יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

דגנקולב כבר עם כפולה. קטע 6 והסלקציה הראשונה


דגנקולב של ג'יאנט שימאנו מנצח (ואף מוכתר כמנצח בסוף) במאוץ אל הקו בקטע 5, מקדים את בוהני של FDJ והופלנד של בלקין.


דגנקולב, שהתוודה לפני מספר ימים שגופו נזקק למספר ימים בכדי להתאקלם לתנאי מזג אוויר חמים, כבר עם כפולה, והמרוץ מציע לגרמני עוד מספר קטעים מסוג 'גבולי' שכזה, ודגנקולב, לזכותו ולשמחת קבוצתו, מעולם לא נראה שהוא ממש שבע, רבים ככול שיהיו מספר הניצחונות שהשיג –  דגנקולב ידו עוד נטויה.
דגנקולב קפץ מוקדם ומרחוק, אך היה נדמה שעשה זאת אך בתגובה לקפיצה מוקדמת מצידו של ז'ילבר שהחליט לנסות מזלו, אך התוואי הטופוגראפי חסר השיפוע המספק, הכושר בו נמצא הגרמני כמו גם כושרו המשתפר אך הבלתי מספיק של הבלגי גרם לבלגי לחזור לאחור.


בוהני בוחר בימין ומפסיד. הצרפתי ניסה להגיח מצד ימין והחל אף מתקדם אך אז 'נבלם', לדעתו באופן בלתי חוקי. בוהני לא היה רחוק אך הבחירה הייתה בעוכריו. עם הגברת המהירות כשהמאוץ כבר בשיאו בוהני, שהחל לסגור על הגרמני, גלגלו הקדמי עדיין מאחורי זה של דגנקולב ושניהם עדיין רחוקים מספיק מהגדר החוצצת מימין, בחר בימין, אך מצא שקו ההתקדמות של הגרמני, שאמנם אולי סטה אך רק במקצת לכיוונו אך נדמה שבאופן חף מכול כוונה לחסום מי מאחור, כמו גם סגנון הרכיבה ה'משתלח' והמאיים של הגרמני לא השאיר לו מרווח מעבר והגרמני עבר ראשון את הקו לקול קללותיו. (דגנקולב אישר שקו ההתקדמות הימינה היה הקו האופטימלי לעבר הקו ובחר בו במכוון אך לא כנסיון לדחוק או לחסום את בוהני).


דגנקולב: 'הייתי בימין', בוהני: 'גם בימין וגם בשמאל', השופט: 'נכון, בוהני קצת נדחק אבל לא יותר מדי - הכול בסדר' ( "We have seen the images on television three times. Degenkolb has not breached the rules. He kept his line, only Bouhanni tried to pass where it was impossible. No reason to change the outcome", וידאו

1.14 בתוך הסרטון
קונטאדור מזהה מלכודת. קונטאדור הוא מגדולי רוכבי מרוצי הקטעים בדורו אך ללא ספק הפיקח מכולם. קונטאדור לא חיכה, וכשזיהה תנאים מתאימים הורה לפועליו להגביר את הקצב בחזית וגרם לזעזועים קשים מאחור שהתברר בסופו של יום שעלו למספר בעלי יומרה בדירוג הכללי להתדרדר החוצה מהמאבק הפעם.
קונטאדור, כפי הנראה בעזרת המנהלים הספורטיביים שעשו ביחד איתו עבודת הכנה, חיכה חש ומיד הבין, ~40 קמ' מהקו, שהרוח המנשבת, בהתחלף תוואי ההתקדמות – צפון יהפך לדרום ומזרח למערב - עלול כיוונה להיות לרועץ לבלתי מוכנים, והם, בדיוק כפי שנהנו כשנישבה מאחור (אף כי מנעה כך חלק מיכולת צינונה), כך יסבלו כאשר תשנה גיוון ותגיח מהצד, או מהצד ומלפנים: 'הרוח הרעה'. זאת, בנוסף לטופוגרפיה המקומית שהחלה מִטלטלת, היה מספיק בכדי שהקצב שהחלו פועליו של הספרדי להכתיב גבו מחיר יקר. מספר רוכבים (דן מרטין) הצליחו להימלט, בעור שיניהם, ולחזור לחזית הדבוקה, אך אחרים (הייז'דאל – יורד ממקום 32 ל- 46 ומפגר עתה ב- 4.15 דק', טלנסקי – יורד מ- 30 ל- 51 ומפגר ב- 4.47) לא – לפחות הרוויחה גארמין היררכיה.



קטע 6, יום חמישי 28.8, 167.1 קמ', Benalmádena / La Zubia
חולצה מחליפה ידיים. קטע 6 אין כלל ספק שיכניס את מדורגי הדירוג הכללי לתחרות. סיום פסגה בקטגוריה ראשונה מספיק סלקטיבי - טיפוס בין 4.5 קמ' בממוצע של 7.8% - שלושת הקמ' האחרונים בשיפועים שמעל 10% - יאלץ את בעלי היומרות בדירוג הכללי למאמץ רב בניסיון למנוע שינוי יעדיהם להמשך הדרך.





מזג אוויר. עדיין חם ולוהט בכבישים


שידורים ישירים. יורו ספורט מעבירה שידוריה לספרד ב- 17.00






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה