יום שלישי, 19 באוגוסט 2014

VUELTA 2014, הקבוצות

LAMPRE MERIDA
ללאמפרה מרידה לא נשארו הרבה ברירות. הואיל והקבוצה האיטלקית משתייכת ל- MPCC, אותה התאגדות (חלק מה) קבוצות שהחליטו לקחת על עצמן חוקים מחמירים יותר מאלו של ה- UCI בכול הקשור במלחמה בסמים בענף, היא משכה את האלוף המכהן כריס הורנר מהתחרות לאחר שרמת הקורטיסול בגופו התבררה נמוכה יותר מהמותר לפי חוקי ההתאגדות. הקבוצה קיוותה שהורנר יספק תמורה עתה, בוואלטה, לאחר שבמשך רוב העונה היה מושבת מפעילות עקב תאונה שקרתה מיד בתחילתה. 
ללאמפרה אמנם יש גם את ניימיץ' ואף כמה אפשרויות בימי המאוצים: פרארי, ריקזה, ואף כי קשה להאמין גם פוצאטו עוד עלול להגיח מהאפלה. 


AG2R
הקבוצה הצרפתית לאחר ההצלחות הגדולות בסיבוב הצרפתי מביאה קבוצה אחרת, אך הואיל וזה אחד המרוצים האחרונים של הקלומביאני-מועמדה לדירוג כללי-בטנקור במדיה, ועקב משקלו העודף צפויים רבים מרוכביה ברבים מהקטעים להיות רוכבים חופשיים.

ASTANA
דו ראשית. הקזחים מביאים גם את ארו וגם את קנגרט כבעלי יומרות לדירוג כללי, אך ספק אם לאחר הסלקציות הראשונות לא תאחד הקבוצה כוחות מאחורי אחד מהם. לשניהם יש מה להוכיח אך לקנגרט לאחר הצלחתו הגדולה של ארו בג'ירו יותר. שניהם מעמדם מובטח (חתומים בקבוצה עד סוף 2016), אך בשונה מארו לקנגרט עדיין לא ניתנה הזדמנות להפגין יכולותיו כרוכב מוגן, והוא בעל יכולות אישיות גבוהות.    

   
BELKIN
זמן ההוכחות. בלקין מביאה לאחר פתיחת עונה מרשימה את קלדרמן, והצעיר ההולנדי יזכה לתמיכה קבוצתית בראשותו של 'פועל על' בדמות טאן דם. בנוסף להולנדים כמה מטרות נוספות: תוצאות טובות במאוצים (הופמן), וצייד קטעים בודדים (חסינק וכול השאר).

FDJ
הצרפתים מחזירים את פינו לסיבוב ארצות נוסף לאחר ההצלחה בסיבוב הצרפתי. פינו כבר הצהיר שמטרותיו צנועות הפעם: קטע בודד, כך שאין לצפות שהקבוצה תשקיע מאמצים ניכרים בעזרתו והיא צפויה לבזר כוחותיה בניסיונות להשיג יותר. בוהני בהחלט מסוגל, בהתחשב בהרכב המאיצים במרוץ, להשיג יותר מניצחון אחד, ולקבוצה אף מספר רוכבים שביום בריחה נתון מסוגלים לנפק תוצאות.

  
KATUSHA
הכבוד האבוד, רודריגז וכול השאר. הקבוצה תרכב בשירותיו של רודריגז שעסוק מזה זמן באימונים אינטנסיביים בניסיון לשחזר יכולותיו לאחר שתוכניותיו זכו לתבוסה ניצחת כבר בתחילת העונה עם הנפילה באמסטל גולד (הספיק לנצח קודם לכן בטור הקטאלוני). רודריגז בעוכרו יהיו מקצי הנגד שעון, ועקב כך יהיה חייב להרוויח מספיק זמן בהרים. למצער רודריגז אמנם יודע לסיים אך אינו אוהב לבלות לבד בהרים הגבוהים, וכך שוב כמו פעמים רבות בעבר הוא יאלץ להילחם על מקום על הדוכן ולא על הניצחון. (אליפות העולם מתקרבת).


LOTTO BELISOL
איזון. לוטו מכניסה שוב לסיבוב ארצות ארוך את ואן דה ברוק שלא הצליח לעמוד בלחצי השבוע השלישי בטור הצרפתי. קשה להאמין שהקבוצה בונה עליו כמתמודד דירוג כללי ואולי תנסה להשתמש הפעם ביכולותיו הגבוהות כמטפס להישגים נקודתיים. הקבוצה מאוזנת ומחזיקה בכלים נוספים להישגים דומים, אם בקטעים בעלי אופי שונה או על ידי השתתפות בקבוצות בריחה.

MOVISTAR
חיה בעלת שני ראשים. וולוארדה עדיין ללא חוזה לעונה הקרובה אך יאלץ, אם חפץ הוא להאריך חוזהו ואף לזכות בתמיכת הקבוצה בשנה הבאה, וגם אם תהיה היא במרוצים פחות נחשקים, לתת יד לשתף פעולה ולהתחרות במאבק שעל פניו הוא חסר סיכוי. וולוארדה אמנם עדיין רוכב נהדר אך מה לעשות ואונזואה, המנהל/בעלים, מצא לו אהבה חדשה, צעירה ואולי אף מוצלחת לא פחות. הכנסת שני הרוכבים עתה, הספרדי והקולומביאני, לתחרות כרוכבים שווי זכויות אומרת משהו על נאמנות, ואף אם היא נעשית משיקולים ענייניים הואיל ואת הקשר וולוארדה וספרד לא ניתן להתיר.


OMEGA PHARMA QUICK STEP
הקבוצה הבלגית תנסה לשחזר הישגיה מהג'ירו במאי, שאז כפסע, ומורך לב של המארגנים, היה בין אורן ריגוברטו והניצחון (יאמרו המלעיזים מה שיאמרו). הקבוצה שמגיעה לתמוך באוראן הפעם דומה אך לא זהה. אוראן יקבל הפעם תמיכה בדמות קפטן מנוסה בדרכים, טום בונן, אך הגעתו של הכוכב הבלגי כמו הצטרפותו לסיבוב ארצות נוסף של הגרר הגרמני טוני מרטין תאפשר לקבוצה אף יתר גמישות טאקטית. הגעת כול אלה לא מונעת מאוראן את מה שהוא אולי נדרש בו יותר מכול: מלווים בהר. הקבוצה מביאה שוב את בראמבילה וסרי (שחוזהו הוארך בימים אלו) אך אף את ווט פולס, המטפס הבלגי הדקיק, הפעם עם מוטיבציית שיא (חוזהו באומגה מסתיים השנה והוא הודיע שלא ימשיך, הופעה מרשימה גם הפעם תאפשר לסוכנו לבקש ולקבל יותר כסף מהקבוצות הממתינות להיעתרותו). הרכב תמיכה חלומי לקולומביאני.

ORICA  GeenEDGE
מהר מהר. אוריקה אחת ממיומנויותיה היא נגד שעון קבוצתי (לאחרונה השנה בקטע הראשון בג'ירו, בבלפסט), ובניגוד לקבוצות המתמודדים הבכירים בדירוג הכללי תהיה מוכנה לקחת סיכונים, כאלה שהאחרות צפויות להימנע מהן, בניסיון להשתלט על החולצה האדומה כבר בקטע הראשון. השתלטות שכזו עשויה לאפשר לאוסטרלים נשיאה ארוכה, בדיוק כפי שקרה בג'ירו האחרון (אז החזיקו האוסטרלים בחולצה עד סיומו של קטע 10), וכול זאת עקב הופעת קטע הרים סלקטיבי ראשון רק בקטע השישי.
האוסטרלים מביאים בהרכב את מת'יוס לאחר ההיעדרות של הרגע האחרון בטור הצרפתי, ומת'יוס ימצא בוואלטה הנוכחית שלל קטעים שמתאימים ליכולותיו, אך מצד שני ובניגוד לג'ירו ימצא מולו בין יתר המתחרים גם את סאגאן.
לאוסטרלים עוד מספר קלפים מעניינים – הקולומביאני הצעיר שאבס, הבריטי, הפעם האח התאום של סיימון, אדם יאטס, ואת אלוף איטליה המכהן סנטרומיטה. כול היתר יתמכו ויצאו מדי פעם בפעם לצייד קטעים.

CANNONDALE
מה שנשאר. הקבוצה אמנם עדיין לא הצהירה דבר ביחס לעתידה, אך השמועות מלחששות מזה זמן שלא תשתמש ברישיון המרוצים שלה בשנה הבאה, ואת סחורתה תספק לגארמין (גם הקבוצה האמריקאית כנראה שלא תיקרא כך, 'גארמין', בשנה הקרובה). לפי הצהרת הקבוצה האמריקאית איטלקית היא מגיעה למרוץ הספרדי עם שלושה מובילים - סאגאן די מרקי וקרוזו. סאגאן ובודנאר חתומים בטינקוף, די מרקי וקרוזו ב-BMC, ולכול היתר אין חוזה, וכך יוצא שרוב רוכבי ההרכב ירכבו למען עתידם וינסו להוכיח למי מבעלי/מנהלי הקבוצות שהם שווים משהו (האמת שלסאגאן ואף לדי מרקי וקרוזו זה לא ממש משנה, הם כך וכך נוהגים לעשות הכול לבד).

SKY
פרום ומסייעים. ההרכב שמגיע עם הקבוצה הבריטית לוואלטה אינו נופל במאום מההרכב שיצא לטור הצרפתי (אולי מלבד העדרו של תומאס), ופרום ימצא כול שדרוש לו בכדי להרגיש בטוח. פרום טעה מספר פעמים בטור הצרפתי מה שעלה לו באותן פגישות עם האספלט שהביאו לפרישתו המוקדמת, ואולי למד, מה שהיה נדמה שידע כבר: המתמודדים בדירוג כללי חייבים לרכוב בחזית, כול העת. פרום אמנם לא רכב מאז אותה פרישה כאובה אך הבריטי/קנייתי גם כאשר אינו בכושר המקסימאלי שלו המועמד הבכיר לניצחון.

EUROPCAR
צייד קטעים

TREK
צעירים וזקנים בכפיפה אחת. טראק מביאה הרכב מאוזן אך ללא היררכיה ברורה. אמנם מן הידוע שארדונדו כוונתו להרים, אך זובלדיה כפי כן נשאר ללא כול תמיכה. קנצ'לארה בא, כמו שעשה בטור הצרפתי, בכדי להכין עצמו לאליפות העולם (על הדרך ימצא אף לפחות נגד שעון אחד - הראשון – ספק אם יישאר גם לשני). בנוסף לצעיר המבטיח ג'אנגלס שטראק מטפחת ומאפשרת לו קילומטראג' סיבובי ארצות ארוכים, היתר יתמכו ככול שיוכלו ויצאו ביתר הזמן לצייד קטעים.

COFIDIS
קופידיס מנסה שוב ללכת עם נבארו. לאחר התשישות שהביא לפרישה מהטור הצרפתי נבארו חוזר והפעם בכור המולדת. הקבוצה קשה לראותה רוכבת מסביבו כול העת אלא מנסה להצליח ולנצח בקטע בודד, ויש לה מספר כלים לעשות זאת כוטל עוד שתצליח להשתתף בבריחות.

IAM
צייד קטעים

MTN-QHUBEKA
צייד קטעים וצ'יולק. צ'יולק, למרות שהוא סובל, עקב מיעוט המפגשים שלו עם אותם מאיצי ביניים בכירים שאותם יפגוש בוואלטה, שנובעת מהשתייכותה של קבוצתו הדרום אפריקאית לדרג המשני, עדיין מסוגל ביום נתון להוות להם יריב רציני. מלבד ניסיונותיו שלו תתרכז הקבוצה שצפויה להתחזק בשנה הקרובה בצייד קטעים.

GIANT SHIMANO
דגנקולב וברגיל. דגנקולב עם עבר מפואר במרוץ הספרדי (5 קטעים ב-2012), והמסלול מציע שלל קטעים שהולמים את יכולותיו, אך עם זאת לא כול הקטעים במרוץ רלוונטיים בעבורו. ברגיל צעיר, מוכשר, החליט להמשיך עוד שנה בקבוצה אך לו לא נמצא מקום בהרכב שיצא לצרפת, והקבוצה בתמורה תעזור לו להמשיך בתהליך הבשלתו.


TINKOFF – SAXO
קונטאדור ועוזריו. קונטאדור אמנם הכריז שאין בכוונתו להיאבק בדירוג הכללי, אך ספק אם מטבעו הוא מסוגל להימנע מכך. בהרכב הקבוצה מופיע עדיין שמו של קרויזיגר שערעורו ל- CAS צפוי להתקיים  ביום רביעי. ספק אם עתה, לאחר ההחלטה (ונימוקיה) של המוסד למלחמה בסמים בבריטניה (UKAD) שאישר את הרחקתו לשנתיים של טיירנאן לוק על בסיס הפספורט הביולוגי, יבחר המוסד הגבוה לבוררות ספורט לאפשר לצ'כי להשתתף בוואלטה ולשנות כך את החלטת ה-UCI להשעותו מכול פעילות עד למיצוי ההליך בעניינו. טינקוף אמנם נדמה שחסרה את אותו להט אמונה ביכולתו של הספרדי, אך כלל לא חסרה בכוח רגליים וניסיון ואלה יאפשרו לקונטאדור להגיע לשבוע השלישי טרי מספיק ולא מותש מדי.


CAJA RURAL
דוויד ארויו כבר בן 34 ולא הצליח לשחזר מאז שהצטרף לקאחה רוראל את יכולותיו מהשנים היפות בעשור הקודם בסבב הבכיר (מוביסטאר בגילגוליה השונים), אך ארויו רוכב התקפי ושואף תמיד לגבוה והצגה הוא תמיד נותן, עד כמה גבוה הוא מסוגל – כנראה שלא בעשירייה. אך לענייני צייד קטעים יש לספרדים גם את סנצ'ז שחתם באסטנה לעונה הקרובה ומסיים כך את עונת המעבר בקבוצה הספרדית (קצת יותר – ראבובנק השעתה את סנצ'ז בשלהי 2012 ובעונת 2013 נאלצה לאפשר לו להשתתף במרוצים אך ללא כול תמיכה), זו שנאלץ לשלם בעבור הגילויים ביחס לשימוש בטכניקות משונות ומגוונות לשיפור ביצועים (לכאורה). קשה לדעת באיזה כושר הוא מגיע אך הוא מספיק מנוסה וערמומי ועם חוזה לשנה הקרובה ינסה להוכיח לקזחים איטלקים שלא טעו. צ'ורוקה ויתר הרוכבים יהיו שותפים קבועים בקבוצות הבריחה. 



GARMIN SHARP
גארמין שארפ (קנונדייל בשנה הבאה) שוב חסרת היררכיה, ותתמוך לפי הצהרותיה גם במרטין, שהבטיח שחזר לכושר מלא, וגם בהייז'דאל, אך קשה לראות את מרטין, וגם את הייז'דאל, מתחרים על מקום מאוד גבוה בדירוג כללי. וכך נמצא שוב את הקבוצה נערכת מדי קטע להתקפות יומיות, מושכלות כדרכה, בכדי להביא ניצחון, ואולי אף יותר, מאחד בקטעים בודדים.   




BMC
BMC, אם להסתמך רק על הצהרותיה בדבר סיכום שהגיע אליו עם רוכבה האוסטרלי הוותיק אוונס, תעבוד בשביל הרוכב הוותיק שמקרוב הגיע סמואל סנצ'ז, 'ואחר-כך נראה'. ומה שזה אומר במקרהו של אוונס, ששונה במקצת ממקרים אחרים בסיטואציה דומה, שאוונס, נסיון שלו לעשות מעשה ולתת לקבוצה סיבה לעבוד דווקא בשבילו לא יתקבל בהפתעה.
אוונס אלו שלהי ימיו בדבוקה המקצוענית וצפוי לפרוש בקרוב (השמועות מדברות על תחילת העונה הקרובה, לאחר ה-Tour down under בינואר), כך שלא נשאר הרבה, והמלאכה (עד כמה שדברים היו תמיד אמורים בשבילו) עוד רבה. מצד שני סנצ'ז, כוכבה הגדול של אאוסקלטל המנוחה שהוחתם בקבוצה האמריקאית בשלהי תקופת העברות של העונה הקודמת לחוזה לעונה אחת, מאמין שאם רק היו נותנים לו להוכיח היו מגלים שיש בו עוד (הרבה) תועלת - מטפס הרים לפי כישוריו, בעל ניסיון ורב הישגים כמעשיי עברו, ערכו לא יסולא בפז, ואנחנו כבר נראה...

ז'ילבר מגיע כרוכב חופשי וינסה לשפר עוד את כושרו, שהתגלה כלא מספק באנקו טור לאחרונה, כהכנה לאליפות העולם שבפתח (על פניו נראה שהתוואי בפונפראדה הולם את יכולותיו), והיתר ינסו לעזור ולשרת את מטרותיה של הקבוצה לפי ההוראות. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה