יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

סיבוב בפולניה, איזה מרוץ זה, קטע 1 מה צפוי



איזה מרוץ
מרוץ קטעים מציע בדרך כלל את תמהיל מוכר: קטעי מאיצים, קטעי הרים, וקטעים נגד שעון. המרוץ הפולני שהציע תמיד רבות למאיצים מנסה בשנים האחרונות לשנות דרכיו בניסיון למשוך אליו לא רק מאיצים אלא אף מתחרי דירוג כללי למיניהם, כאלה שנזקקים למרחק ברגליים, טרם הוואלטה הספרדית, מרחק איכותי: הרים ונגד שעון. משתתפי המרוץ הפולני פניהם לוואלטה, והם משתייכים ברובם לאותו חלק מהדבוקה המקצוענית שנאלץ, עקב העדפותיהן של הקבוצות, לדלג על הטור הצרפתי, ורוכב 'בתמורה' בשני האחרים - הג'ירו והסיבוב הספרדי.
הפעם, לאחר שניסיון השנה הקודמת עם ריבוי קטעי ההרים שבו לא עלה יפה, חוזר המרוץ לתמהיל המוכר כשיד קטעי המאיצים שוב על העליונה (4 קטעים), אך מאלו תמנע כול אפשרות ניצחון במרוץ עקב שלושה הקטעים הנותרים – קטע 5 קטע 6 וקטע 7, עם 25 קמ' נגד השעון שבו, ביום המסיים של המרוץ – לא אלו גם לא זה בשבילם.
המרוץ מקיים את סדרת התחרויות המוכרות – תחרות אישית זמן כללי (חולצה צהובה), תחרות נקודות מאיצים (חולצה לבנה אדומה), תחרות נקודות מטפסים (חולצה וורודה), רוכב תחרותי (חולצה כחולה), ותחרות קבוצתית.
מרוץ בונוסים. המרוץ יעניק בונוסים זמניים במספר נקודות – שלושת העוברים ראשונה את נקודות המאוצים הפנימיים בכול קטע יזוכו ב- 3, 2, 1 שניות;  שלושת המסיימים ראשונים בכול קטע יזוכו ב- 10, 6, 4 שנ'.  

קטע 1, 226 קמ',  Gdansk – Bydgoszcz
קטע מאיצים עם סיום בעייתי. היציאה מהמספנות של גדאנסק (שוב הומאג', והפעם לתנועת 'סולידריות' שיצאה מהעיר והייתה בין הגורמים המרכזיים שהביאו לנפילת השלטון הקומוניסטי), על חוף הים הבאלטי, וההמשך שטוח, יאפשר לכול מי שמעוניין ורואה עצמו בעל פוטנציאל לשלוט בבורחים ולהביא את בכיריו לסיום בזמן.
הסיום– 3 הקפות בנות 7.2 קמ' בתוך העיר – שטוח אך מסובך - יאלץ את קבוצות המאיצים הבכירים להיזהר – עם כול הרצון לנצח בקטע (והכבוד לפולנים) המרוץ עוד ארוך והיעד המרכזי הוא הוואלטה ולא המרוץ המקומי
מי מגיע
אחד כן ואחד לא. מייקה מגיע לאחר ההצלחות בטור הצרפתי, המסלול מתאים ליכולותיו והוא צפוי להיאבק על  נצחון במרוץ (סיים 4 בשנה שעברה), אך הפולני השני, קוויטקובסקי, תשוש (טעות קשה של אומגה ששחקה אותו עד דק), ויעדר.
אוריקה מביעה את זוכה השנה הקודמת, פיטר ווינינג ואיתו מגיע גם מייקל מת'יאו לאחר התקלה שמנעה את השתתפותו בטור.
אומגה מביאה את תומס די חאנט (אומגה טרם חידשה את חוזהו לעונה הקרובה) וגם את ווט פולס (גם הוא עדיין לא חתום אך מאוד מחוזר ולא רק על ידי האומגה)
סקאיי מחזירה לתחרויות (לפני שעוזב?) את בוסאן האגן, אך המועמד המוביל של הקבוצה לנצחון במרוץ הוא דריו קאטלדו – יום ההרים לא קשה מדי ליכולותיו ו-25 קמ' נגד שעון בתוואי שהוצג גם הם מתאימים. לבריטים גם את בן סוויפט בהרכב למטרת 'הימים האחרים'.
אסטנה מחזירה לתחרויות את פביו ארו, אך יקשה לדעת טרם הופעת ההרים באיזה כושר הוא נמצא.
גארמין מחזירה את הייז'דאל, והוא המסלול עשוי למצוא בעיניו חן.
לאמפרה שבעת הכישלונות מביאה גם את ניימיץ' לדירוג הכללי וגם את מודולו לאחר הפרישה בקטע השני של הטור.
BMC מביאה ל'הופעות אחרונות בהחלט' את תור הושהובד – מעניין לראות אם הוא עדיין בעניין.
טראק מביאה את הכוכב לעתיד ג'נגלס, שאם רק יצליח לעבור ת'הרים הוא מועמד פודיום לגיטימי.
קנונדייל מביאה את ההבטחה שלא קיימה (השנה) מוזר, שמגיע מלא כוונות אך דבר לא ידוע גם על יכולת (ללא חוזה לעונה הקרובה).
מוביסטאר מביאה את איון איזגירה (מקום שני בשנה הקודמת) – המסלול בהחלט מתאים ליכולותיו.
ג'יאנט מחזירה לתחרויות את ברגיל (אמנם חתום אך הקבוצה עדיין ללא סידור סגור והוא עשוי לעבור בעבור פיצוי כספי לקבוצה שתתמוך במטרותיו יותר), וגם את המאיץ הסלובני מזגק.
AG2R מביאה את ווירמוז – מעניין יהיה לראות אם הקבוצה מגלה עניין בעתידו או שהוא מגיע לעזרה בלבד.



קטע 2

קטע 3
קטע 4
קטע 5
קטע 6

קטע 7

שידורים ישירים: יורוספורט תשדר את המרוץ בשידורים חיים במשך השבוע. השידורים עוברים היום לפולין ב- 18.30 והקטע צפוי להסתיים לא לפני  19.45

מזג אוויר. מזג אוויר נעים לרכיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה