יום ראשון, 26 במאי 2013

ניבלי קצת חזק מידי, בטנקור, היום, משהו על בעלי רעיונות

קולומביאני עם טבעות בשיניים וחולצה לבנה בשלג

וינצ'נסו ניבלי, האיטלקי יליד סיציליה, זכה אתמול בג'ירו האיטלקי לאחר שניצח בקטע ההרים שהסתיים ב- Tre Cime Di Lavaredo. זהו נצחונו השני בג'ירו השנה, לאחר שניצח גם ביום חמישי האחרון בקטע ה- 18 נגד השעון, במירוץ שטולטל קשות עקב מזג אוויר סוער, שבעטיו נאלצו המארגנים לשנות פעמים רבות את התוואי המסלול, אך ספק רב אם בכושרו הנוכחי של ניבלי עניין התוואי השונה שינה הרבה - ניבלי היה מנצח בכל מקרה - הוא פשוט היה הרוכב הטוב מכולם הפעם. הקטע היום הוא קטע לפרוטוקול ואולי יאפשר לקבנדיש לנצח בפעם הרביעית בג'ירו הנוכחי ואף לזכות בחולצה האדומה, אך לא ישנה דבר בדירוג הכללי הסופי.
בדירוג זה ראינו אתמול התאמות ושינויים סופיים. אוראן כצפוי עלה מהמקום השלישי לשני לאחר שהצליח לנתק מגע מאוונס בקטע האחרון של הטיפוס (וכנראה שנהנה גם מתקלה מכנית של האוסטרלי שסוגה נותר עלום), והחליף איתו מקומות דירוג, כשאליו הצטרף במרדף אחר ניבלי אתמול גם בטנקור (ודוארטה), שדילג גם הוא מעל מייקה לראש דירוג החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר אך גם למקום החמישי בדירוג הכללי (היה מדורג ערב הקטע במקום השביעי). המופע של בטנקור היה המרשים ביותר אתמול למעט אולי זה של ניבלי. בטנקור סבל לפחות שלוש תקלות מכניות בשלבים האחרונים של הקטע - הראשונה (תקר) גרמה לו לפגר כדקה אחרי חזית הדבוקה ואילצה אותו למאמץ ענק בכדי להופיע שם שוב, ואז שתיים נוספות שאילצו אותו להאט שוב (ואף להחליף את אופניו לבסוף) אבל לבטנקור יש את זה - הוא בעל מנוע גמיש אך גם רב עוצמה ואולי יותר מכך מאוד רוצה להוכיח למישהו (קולומביה?) משהו.
סמואל סאנצ'ז שהיה נדמה שמצא את רגליו בימים האחרונים סבל כמדומה מהקור בסיום, ועל אף שאאוסקלטל דחפה בחזית חלקים גדולים מהיום (למגינת ליבם של חלק מהקבוצות), והיה נדמה שיש לה ולו תכניות לגבי הקטע, הוא איבד 2.05 לניבלי וצנח מהמקום העשירי לשניים עשר בסוף היום, כשפוזוביבו חוזר למקומו בעשיריה הראשונה.
טבלת הדירוג הכללי לאחר אתמול נראית כך:
ניבלי - 79.23.19
אוראן - 4.43
אוונס - 5.52
סקרפוני - 6.48
בטנקור - 7.28
ניימיץ' - 7.43
מייקה - 8.09
אינצאוסטי - 10.26
סנטמברוג'יו - 10.32
פוזוביבו - 10.39

היום



עוד קצת וזה נגמר. מה נשאר? קטע מישור מאוזן לחלוטין, 197 קמ' כל הדרך עד לברשיה,  עיר במחוז לומברדיה, שנבחרה על ידי ה - RCS  כמחליפה של מילאן שהיא מחוז היעד הקבוע לסיום הג'ירו.
לאחר 167 הקילומטרים יוותרו עוד שבע הקפות של 4.2 קמ' במסלול פנימי בתוך העיר (למעלה), וזהו.
קטע סיום מאיצים הוא תמיד מועד תאונות, ואלו תאונות שקורות לקראת הסיום כשהמהירויות כבר גבוהות מאוד, קל וחומר כשהקטע הוא קטע מסיים של טיול ארצות ארוך וכולם רוצים גם יוקרה ולא רק בונוסים, אך יש עוד כמה. הבריטי קבנדיש נשאר במירוץ עד היום ככל הנראה גם מפני שסיכוייו לנצח בקטגוריית הנקודות גברו והלכו בד בבד עם הסתבכותו של הג'ירו עם מזג האוויר, כך שחלק מהקטעים בוטלו וחלק אחר שונה עד לידי כך שאיפשר לקבנדיש להישאר רלוונטי עד היום. מה שהכוכב הגדול של עולם המאיצים זקוק לו הן הנקודות המוענקות בסיום (מקום חמישי יעשה בשבילו את העבודה ויאפשר לו לחלוף על פני ניבלי שלובש את החולצה האדומה מאתמול ולא יתחרה היום במיאוצים, אך אף פחות מכך אם הוא ידאג לנקד גם במיאוצי הביניים). אך כפי המוכר, לקבנדיש אין בלקסיקון מיאוץ בשביל מקום טוב - קבנדיש רוצה הכול.
ועוד משהו על קבנדיש. סטיגמאנס, האחרון ברכבת שלו כבר לא נמצא מזה זמן בשירות (פרש מהמירוץ), כך שהבריטי יאלץ להסתדר עם פחות מזה, והוא בהחלט יכול.
ולסיום. המסלול בתוך העיר יצריך זהירות מסוימת בכדי לצלוח אותו בשלום, בייחוד בואך קו הסיום, כך שלא נותר רק לאחל לג'רו סיום חף מתאונות.
  

זה לא ספורט?

פורטרט של בעל רעיונות 
מעניינת הייתה הערתו של קנצ'לארה אתמול בטוויטר: 'בתנאים כאלו זה פשוט כבר לא ספורט' בהתייחסו לסיום הקטע של אתמול. קשה להיזכר האם קנצ'לארה העיר הערות לגבי מזג האוויר כאשר הוא בעצמו רכב בתנאים די דומים, כל עוד זה לא הפריע לו להתמודד על הנצחון (מילאן סן רמו השנה למשל), אולי באמת טוב יעשו המארגנים אם יעזרו בעצותיו של השוויצרי בעתיד עת יכלאו שוב לתנאים דומים כפי שנכלאו בהם בימים האחרונים של הג'ירו, וכל זאת מבלי להפוך מירוץ שכזה לחסר ערך (ולאו דווקא ספורטיבי).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה