יום חמישי, 7 באוגוסט 2014

סיבוב בפולין. מייקה מנצח בקטע 5 ומה צפוי בקטע 6.


מייקה מנצח בקטע 5, מקדים על הקו את אינצאוסטי ואיזגירה.


יום בגבעות. הבטיחו יום בהרים וקיימו יום בגבעות. מלבד החלק המסיים של הקטע, שגרם לרוכבים בחזית למתיחת אברים מסוימת, קצרה מכדי לגרום לפערי זמן בין היריבים בדירוג הכללי להיפתח, לא קיים הקטע את שהבטיח, אך פולין, שחונה בטופוגרפיה הרים מתאימה, והרבה הרבה יותר פשוט לא בנמצא ברחבי הארץ: 
"only 3% of Polish territory, along the southern border, is higher than 500 meters"
מייקה, שניצח בסוף, היה נדמה סובל, התנשף ושלח לשון ארוכה כאות לעייפות, אך נסמך על העזרה שהעניקה קבוצתו שהקיפה אותו כול העת באדיקות, ביחד עם עובדת חסרון אחוזי שיפוע בטיפוסים, כוחו עמד לו והספיק.


ניסיון אחד 'רציני' (קמרון מאייר של אוריקה), ועוד מספר ניסיונות עקרים, חסרי תזמון ועוצמה מספקת (הנאו של סקאיי, הייז'דאל של גארמין, ואפילו חסינק של בלקין), נגדעו באיבם; מאייר, שתזמונו היה מדויק, מצא שהחלק המישורי המחבר בין סיומה של הירידה מהטיפוס הקודם לאחרון ותחילת הטיפוס המסיים ארוך מדי – הדבוקה לא איבדה רוכבים רבים בשני הטיפוסים המקדימים והמשיכה להתקדם במרחב נושאת עימה עוצמה מספקת (מאייר נתפס ~ 13 קמ מהסיום). הטיפוס האחרון, קצר, וכמו הקודמים חסר בשיפועים מספקים, אמנם לא מנע ממספר רוכבים לנסות מזלם (ניסיונו של האלוף היוצא פיטר ווינינג היה הבולט מכולם), אך מייקה תזמן את המאוץ אל הקו באופן מושלם וחלף על פני ברמבילה ואינצאוסטי, כשאיזגירה מוציא מעצמו עוד קצת ומסיים גם הוא לפני השניים.

בסך הכול כול מתמודדי הדירוג הכללי סיימו קרוב אחד לשני והקטע לא השפיע רבות על הדירוג הכללי.




קטע 6, 174 קמ',Bukowina › Bukowina 
קטע הרים נוסף, הפעם מורכב יותר מקודמו, אך ספק אם יפטור כול מי שהניצחון במרוץ בפולין בראש מעיניו מהצורך להפגין יכולותיו המלאות ביום שבת, במקצה נגד השעון. רצף הטיפוסים, הראשון מופיע כבר לאחר 25 קמ', כשהאחד עוקב את האחר, יחייב את הקבוצות החזקות לנסות ולשלוט בקצב ההתקדמות ולהשאיר את רוכביהם המוגנים קרוב לחזית, אך הטיפוסים, שוב, כמו בקטע הקודם, לא ארוכים מספיק ולא מסובכים טופוגרפית, וכול זאת, כאמור, ספק אם יגרום להבדלים משמעותיים בסיום.







שידורים חיים. יורוספורט יעביר שידורים ישירים מהמרוץ החל מהשעה 18.30. הקטע צפוי להסתיים לא לפני 19.30.
מזג אוויר. הטמפרטורות לא גבוהות אך הגשם יגרור אי נעימות מרובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה