יום חמישי, 23 במאי 2013

כפולה ומרובעת, היום, עוד משהו קטן ותמונה

ג'יובאני ויסקונטי, כפולה ומרובעת

'עברתי טרנספורמציה בימים האחרונים, אני לא אותו בן אדם'. כל אמירה אחרת שהיתה נאמרת מפי ויסקונטי בסיום הקטע של אתמול הייתה לא כנה, והרי את השינוי שהוא עבר ראינו כולנו, ויש לזכור שאחרי ההצגה שהוא נתן ביום ראשון ההררי, עת הוא רכב לבדו מרחק ניכר לתוך ההרים, הוא סיים גם שלשום לא רחוק מהמובילים (1.51 אחרי המנצח), ואתמול הוא שוב התקיף, ושוב בדיוק במקום הנכון. שני קילומטרים מהפסגה ב- Crosara הוא התקיף את מה שנשאר מהדבוקה, גישר תוך זמן אפסי לדי לוקה ופליט הבריחה האחרון רוביאנו מאנדרוני, ואז הגביר שוב קצב ועזב מאחור, קודם את די לוקה, וקרוב יותר לנקודת הניקוד גם את רוביאנו, והתחיל את הירידה בצד השני של ההר.
בנקודה זו נשארו לויסקונטי עדיין 16 קמ' ופער של ~ 30 שנ' מהדבוקה שהדביקה עד המעבר את שני האחרים, וזה בהחלט היה נראה חסר סיכוי. אבל הסיציליאני הפגין שהוא רוכב מגוון שיכול לא רק להחזיק את רודפיו בהר אלא מסוגל לכך גם כאשר הרדיפה אחריו היא בירידה, ולאחר מכן עוד 7 קילומטרים במישור, וכשהמרדף מתנהל על ידי חזית הבכירים. ויסקונטי נהנה כמובן מכך שנתגלו חילוקי דעות ביחס להגדרות האינטרסים של אלו, מה שמנע מהם לאחד כוחות לצורך המרדף, וכך איפשרו לו בעצם להשלים את מה שהתחיל בו ולהשיג את ההישג הגדול, שלו ושל קבוצתו - מוביסטאר כבר עם מרובעת וויסקונטי עם כפולה.
עוד לפני כן התברר שהציפיות והתכניות שנעשו בהתאם, מה שהיה נדמה שהיה מקובל על כולם, טעות הייתה ביסודן, וקבנדיש, למרות ההבטחה לחזור לפעילות רק ביום ראשון, נמלך בדעתו, ואומגה פארמה לא איפשרה לבריחה שחרור מהרצועה.
לקבוצה של ארבעה רוכבים (בלקוב, רוביאנו, דרברידג' ודוקס) שיצאה לבריחה בתחילת הקטע לא אופשר לפתוח פער של יותר מחמש דקות, פער שהלך והצטמצם ככל שהמירוץ התקדם לעבר הטיפוס היחידי של היום, כשאומגה נעזרת במרדף גם על ידי קנונדייל של ויויאני, ארחוס שימאנו שלה היו כמה מטרות עלומות גם כן, ואחר-כך גם מוביסטאר (כנראה עם מחשבות על ונטוסו), ולקראת הטיפוס גם ויני פאנטיני שלה כבר היו תכניות מוצקות לשלח את די לוקה. אבל התברר שהתגברות מסוימת בקצב הטיפוס הייתה גדולה על קבנדיש, ואמנם מאיצים חצו את הקו עוד לפני המדורגים הבכירים, אך בשלב זה הקלפים כבר היו טרופים עד בלי סדר, ולהמצאותם בחזית אחרי ויסקונטי לא היתה שום משמעות ובספק אם גם רגליים.  


היום


רק 20 קמ


אנחנו בדרך (רק 20 קמ) ל- La Polsa , אתר סקי נחשב שעה וחצי נסיעה צפונה מורונה.
נגד שעון בטיפוס לא מתאים בדיוק למומחי השעון הטהורים, ומנגד, מומחי טיפוס מפסידים זמן במישור, אבל היום יש גם מזה וגם מזה (כמובן על דרך ההגזמה).
הטיפוס מתחיל בקילומטר וחצי (כמעט) מאוזן, וזוכה שוב, לאחר עוד 7.5 קמ' ב-6.6% בממוצע, בקטע (כמעט) מאוזן נוסף של ~ 5 קמ (כולל שתי ירידות), ורק לאחר מכן הוא חוזר לסורו בצורה של טיפוס של 6.4 קמ' בממוצע של 7% (עם קפיצה לכיוון ה-10%), אז מה צריך לעשות? במיוחד לחלק נכון את הכוחות.
הטריק הגדול של נגד שעון הוא להיות בגבולות עצמך, ועד כמה שזה מפתה לעבור את אותו גבול דק במישור זה מפתה שבעתיים בטיפוס, או אם נדייק, גובה התשלום על חריגה גבוה שבעתיים - התאוששות ממאמץ למאמץ קשה יותר כאשר מטפסים, מה עוד שברגליים יש כבר 3000 קמ.
ולפי כך, המתמודדים היום חייבים לקחת היטב בחשבון דווקא את החלק האחרון עת השיפוע חוזר לאחר אותו קטע מישורי שבתווך, ולהשאיר לעצמם משהו ברזרווה - אין דבר קל (ונורא) יותר מאשר לאבד את הרגליים בסוף קטע שכזה ולאבד תוך מרחק קצר זמן ניכר.
עד עכשיו עדיין לא ידוע מה יעלה בגורל מופע הסיום המפואר של הג'ירו שתוכנן למחר ומחרתיים והאם ישאר ממנו כלל פאר או שנשאר רק עם שידורים קטועים בטלוויזיה והודעות נוספות תוך מהלכו על שינויים נוספים בתוואי המסלול מה שיהפוך את כל הלא מובן הרגיל לכאוס מושלם, וכך הקטע הוא אולי ההזדמנות האחרונה לצמצם פערים, או לפתוח אותם עוד יותר, בחבורת השלושה (בכול מקרה לא נראה שבאופן משמעותי), אך אם לא שם הרי הוא זמן מצויין להחלפת מקומות בעשיריה.
בטנקור השביעי לא מרוחק מאוד מסנטמברוג'יו שלפניו (4.57/5.15), ומייקה לא כל שכן (5.20), והאמת שגם בשביל אינצאוסטי שידרוג (ותנאי פתיחה מצוינים למשא ומתן ביחס לשנה הבאה מאחר שחוזהו מסתיים) בא בחשבון (5.47).


עוד משהו קטן ותמונה    


חייבים להודות שחל שיפור בשידור של יורוספורט, גם אצל דקלן השדרן, שאפשר בהחלט להבחין כעת עד כמה הבחור חי ונושם אופניים ומכיר הייטב את הדבוקה, אבל גם מעבר לכך באופי התובנות שלו על הספורט הזה בכלל, ויתכן שאנחנו נשתף עימו פעולה בעתיד בטיולים רבים נוספים, אבל ההפתעה קלי. קלי החל לדבר יותר, ובשטף רב מכפי שהיינו מורגלים בו, ונמצא שכששטף דיבורו מתגבר (כנראה עקב חולשתו המסוימת של דקלן בתחילה ונסיון של הרשת למלות את החללים בעזרתו) כך חל במקביל שיפור גם בתוכן, ואנו זוכים לשמוע עוד ועוד תובנות ביחס לקורה על הכביש ובכלל. מפתיעה לעיתים יכולתו המהירה והאינסטנקטיבית לזהות את הרוכבים על פי תנועות גופם מבלי להידרש לשום דבר נוסף. קלי העכשוי מצטייר פתאום מעודכן וקולח יותר וחפץ מרוצים - אולי גם חוזהו עומד לפני חידוש ואנו הזוכים ממאמציו לשכנע את מקבלי ההחלטות ברשת.   



עזרה בהשתנה. מה עם עזרה גם בעליה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה