יום שבת, 23 באוגוסט 2014

VUELTA 2014, קטע 1 מפסידים רגילים וכבדים. קטע 2 מה צפוי ושידורים חיים גם מגרמניה

לחץ להגדלה
קטע 1, TTT בחרז, מתאבן עם משמעויות חלקיות
האחרונים ראשונים. מוביסטאר, שיצאו אחרונים מאדני הזינוק בחרז, סיימו את הקטע הפותח ראשונים, מקדימים את קנונדייל ואוריקה, וקסטרובייחו רוכבם שעבר ראשון את הקו ילבש את החולצה האדומה בקטע 2.



נקודת ייחוס. מוביסטאר זמנה, בהינתן שבשורותיה רוכבים שני מתמודדי דירוג כללי בכירים, קבע את נקודת הייחוס למתמודדי דירוג כללי בתחרות, ביחס אליה נקבעו 'המפסידים', ואלו יאלצו להתחיל במרדף אחר הזמן האבוד כבר בשבוע הראשון, ואלו שפיגור הזמן בקטע הראשון לא מחייב הרהור מיוחד.


הקו האדום אמנם שרירותי, אך סקאיי שאמנם מדורגת מעליו בוודאי הייתה שמחה שלא לאבד אותן 27 שנ' שאיבדה, ונדמה שציפתה ששכלול ההסתכנויות שהקריבה יעניקו לה קצת פחות פיגור.
על ידי אותה מתיחת קו שרירותית אפשר למצוא מתחתיו מפסידים 'רגילים' ומפסידים 'כבדים'. ל'רגילים' יש לשייך את אסטנה (נסיבות מקלות - ארו וקנגרט בעלי תכניות אך אולי קצת פחות 'מסומנים', מה שיאפשר לתקן ביתר קלות), ול'כבדים' את קטיושה (שוב רודריגז) וגארמין (מי בדיוק מתמודד הדירוג הכללי של גארמין היא שאלה אחרת).
פוריטו רודריגז. נכון, מרוץ בונוסים מאפשר לעיתים, יותר מאשר מרוצים שחסרים בו, להחזיר חלק מפיגורים נצברים שכאלו ביתר קלות, אך קשה להימנע מלתהות למה צריך פעם אחר פעם דווקא רודריגז להיות זה שנזקק במאמץ על מנת (בסך הכול) להיות בתמונה?.

לחץ להגדלה

קטע 2, יום ראשון 24.8, 174.4 קמ', Algeciras / San Fernando
קטע מאיצים. קבוצות המאיצים (וקבוצת בעל החולצה האדומה מהקטע הפותח) יכתיבו ללא ספק את קצב התקדמות הקטע, ועליהם, כמו על קבוצות בעלי יומרות דירוג כללי לשים לב לקרבה הגדולה בחלקים גדולים של הקטע לקו החוף האטלנטי, רוחות עלולות לשבש תכניות שנרקמו לשבוע הראשון.
כמו שאפשר להבחין החלק המסיים טריקי. כולם מלאי אנרגיה וכולם רוצים לנצח, אך היעדרותן של קבוצות מאיצים רבות דווקא עלולה להיות בעוכרי סדר והיא עלולה לגרור דווקא לאנרכיה בשלבים האחרונים הטכניים לקראת הקו.



מזג אוויר. חם מאוד לרכיבה
שידורים חיים גם מגרמניה. יורוספורט מתחילה עם קטע 2 מאוחר (17.45), רק לאחר שיסתיים השידור הישיר ממרוץ הסבב העולמי החד יומי בהמבורג, ה- Vattenfall Cyclassics  (תחילת שידור מהמבורג ב- 16.30), אך ניתן לעלות על שידורים מקודמים יותר מספרד ב- STEEPHILL.COM

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה