יום שני, 6 במאי 2013

שוב פעם זה מתחיל, אבל זו רק ההתחלה

זה תמיד נראה ככה בהתחלה

הרוכב האיטלקי הצעיר (פעם ראשונה בג'ירו) סלבטורה פוצ'יו ילבש היום וורוד, לאחר עוד ביצוע מושלם של בראדלי וויגינס (וסקיי).
"זה היה יותר מסלול למטפסי הרים, לא לאנשי נגד השעון - חלקים עם שיפועים של 8, 9 ו-10 אחוזים זה בשביל מטפסים..." - סיכם את הקטע ה-DS של BMC מקס סקיינדרי, שקבוצתו, אבוי, סיימה 37 שניות אחרי סקיי במקום ה-12, וכך שמה את הרוכב המוגן של אוונס במקום ה-60 במירוץ.
לפי הרחשים בבית הקפה הצלחתי להסיק שבמקומותינו החלה שוב הסאגה המבישה "האח הגדול" (והרי כל זמן וסאגתו, כל חברה וגיבוריה), אבל המועמדים הבכירים מתחילים היום במסע הישרדות, בתקווה שיביא אותם למרגלות הקטעים ההרריים של השבוע השלישי, וכל זאת בפיקוח האח הגדול של המירוץ, קבוצת סקיי, שתפקח באופן הדוק ומוקפד על אפשרויות היציאה מהדבוקה, והיא תרכב כל העת בחזית ותשרת כך שתי מטרות: לא לאפשר לאף אחד מהיריבים לגנוב זמנים ולשמור על יקירה מכל פגע דרך והסתבכות (נפילה).
אבל דבר לא קרה עדיין במירוץ, והפערים, למרות הפיקוח ההדוק של סקיי, הם לא יותר מאשר פערי בונוס - ניבלי איבד אתמול 14 שניות, הייז'דאל (התצוגה המאכזבת של אתמול שייכת לגארמין) 25, חסינק 28, סקרפוני 22, סאנצ'ז 1.01 (הוא למשל, כמו בטאנקור (50 שניות), שבעיני עצמו הוא ללא ספק מועמד גבוה, כבר מחוץ לתמונת הנצחון ואולי גם הפודיום) - המירוץ בעצם מתחיל היום ויתנהל באופן רצוף ונשלט עד לזעזוע הבא ביום שבת הקרוב בסלטארה.

היום

היום המירוץ יצא מסורנטו ויעמיק לדרום בדרך החוף היפייפייה של אמאלפי. היתקלות ראשונה של הג'ירו עם קטגוריה הררית תתרחש אחרי 140 קמ (קטגוריה 2), שלאחריה עוד אחת בקטגוריה 3, ושתי אלה יתקעו את המאיצים הטהורים, כשהירידה המהירה מאוד לסיום ב- ASCEA לא תאפשר להם לחזור קדימה, וכל זה יאפשר ליצורים מסוג אחר לשגשג.
אפשר לתפוס את השידורים של השעה האחרונה, ירידות מהסוג הזה לסיום נראות תמיד טוב.

עוד משהו
passista (איטלקית) - רוכב שמסוגל להתמיד בקצב גבוה לזמן ארוך = rouleur (צרפתית).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה