יום רביעי, 6 באוגוסט 2014

סיבוב בפולין. ואן חאנחטן מנצח בקטע 4, המרוץ מגיע להרים, וה'בעיות' של קבנדיש



ואן חנחטן של לוטו מנצח על הקו ומקדים את גוארניירי של לאמפרה ומזגק - עדיין ללא ניצחון - של ג'יאנט.
בלקין ניהלה במשך רוב החלק האחרון של המרוץ את מלאכת ההובלה ותפיסת הבורחים (האחרון נתפס 9 קמ' מהקו), והייתה שם בראש אף לאחר מכן, עמוק בתוך המסלול הפנימי המסיים בקטוביץ', מצהירה כך על כוונותיה, אך אז שוב, כמו בקטע הקודם, ~ 6 קמ' מהקו, לא עמדו לרוכביה הכוחות להמשיך ולמשוך וקבוצות אחרות החלו להופיע בחזית מחליפות ביניהן מקומות במלאכת המשיכה. המסלול התברר כמסביר פנים למהירויות הגבוהות, והקצב שהתפתח מנע מספר ניסיונות של רוכבים לקפוץ קדימה ולנתק מגע.
4 קמ' לסיום ג'יאנט שולחת פיתיון טאקטי (לודבינגסון), דבר שמאפשר לרוכביה הקדמיים עוד מספר דקות מנוחה יחסית, ובחזית מופיעה לאמפרה ואחריה גם לוטו. 1.5 קמ' מהקו, שוב לזמן קצר חזרה לחזית בלקין, ורק אז מעבירה ג'יאנט את פועליה לחזית, והם החלו מגבירים את הקצב ומונעים, נעזרים בלאמפרה ובאוריקה ניסיון מאוחר של תור הושהובד לעשות זאת על דעת עצמו, לבד, ומביאים את חוד הדבוקה לישורת האחרונה.   

14 קמ' אחרונים, וידאו

על חוט השערה. בסוף נשארה לפנים קבוצה מצומצמת של רוכבים, מנהלים את הקרב המרכזי קרוב לקו;
ואן חנחטן מיקם את עצמו כהלכה במאת המטרים האחרונים, יוצא בזמן מהמחסה ומאיץ באלימות (80.8 קמש!!!), מנצל את התנאים בצורה מרבית וחוצה ראשון את הקו. אך עוד קצת לפני שיצא ואן חנחטן מצליח מובילו של מזגק, ארנדט, להיכנס לפוזיציה (15.38 אל תוך הסרטון) בחזית, והיה נראה שהפעם לא ימלט הניצחון מידיו של הסלובני.  
הייתה כול טעות מצדו של ארנדט? לא. הטעות הייתה של נותן ההוראות, המאיץ עצמו, מזגק, שאותו poisson pilote, מובילו, ארנדט, הואיל ורכב בחזית במהירות גבוהה, 'על הגבול', לא הייתה בידו כול יכולת להבחין בנעשה מאחוריו. קרוב לקו – היכן שבאמת חשוב - כשביקש מזגק להחליף הילוך ולהאיץ (15.45 בתוך הסרטון)  עם כל מה שיש לו, והיה נדמה בהחלט שהיה לו, לקו, הוא מצא שהחלל תפוס: לפניו, צמוד לגדר, בחלק הימני, רכב ארנדט, ובחלל, צמוד לארנדט הופיע סשה מודלו של לאמפרה, וכך מצא עצמו מזגק סגור מכול הכיוונים; כול זאת קרה קרוב מדי לקו, וכשלבסוף התעשת מזגק, כשהבחין, מצד אחד בקרבתו של הקו, ומצד השני שמצד שמאל חולפים על פניו יריביו האקטואליים, והורה לארנדט 'לעוף' מהדרך ולפתוח לו את הקו, כבר היה מאוחר מדי (ואולי אולי, אם להאמין ל'גרסתו' של מזגק ארנדט פשוט לא שמע כלום), וכול שעלה בידו היה המקום השלישי.
“I then got blocked in at the end and couldn’t launch my sprint until 60m to go. On a finish like today a lot depends on luck with positioning at the finish. I was shouting at Nikias at the end for him to open the gap but it was so fast he couldn’t hear me.”



קטע 5, 190 קמ', Zakopane » Strbske Pleso (Svk)
המרוץ מגיע להרים (ולסלובקיה). קטע הררי בן 190 קמ', מצד אחד לא מאותם 'קטעים הרים קצרים', אלו שהחלו להופיע בשנים האחרונות במרוצי הקטעים בניסיון לגרום לדינמיות גבוהה, ומצד שני אינו מציע, באותם ההרים מדרונות בעלי שיפועים חדים, מקשיי התמודדות, יגרור בוודאות גבוהה למהירות שתנסוק, אולי אף משלביו המוקדמים, האם זה יספיק בכדי לגרור סלקציה מספיקה? לא.
מתמודדי הדירוג הכללי ידַרשו גם לקטע הנוסף בהרים בקטע העוקב, אך יותר משני אלו לקטע נגד שעון ביום שבת בכדי להכריע את המרוץ.

המסלול (מעבר כפול): 25.2 קמ מתוכם 12 קמ טיפוס ללא שיפועים חדים מדי


בטיפוס המסיים 2.5 קמ' 'נוחים' עם רמפה אחת






מזג אוויר. טמפרטורות נעימות לרכיבה עם סיכויים בלתי מבוטלים לממטרים בחלקים מהקטע.
שידורים חיים. יורו ספורט מעבירה שידוריה לפולין ב- 18.30. הקטע צפוי להסתיים לא לפני 19.30

הרבה זמן בדרכים

רוכבים עם בעיות דיאפראגמה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה