יום שני, 27 במאי 2013

ציפיות וקיומן, מנצח ראוי, 5X5


מה שהובטח האם גם קויים

לאחר שעברנו גם את ה'קטע לפרוטוקול', אתמול, שכלל מפגש נוסף עם קבנדיש ואנשי רכבתו (ראה למטה), עת היא גם לג'ירו 2013 להכנס לרשומות, ואף כי דבר כבר לא ימנע ממנו מעבר שכזה עדיין לפתחנו מספר שאלות, אבל יותר מאחרות שתיים:
  • האם המרוץ הצדיק את הציפויות  
  • האם ניבלי מנצח ראוי  
בכדי לענות על שאלות שכאלה מוטב היה להמתין איזה זמן ולתת קודם לאבק לשקוע (במקרה שלנו יותר נכון לשלג שיימס), אבל הרי לוח המירוצים השנתי גדוש במידה שלא מאפשר פריבילגיה שכזו, ולעד דרוש מספיק זמן בכדי לתת לדברים את הקשרם הנכון, ההקשר הרחב, ההיסטורי, שהוא ההקשר היחידי בעל המשמעות, וכך, אין שונה ריחו של בלוג אינטרנטי מריחם של עיתונים - שניהם מדיפים לעיתים ריחות חמיצות - ואם יתרון לו הרי אך ורק יחסי - שאינו נותן עצמו לעיטוף של דגה.
וכך, ועל אף זאת ואף זאת, לא ממש - הג'ירו לא ממש הצדיק את הציפויות. מבלי להתחיל לנתח פרט אחרי פרט, וזאת יעשה כאן בקרוב, ורק לפי התחושות, בהחלט לא ממש - המירוץ היה בהחלט דבר מה פושר, אמנם כלל לא כשלון אבל גם לא הצלחה כה גדולה. מהלך העניינים היה צפוי, ובעצם שום דבר מרעיש לא קרה, ואם זאת באמת כך, ו'שום דבר מרעיש לא קרה' הרי כשלון - מרוץ חסר הפתעות ו/או כזה שהמאבקים בו אינם צמודים, מאבקים בין כמה מתמודדים על ראשות הדירוג הכללי, הוא בלשון המעטה מרוץ די פושר.
מרוץ שבו משלב די מוקדם זהות המנצח לא הייתה מוטלת בספק, ונדמה שלא נמצא באף אחד אחר כח יכולת או רצון לטעון כנגדו, ויהיו הסיבות לכך אשר יהיו, הוא מרוץ שלא מתעלה. ונכון, יש בהחלט נסיבות מקלות, ואף אולי נסיבות די רבות, אך אין בכך בכדי להמעיט מגודל האכזבה, מה לעשות, אכזבה מרגע הופעתה קשה לגירוש.
אז למה צריכים עוד להמתין בכדי להבין את הדברים לאשורם, מה עוד חסר מלבד אולי הבדיקות הפרמקולוגיות שיאשרו שמלבד מה שידוע עד כה אין שום מעכב נוסף? כפי שנאמר כאן קצת זמן. אמנם הסיכויים שמרוץ שנדמה מקרוב כה אפור יהפך עם הזמן לוורוד וזוהר, וכל זאת רק לאחר איפסונו בזכרון למשמרת, אמנם הוא קלוש אך קיים, אך אם יהפך או אם לאו אין זה מעניינו של המנצח.

אז האם ניבלי ראוי?

ראוי גם ראוי. הרי תמיד אפשר לראות את הדברים בכמה אופנים, אך אם המרוץ היה משעמם לא בו האשמה, אשמים בה המפסידים ולא המנצח. האם ניבלי נתקל ביריבים ראויים? ספק.
אוונס, שהיה נדמה כאחד שכזה התברר כלא כלום - סיבוב ארצות רוכבים שלושה שבועות ולא שבועיים או שבועיים וחצי (ואסור לשכוח בהקשר הזה את החלקים שבוטלו, שבהם הוא קרוב לוודאי היה מפסיד עוד זמן ניכר), ובהקשר של אוונס טוב יעשה הבוס של BMC, ג'ים אוקוביץ', אם ישאל את עצמו עד כמה מרשים הישגו של אוונס באיטליה והאם הוא לא נובע מחולשתם של המתחרים האחרים וכלל לא מחוזקו שלו - לטעמי לאוונס אין כבר יכולת להתחרות בסיבוב ארצות ארוך עם הטובים ביותר (ובטור יהיו שם הטובים ביותר).
אז מי היה שם עוד ומי לא הגיע?
הייז'דאל לא הגיע מוכן (להפתעתו), וכך גם וויגינס. בהקשר לוויגינס חייבים לציין שהקטע נגד השעון ב - Sltara, קטע 8, זה שהיה אמור לשמש לו כמקפצה לנצחון התברר כקטע שלא מתאים ליכולותיו כלל, ואך מוזר שלא נמצא למערום זה שום חכם מבעוד מועד, מה שהיה אולי מונע את הבושה. וויגינס לא בא בשביל פודיום אלא רק בשביל לנצח, ומהרגע שהתברר שלכך אין סיכוי הוא הלך ודעך וחלה לבסוף, ובכך אין פלא - גילויים מפתיעים עלולים לגרום לאדם לחלות.
אוראן שירש את מעמדו כרוכב המוגן של סקאיי ירש אותו מאוחר מידי, וגם כלל אין וודאות שלקבוצה הייתה בשלב זה מוטיבציה מספקת בכדי לתמוך בו, אך בספק אם גם לאוראן עצמו היו רגליים בכדי להשיג יותר מאשר השיג. סקארפוני נמצא בשלבים מתקדמים (אחרונים?) של הקריירה שלו, בוודאי ככל שהדברים נוגעים למאבק במירוץ של שלושה שבועות, כך שהמקום שאליו הגיע חייב לשמח אותו ואת לאמפרה.
ממקום זה, רביעי, ומעלה, כל הרוכבים המדורגים בעשיריה הם או צעירים מבטיחים (בטנקור, מייקה, אינצאוסטי), כאלו שאינם בעלי נסיון מספיק בכדי להבין איך מנצחים מירוץ שכזה, או כאלה שמאוד הופתעו למצוא את עצמם שם (ניימיץ') וגם אחד שמימש הבטחה - פוזוביבו.
ומי עוד לא הגיע? חסינק הגיע כפי שהוא מגיע תמיד, כהבטחה, אך עזב כפי שהוא בדרך כלל עוזב, אכזבה, וסנצ'ז התעשת מאוחר, מאוחר מידי, בוודאי בכל הקשור למאבק בעשיריה.
ניבלי סיפק את הסחורה כל העת, אבל כפי שנכתב כאן מדי פעם לא נדרש לרדת למחסני האנרגיה שלו, וכשעשה זאת הוא הצליח להגדיל את יתרונו, אך הוא לא עשה יותר מדי (מספיק) פעמים, וחבל, אך בהקשר זה חייביים לזכור שניבלי לא רוכב צעיר, והוא הגיע כבעל נסיון רב בטיולים ארוכים כשהוא יודע כבר את הסוד - רוכבים הגנתית, נקודת הייחוס היא לעד המתחרים ולא השעון.

ומה עכשיו, או האם ניבלי יכול (להתחרות מול הטובים ביותר)?

לא בטוח, ולכן מוטב לו עדיין להתרכז במירוצים שבהם יש לו עליונות ולא לנסות לקפוץ גבוה מדי. מאבקים בטיולים הארוכים מול פרום וקונטאדור, וגם, בנסיבות מתאימות, מול רודריגז ווולורדה עלולים להיות כואבים.
ניבלי יכול בינתיים לבנות שוב על הוואלטה ואליפות העולם בסוף העונה בפירנצה, ואם לא יהיה שינויים ביחס למשתתפים הקבועים בטור 2014 שוב בג'ירו, לשמחתנו.

קבנדיש 5X5 ואדום

מאיץ על באדום עם זיפים  

מעבר למיאוץ רגיל לקו הסיום שבו ניצח שוב, כפי שהיה צפוי, יש לשים לב לניואנסים.
קנונדייל שלא חשפו את פניהם לאורך כל המסלול בתוך ברשיה, ונתנו לאומגה לעשות את העבודה בחזית, מאותתים 900 מ' לסיום על כוונות (0.11 בתוך הסרטון הראשון), ואז עוברים קדימה. אפשר לראות את שני הפועלים הקדמיים של איליה ויוויאני ואחריו את טרנטין שהוא האחרון ברכבת של קבנדיש שעדיין נשאר עתה, ואז קבנדיש באדום שממוקם חמישי (0.36 בסרטון). עכשיו נשאר עוד עיקול ימינה ואנחנו ביישורת הסופית.
קנונדייל משילה פועל ואפשר להבחין ביתר בירור מי נשאר:
ויויאני שמובל על ידי פועל מצד שמאל של המסלול
קבנדיש שמובל על ידי טרנטין באמצע
סשה מודלו צמוד לאחוריו של קבנדיש כמו גם ניזולו מרדיושאק ו-Mazget של ארחוס שימאנו וגם פרארי של לאמפרה ועוד כמה שמצטופפים בסביבה ומרחרחים אחרי גלגל.
1.48 בתוך הסרטון השני אפשר לראות שויויאני יצא מהמחסה ובאותו זמן המבנה נשבר וגם מודולו יוצא מאחורי קבנדיש, וזמן קצר מאוד לאחר מכן גם טרנטין יורד החוצה ומשאיר את קבנדיש מול הרוח.
מזוית אחרת אפשר להבחין מה קרה שם בדיוק. (2.15 בסרטון השני) ויויאני כבר יותר מידי מאחור בשביל להתחרות על הנצחון אבל מודולו נראה שעובר את קבנדיש מצד שמאל ועושה את הדרך לקו.
מאחור ניזולו מנסה לעבור את ויויאני וכך גם Mazget אך הם מסיימים מאחורי השלישיה.
קבנדיש אמר לאחר מכן בראיון שמודולו יצא מוקדם מידי, אבל את זה אפשר לפרש בשני אופנים. מן הידוע (ואת זה אפשר לראות בסרטון) שלקבנדיש יש יותר ממהירות אחת במנוע, כך שגם אם מודולו היה יוצא יותר מאוחר קשה להאמין שהיה מצליח יותר, אבל אם הוא באמת יצא מוקדם מידי, מה שמשתמע מדבריו של קבנדיש הוא שהוא בעצמו לא היה עדיין במהירות הגבוהה ביותר שלו ולעומת זאת מודולו הלך ונגמר, והוא באמת נראה מגביר את מהירותו (2.19 בסרטון) וחולף על פני מודולו הדועך שמסיים צמוד לגלגלו האחורי.
קבנדיש 5X5 וחולצה אדומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה