יום רביעי, 13 באוגוסט 2014

אנקו טור קטע 3 - שטיבאר לפני בלקין ומה צפוי בקטע 3


שטיבאר של אומגה פארמה מנצח בקטע 2 ומקדים את בום וואנמארק של בלקין.


אם רק היה יותר צדק. בלקין לוקחת את גורלה, כמו את גורל חזית הדבוקה כולה, בידיה, ומנהלת כמעט לבדה, ב'חירוף נפש', מרדף אחר שלושת רוכבי הבריחה היומית, כול זאת לאחר שאלו מצאו לעצמם יתרון שובר חוק ~ 20 קמ' לסיום. החוק, Chapatte law, קובע (ומסייג) 1 דקה לכול 10 קמ' מרחק: הדבוקה תקזז, בדרך כלל, מרגע שהחליטה לרדוף, בכול עשרה קמ' דקה מפערם של הבורחים (בורח אחד).


במקרה קטע 2 מצאו עצמם הבורחים (Alexis Gougeard (AG2R La Mondiale), Kevin Van Melsen (Wanty - Groupe Gobert) Pavel Brutt (Katusha)  עם 3 דק' יתרון 20 קמ' לסיום, וכך לכאורה עם מספיק זמן ביד, אך היו כמה בעיות.


עוד לפני כן. הבורחים יצאו מוקדם לדרכם והם, כמו הדבוקה, התפתלו בחוסר נוחות אל מול קשיי הדרך, שבצירוף לממטרים שהוטחו על הכביש הפכו את הקטע לחוויה חסרת כול נעימות, כזו שכולם רצו כבר לשים מאחוריהם. ועם הגשם והפיתול הגברת המהירות והרוח מגיעות בדרך כלל התקלות, שאחת מהן איימה לגבות מחיר מטום דמולה, הרוכב המוגן של ג'יאנט במרוץ, שתקר בגלגלו בנוסף לרוח צד שנשבה בדחיסות רחבת לב באותה עת לא אפשרה לו להדביק את חזית המרוץ שהחלה להתקדם מהר יותר ויותר. בלקין, כמעט לבדה (עם עזרה מסוימת של גארמין ואחר-כך גם של אומגה שקפצה על ההזדמנות) ניסתה לנצל את ההזדמנות והחלה מנהלת מאבק כפול בשתי חזיתות– מצד אחד מנסה להדביר את יתרונם של הבורחים, ומצד שני לא איפשרה לדמולה לחזור לחזית.


הלחץ שהפעילה בלקין כמו גם אי התעניינותן של קבוצות המאיצים הבכירים הביא כמה ממועמדי הדירוג הכללי במרוץ לחזית בשלהי הקטע, והם נהלו ביניהם מאבק קרוב לקו, מאבק שבו הצליח לבסוף מי שנראה בשלב זה כרוכב בעל הכושר ומידת הנכונות הגדולה מכול היתר, שטיבאר, להאיץ ולחצות ראשון את הקו.
טום דמולה הצליח לבסוף שלא לאבד זמן רב וסיים במקום ה- 66 14 שנ' לאחר המנצח.


קטע 3, 9.6 קמ', נגד שעון, Breda - Breda
מסלול מישורי ללא בעיות פיתול מיוחדות.

מזג אוויר. חלק מהרוכבים עלול להיתקל בכביש רטוב וחלק אחר עשוי להרוויח מכך הואיל וירכב ביבש.
שידורים ישירים. רק יורוספורט 2 (הוט) מעבירה החל משעה 16.00. מעוניינים בעלי המחשב (וקישוריות) ימצאו מבוקשם ב- STEEPHILL.COM


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה