יום שישי, 29 באוגוסט 2014

VUELTA 2014, די מרקי מנצח בקטע השביעי ומה צפוי בקטע 8



אלסנדרו די מרקי של קנונדייל מנצח מקבוצת בריחה ומקדים את הייז'דאל של גארמין ודופו של AG2R ( ויואן צ'ופ של IAM).


קבוצת בריחה בת ארבעה רוכבים (די מרקי, הייז'דאל, דופו וצ'ופ) יצאה לדרך רק לאחר 40 קמ' של מאבקים והצליחה לאחר מכן לפתוח פער שהגיע עד ל ~ 7 דק'. קטע 7, שהיה מורכב מכפי שנראה במבט ראשון, והקשיים הטופוגרפיים כמו כפי הנראה עייפותה של הדבוקה שמבלה כבר ימים רבים בתנאי מזג אוויר רותחים מצאה ארבעה רוכבים חזקים אוחזים פער מבטיח ביד.
25 קמ' בתוך הקטע פגש כריס פרום את האספלט נחבל בצידו הימני אך הצליח בעזרת פועליו לחזור לאחר שסגר פער של 1 דקה שנפער מהדבוקה. טענות שהועלו לאחר מכן כאילו הגבירו טינקוף ומוביסטאר את קצב ההתקדמות מרגע שנודע דבר תאונתו הוזמו לאחר סיום הקטע על ידי בן קבוצתו של פרום נייבה:
both teams were already at the head of the bunch before Froome crashed, as Nairo Quintana (Movistar) was attempting to infiltrate the day’s early break ahead of the first climb, the Alto de Illora. The speed was high and the peloton was already quite stretched out.
כריס פרום תיאר את שאירע לאחר סיום הקטע:
“When the crash happened, a Giant-Shimano rider went down in front of me just to my left. I swerved to try and avoid that and went down. Then the guys paced me back. It took us a good 15 kilometres before we got back into the peloton.”
הדבוקה החלה לעבוד בניסיון להחזיר את הבריחה כשנשארו קצת יותר מ- 60 קמ' לסיום אך הפער לא ירד מהר מספיק ובחלוף עוד 40 קמ' הוא עמד על קצת יותר מ-4 דק' 20 קמ' מהקו. סיכויה לשרוד כול הדרך נראו פתאום ריאלים והארבעה המשיכו משתפים פעולה בצורה יעילה כשדופו החל לגלות חולשה באחד מהטיפוסים הרבים שבדרך ו'חזר לאחור'. מיד לאחר מכן פגש הייז'דאל חסר המזל את האספלט ~ 13 קמ' מהקו עת החליק ללא כול סיבה נראית לעין באחד העיקולים. השניים הנותרים, די מרקי וצ'ופ, נראו מהססים לרגע שוקלים באם לחכות לקנדי שיחזור או להמשיך, אך 'אילוצי-דרך-הבורחים' מצאם בחזית כשהדבוקה נושפת ב'עורפם' (די רחוק, 3.15 דק' מאחור), ומחוסר ברירה ואולי הוראות שהתקבלו המשיכו, ומיד לאחר מכן התקיף די מרקי במעלה אחת הגבעות ונעלם וחצה לבסוף ראשון את הקו.


כשהתגלגלה הדבוקה לאיטה לעבר הקו קפץ דן מרטין מהחזית ונתן את האות לז'ילבר שקפץ ונצמד אליו ואז קפץ אחריהם גם פרום בניסיון להרוויח מספר שניות מן ההפקר, מה שהביא להאצה רבתי בחזית ולאנדרלמוסיה שכתוצאה ממנה נפל ווארן ברגיל ~ 100 מ' מהקו. פרום הצליח לבסוף וסיים 3 שנ' לפני המדורגים הבכירים האחרים.
הדירוג הכללי ללא שינויים:


קטע 8, יום שבת 30.8, 207 קמ', Baeza / Albacete
זמן למאיצים. קטע מישורי חסר כול אתגרים טופוגראפיים. מאיצים רעבים יגרמו לקבוצותיהם להשתדל בכדי למנוע כול אפשרות הפתעה והן צפויות להביאם בזמן לאזור הקו אם רק ימנעו מלהיקלע למלכודות בשליש האחרון שבו לפי התחזית צפויות לנשב רוחות צד. שלושת קרוסלות תנועה ימתינו לרוכבים בשלושת הקילומטרים האחרונים וגם פניה אחת חדה, קילומטר לסיום, תכניס אותם לישורת שמובילה לקו. הכביש היבש יאפשר לקבוצות להתארגן אך כול מאיץ החפץ התמודדות במאוץ המסיים יהיה חייב להיות לא רחוק מהחזית בפניה הימנית הנ"ל.




מזג אוויר. עדיין חם בכביש



שידורים ישירים. יורוספורט מעבירה שידורים מספרד החל מ- 17.00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה