יום שני, 18 באוגוסט 2014

LA VUELTA 2014, המסלול


קטע 1, יום שבת 23.8, TTT, 12.6 קמ', Jerez de la Frontera / Jerez de la Frontera
נגד שעון קבוצתי קצר ברחובות חרס, מישורי וטכני, אל לקבוצות המתמודדים הבכירים, ואפילו במחיר הפסד זמן מסוים, ללכת שולל ראווה - עדיף להשאיר את הבמה (ואת החולצה האדומה) לקבוצות אחרות שמוכנות לקחת בעבור לבישתה בקטע השני סיכונים עתה.



קטע 2, יום ראשון 24.8, 174.4 קמ', Algeciras / San Fernando
קטע ראשון למאיצים. קבוצות המאיצים (וקבוצת בעל החולצה האשומה מהקטע הפותח) יכתיבו ללא ספק את קצב התקדמות הקטע, ועליהם, כמו על קבוצות בעלי יומרות דירוג כללי לשים לב לקרבה הגדולה בחלקים גדולים של הקטע לקו החוף האטלנטי, רוחות עלולות לשבש מוקדם תכניות עתידיות.


קטע 3, יום שני 25.8, 197.8 קמ', Cádiz / Arcos de la Frontera
המרוץ פונה לפנים הארץ. חלק מהמאיצים אמנם עלולים למצוא את ארבעת הטיפוסים בקטגוריה השלישית שהם למעלה מיכולותיהם, אך במרוץ רוכבים מספר 'מאיצים ביניים' והם, נעזרים בקבוצותיהם ובמרחק הרב מפסגת הטיפוס האחרון עד לקו, צפויים להגיע בזמן למאוץ המסיים.


קטע 4, יום שלישי 26.8, 164.7 קמ', Mairena del Alcor / Córdoba
הכיוון מערב. קטגוריה שנייה והמשכה ~ 15 קמ' מהקו, עלולה להקשות על מאיצי הביניים עד לידי שתשאיר את הבמה לפאנצ'רים.


קטע 5, יום רביעי 27.8, 180 קמ', Priego de Córdoba / Ronda
יורדים שוב דרומה. קטגוריה 3 (12 קמ' ב ~ 3-4%) שפסגתה 16 קמ' מהקו כלל אין וודאות שתמנע ממאיצי הביניים להגיע בזמן למאוץ המסיים.


קטע 6, יום חמישי 28.8, 167.1 קמ', Benalmádena / La Zubia
מי ממשיך הלאה ומי לא. קטע 6 אין כלל ספק שיכניס את מדורגי הדירוג הכללי לתחרות. סיום פסגה בקטגוריה ראשונה - טיפוס בין 4.5 קמ' בממוצע של 7.8% - שלושת הקמ' האחרונים בשיפועים שמעל 10% - יאלצו את בעלי היומרות בדירוג הכללי למאמץ רב בניסיון למנוע שינוי יעדיהם להמשך הדרך.
  

קטע 7, יום שישי 29.8, 169 קמ', Alhendín / Alcaudete
קבוצות 'מאיצי הביניים' צפויות להכתיב קצב גבוה שהוא והטלטלות הטופוגרפיות, חלקן חסרות ביטוי סיווגי, יקשו מאוד על המאיצים להגיע בזמן למאוץ הסופי.


קטע 8, יום שבת 30.8, 207 קמ', Baeza / Albacete
קטע שני למאיצים. קבוצות המאיצים לא יאפשרו לאף אחד למנוע מהם להביא את יקיריהן בזמן לאזור הסיום. הקילומטרים האחרונים ללא סיבוכים נתיביים מיוחדים מה שיאפשר אף לרכבות להתארגן ולנסות לתזמן הורדת המאיצים בזמן ובמקום הרצוי. 


קטע 9, יום ראשון 31.8, 185 קמ', Carboneras de Guadazaón / Aramón Valdelinares
יום המנוחה הראשון ממש מעבר להרים ולסיום הקטע. מתמודדי דירוג כללי בכדי להגיע אל המנוחה יהיו חייבים במאמץ גדול בסיומו של הקטע– טיפוס בקטגוריה ראשונה נדמה שסיבוכו הריאלי גדול מתיאורו המילולי (8 קמ' בממוצע 6.6%) – סלקציה שנייה בדירוג כללי. 


קטע 10, יום שלישי 2.9, TT, 36.7 קמ', Real Monasterio de Santa María de Veruela / Borja
נגד שעון אישי ראשון. המתמודדים אמנם אחרי יום המנוחה הראשון, כולם, אך נגד השעון, מרחקו הבלתי מבוטל וחוסר בשינויים טופוגראפיים משמעותיים עלולים לגרום למטפסים חסרי המשקל/מסה להפסד זמן יקר. אולי החלק השני ומגמתו המדרונית תעזור למזער ת'נזקים.


קטע 11, יום רביעי 3.9, 153.4 קמ', Pamplona / Santuario de San Miguel de Aralar
סלקציה רביעית. השבוע השני מזמן מלבד נגד השעון שלושה קטעי סיום פסגה, שניים עם סיום בראשונה ואחד מחוץ לקטגוריה. הפעם המסיים בקטגוריה הראשונה – 10 קמ כשה ~ 2.5 קמ האחרונים בשיפועים חדים מה שיגרור סלקציה נוספת ויתר בהירות בטבלת הדירוג הכללי. קלי המשקל והמסה צפויים לעשות כול שלעיל רגליהם בכדי לנסות ולכפר על הפסד הזמן בקטע הקודם.


קטע 12, יום חמישי 4.9, 166.4 קמ', Logroño / Logroño
קטע שלישי למאיצים. שלוש הקפות מסביב ללוגרוניו. הקטע מישורי, ואם כי הסיום לא פטור מסיבוכים מסוימים בדמות מספר 'קרוסלות תנועה' רק גשם עשוי למנוע מרכבות המאיצים להתארגן ולמאיצים אפשרות פוטנציאלית לבחירת המועד הרצוי לעזיבת מחבוא הרוח.


קטע 13, יום שישי 5.9, 188.7 קמ', Belorado / Obregón. Parque de Cabárceno
זהירות! קטע ראשון הררי ומסובך בחבל הבאסקי. הקטע, על פניו, יועד לפאנצ'רים, אך מתמודדי דירוג כללי עלולים למצוא עצמם נאבקים זה בזה בחלקו המסיים של הקטע על מנת שלא לאבד כאן זמן. שלושת המכשולים במרכזו של הקטע, שני טיפוסים בקטגוריה שלישית ואחד בשנייה, פסגתו ~ 37 קמ' מהקו אמנם אינם מסובכים עד מאוד, אך הצירוף של אלו בנוסף לירידה טכנית עוקבת מהאחרון ומכשול נוסף בדמות טיפוס בלתי מסווג 2.5 קמ' מהקו דווקא כן.


קטע 14, יום שבת 6.9, 200.8 קמ', Santander / La Camperona. Valle de Sabero
עכשיו בצרורות. קטע סיום פסגה שני מתוך ארבעה בשבוע השני הוא הראשון מתוך שלושה עוקבים, קטע 14 15 ו-16. הראשון מציג בסיומו בפעם הראשונה את ה'קמפרונה', טיפוס ברוטאלי במיוחד שיגרור סלקציה נוספת.
אנשי הדירוג הכללי אף כי היו מעדיפים שיתאפשר להם לכלכל מאמציהם בכדי לצלוח ולהגיע ליום המנוחה השני המונח בפתחו של השבוע השלישי המכריע ימצאו את מה שהוא מנהג חברתי ידוע - תמיד יש מישהו שבוחר להפריע ולקלקל את החגיגה. שני טיפוסים בקטגוריה ראשונה, אחד, הראשון, ארוך יותר (20.9 קמ' ב- 5.8%), והשני, ה'קמפרונה', המוליך אל הקו קצר יותר (8 קמ') אך תלול הרבה הרבה יותר, הוא אמנם מתחיל במתינות אך ב-2.5 הקמ' המסיימים מספר מתלולים חדים במיוחד (15%, 19.5%, 14%).


קטע 15, יום ראשון 7.9, 152.2 קמ', Oviedo / Lagos de Covadonga
קטע סיום פסגה חמישי במרוץ. הפעם הסיום הוא מחוץ לקטגוריה (ESP-Especial)  ,טיפוס בין 12 קמ' בעל מגוון מתלולים רב שסיומו ~ 150 מ' בשיפוע של 17.5%. סלקציה שישית.


קטע 16, יום שני 8.8, 160.5 קמ', San Martín del Rey Aurelio / La Farrapona. Lagos de Somiedo
קטע אחרון בצרור, לכשירים בלבד. הקטע האחרון לפני יום המנוחה השני במרוץ יפגיש את הרוכבים שנשארו עם סדרה של טיפוסים, 4 בראשונה ואחד בשנייה. הקטע הטופוגרפי הקשה במרוץ עד כה מסתיים בטיפוס בקטגוריה ראשונה ל'פראפונה', 16.5 קמ' ב- 6.2% ממוצע, אך שוב החלק המסיים, ~5 קמ', בעל שיפועים דו ספרתיים אלימים במיוחד. 


קטע 17, יום רביעי 10.9, 190.7 קמ', Ortigueira / A Coruña
קטע המאיצים האחרון במרוץ. המאיצים שנותרו במרוץ (כלל אין וודאות שחלק מהמאיצים לא הגיע עוד לפני שלב זה למסקנה שמספיק זה מספיק והלך הביתה), אף אם יצלחו את הקטע לא מובטח כלל שיצליחו להגיע עד לסיום בסנטיאגו די קומפוסטלה ביום ראשון העוקב, ואף אם יצלחו ויגיעו הסיום, עם נגד השעון שבו, לא מבטיח להם הרבה – עכשיו זה הזמן.
הסיום, ממש על הטיילת בקורוניה, ללא סיבוכים מיוחדים, אך החלק האמצעי של הקטע הוא לחוף ימים, לא רק המאיצים וקבוצותיהם חייבים כאן בהשגחה.


קטע 18, יום חמישי 11.9, 157 קמ', A Estrada / Monte Castrove. Meis
סיום פסגה נוסף, הפעם אמנם 'רק' בקטגוריה השנייה צפוי לגרור קצב גבוה במיוחד של המתחרים בדירוג הכללי, אך במרוץ רוכבים מספר מטפסים שכפי הצהרותיהם (ומאמציהם העילאיים לא מזמן בסיבוב הצרפתי) זוממים על תוצאות בשבוע האחרון, קטע 18 ממש בשבילם. הקטגוריה השנייה 'הוענקה' לטיפוס במקרה זה רק עקב חוסר באורך (~4 קמ') אך לא עקב חוסר בחדות השיפוע (~10%).


קטע 19, יום שישי 12.9, 180.5 קמ', Salvaterra do Miño / Cangas do Morrazo
קטע הררי נוסף ללא סיום פסגה יאפשר הזדמנות אחרונה לכול מי מהרוכבים שאינו מטפס הרים ו/או מתמודד דירוג כללי. טיפוס בקטגוריה שנייה ~ 15 קמ' מהקו ימנע מכול מאיצי הביניים סיכויים גיאליים להגיע בזמן וישאיר הכול לפאנצ'רים (גם ציידי הקטעים של השבוע השלישי באים כאן בחשבון).


קטע 20, יום שבת 13.9, 185.7 קמ', Santo Estevo de Ribas de Sil / Puerto de Ancares
קטע אחרון בהרים עם ארבעה טיפוסים - 3, 2, 1, ומחוץ לקטגוריה. ארבעה טיפוסים שהאחרון גם מוביל לקו סיום הקטע, ואף לסיום פרק ההרים במרוץ, טיפוס מחוץ לקטגוריה, 12.7 קמ' בממוצע של 8.7%, מלא מתלולים בזוויות משתנות, ארוך, אנוש, סיום ראוי לפרק ההרים במרוץ.



קטע 21, יום ראשון 14.9, 9.7 קמ', Santiago de Compostela / Santiago de Compostela. El Final del Camino
נגד שעון מישורי למרחק קצר יחסי עלול להכריע את המרוץ. זו ללא כול ספק הייתה כוונתם של המארגנים בבחירת נגד שעון לסיום המרוץ, והכרעה בקטע המסיים תהייה גם ללא כול ספק לשביעות רצונם של כול המעורבים האחרים: צופים, מממנים, מפרסמים ואנשי הקבוצות. הקטע אינו טכני מידי ויאפשר לבעלי היכולת להרוויח כאן זמן, אולי את הזמן החסר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה