גם במיקום וגם בכמות, הם יחזירו במטבע דומה, יארזו מזוודות ויגידו שלום קצת מוקדם מידי. 
שיטת הניקוד החולצה האדומה:
ששת הראשונים בכל נקודת מיאוץ פנימית (TRAGUARDO VOLANTI), שתיים בכל קטע, מקבלים 1,2,3,4,6,8 בהתאמה. חמישה עשרה הראשונים בקו הסיום מקבלים בהתאמה 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12,14,16,20,25. 


אתמול


נשים מתעלמות מדגל

הפִסקה הזו חייבת להכתב. על אף העובדה שהכול היה צפוי אתמול, ועל אף שקשה לומר שהיתה איזושהי הפתעה, לא בכך שקבוצת בריחה גדולת ממדים שכזו (20 רוכבים) הורשתה לצאת לדרך, ולא במיקום היציאה (התחלת הטיפוס הראשון של היום), ואף לא בחזות משתתפיה, שאף לא מי מהם היה בעמדת איום על הדירוג הכללי, יוצא גם שלא היתה מפתיעה אף חזותו של המנצח. ואף כי הרי כלל לא היה ידוע שיצליח, עדיין ידוע היה שגארמין תשנה דרכיה ותנסה להפעיל את 'תכנית ב' לאחר ש'תכנית א' לתמוך בנסיונו של הייז'דאל לנצח נכשלה. עדיין, עדיין היה צריך לנצח את אותם 20 רוכבים, שכולם בוודאי, במידה כזו או אחרת, הרגישו שהנה נקרתה להם הזדמנות להיכנס לספרים, כך שלחשוב שהנסיבות הפכו את 'זמן הבריחה' לפשוט ואת הנצחון לקליל הוא זלזול והמעטה בערך המנצח והנצחון עצמו.
עוד קצת. המירוץ הוא אחד החשובים בסבב העולמי וחשוב מכל בחינה שהיא, גם בעבור הרוכבים עצמם אך יותר מכך לקבוצות, שמלבד הניקוד השוטף בעבור נצחון בקטעים שהוא כמובן מיסודות קיומן, זוכות בנוסף ביוקרה המתלווה לסיבוב באיטליה, שהיא תמורה חשובה מאין כמוה למממנים, שהם מן הסתם אלו המאפשרים לכולם לשחק ת'משחק.
בראבו רמונאס נברדאוסקאס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה