יום שלישי, 5 באוגוסט 2014

סיבוב בפולניה. ואקוץ' מנצח מקבוצת בריחה, מה צפוי בקטע 3, ועוד משהו על התיק של קרויזיגר





VAKOC Petr ניצח בקטע 2 של הטור הפולני, מקדים את מת'יו ווולה, ויזכה עקב נצחונו וחישוב פער הזמנים גם ללבוש את החולצה הצהובה בקטע 3.



ומה בסך הכול צריך רוכב - גם צעיר מאוד (22), גם לא בעל יכולות מיוחדות, ואף לא ניסיון מוכח בסבב – ומתוך כך ללא יחס מועדף/מיוחד בקבוצתו - בשביל לנצח קטע במרוץ של ה- WORLD TOUR?
הסיכוי אמנם קיים, אם כי די נמוך, אך ימשיך ויעמוד לו לרוכב אם יעלה ויצטרף לקבוצת בריחה, אך זה לא מספיק, כפי שהסיכוי לנצח מקבוצת בריחה, קל וחומר בקטע מישורי, אפסי, וכול שדרוש לו עתה לרוכב הוא לברוח, שוב, פעם נוספת, הפעם לקבוצת הבריחה, ואחרי כול זאת כול שנשאר לו הוא לרכוב קצת לבד, להקדים את כולם, וזהו, ניצח – האמת זה נשמע די פשוט, אבל מה, בכדי לנצח מקבוצת בריחה חייבים משהו נוסף, די קטן - צריך גם שיתוף פעולה, או לפחות אי הבנה – וזה מה שקרה ל-  VAKOC Petr, הצ'כי של אומגה פארמה, שניצל אי הבנה - אי הבנה שהובילה לשיתוף פעולה של הדבוקה, ועבר לבסוף את הקו לפני כולם; שיתוף פעולה של הדבוקה עם הבורחים הוא מצרך מבוקש ונדיר למדי, אך הבורח מחויב בו על מנת להשיג יעדו - והיה צריך להמתין עד שהדבוקה חצתה את הקו בכדי להבין ש- VAKOC זכה מן ההפקר בשיתוף המיוחל, וזאת הובן מיד כשעבר מת'יוס את הקו והרים את ידיו לסמן שהוא חוזר לכושר ומצא שוב את דרך הניצחונות, אך מת'יוס פשוט לא ידע שואדוק כבר עבר את הקו - וכפי שאין לו לקטע מרוץ אופניים שני מנצחים ואקוץ' ניצח ומת'יוס, למת'יוס היה רק נדמה.


ואקוץ' הצ'כי הצטרף לשני פולנים (Bartlomiej Matysiak (CCC Polsat) and Przemyslaw Kasperkiewicz (Poland)) שיצאו לדרך מוקדם, אך סימני נמנום נצפו בדבוקה כבר כשעברו הבורחים את קו ה- 50 קמ' לסיום והפער מהבורחים היה יותר מ-6 דק'. ואקוץ' עזב את שני חבריו עוד לפני הכניסה למסלול הסגור בוורשה, והדבוקה, שהחלה מתמתחת ומסירה את קורי השינה מעיניה החלה לעבוד כשמספר קבוצות עשו דרכן לחזית והחלו לדווש, אך לאחר שנתפסו חבריו לבריחה של ואקוץ' חזרה שוב לסור נמנומה, מגבירה את הקצב שוב רק לקראת הקו, כדרכה בקודש להיערך למאוץ המוני, מאוץ שהתברר שהיה בעל משמעות אך לא כזאת שאותה חיפשו המתמודדים, כפי שואקוץ' עבר כבר טרם כול זאת את הקו.

היה נדמה לו למת'יוס

M. Matthews: "I honestly thought we were sprinting for the win after we'd caught the rest of the break with 30km to go; We didn’t know that he was away and my radio wasn't working”
מי זה ואקוץ'? ואקוץ' רוכב זו השנה השנייה במסגרת האומגה, כשאת העונה הקודמת הוא מבלה בקבוצת הבת הצ'כית  Etixx-iHNed (קונטיננטאל), משיג מספר תוצאות (מנצח בקטע הראשון ובדירוג הכללי במרוץ הדו יומי במדריד, U23 ,  Vuelta a la Comunidad de Madrid Sub 23,  וזוכה במקום השני במרוץ הכביש באליפות האירופאית U23) וזאת, בנוסף לעובדה שמוצאו של בעל אומגה פאמרה, באקאלה, זהה לשלו - שניהם צ'כיים, מה שבוודאי לא היה בעוכריו - מאפשר לאומגה לשרבב חתימה ביד קלה על חוזה לשנתיים עימו. השנה מצליח ואדוק לסיים במקומות השניים גם במרוץ נגד השעון (אחרי ברטה) וגם במרוץ הכביש (אחרי שטיבאר) באליפות  צ'כיה, ועכשיו הוא אף עם ניצחון במרוץ WT.

ליווי מלא לואדוק, וידאו
קטע 3, 180 קמ', Kielce - Rzeszow
עוד קטע למאיצים, וקשה להאמין ששוב יפקוד את בעלי היומרה וקבוצותיהם רפיון, ממין זה שפקדם בקטע הקודם עת שיתפו פעולה, ביודעין או מתוך חולשת תקשורת, זו שמונחת בתוככי אוזניהם. גם הסיום נראה חסר סיבוך מיוחד, ויאפשר, הוא, וכאמור אותה התפכחות מרעננת, ליד כך שכולם ינהלו עיניניהם ביתר תבונה ויביאו את המאיצים בזמן בכדי שיתמודדו בינם לבינם כראוי.
מזג אוויר. נעים לרכיבה עם סיכויים לגשם בסיום.
שידורים חיים. שוב מתחיל מאוחר - שידורים ביורוספורט החל משעה 18.30. הסיום צפוי לא לפני 19.40/



מוקדם ומאוחר - הבדיקות המאוחרות החשידו את הקודמות (@dimspace)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה