יום שבת, 9 באוגוסט 2014

מייקה מנצח שוב. מה נשאר?


רפאל מייקה מנצח, מקדים את אינצאוסטי ואיון איזגירה.


טינקוף סאקסו עבדו ומייקה פרע. מייקה קפץ 1.8 קמ' לסיום, קרוב לפסגה האחרונה של הקטע, מקבוצה מצומצמת, קרוב לפסגה, וזאת לאחר שקפץ אף קודם לכן והיה המעורר המרכזי בסלקציה המרכזית שבררה את קבוצת החוד ב'קיר של בוקובינה', הצליח לנתק מגע ועשה את דרכו בבדידות אל הקו. היחידים שהצליחו לנהל מרדף מכובד אחריו היו צמד רוכבי מוביסטאר איזגירה ואינצאוסטי, שאף שלא הצליחו לתופסו שמרו על מרחק סביר שמשאיר לשניהם סיכוי בקטע האחרון. מייקה עומד לסיים את חלקו העונה (בוודאי ישוב בחלק המסיים של העונה באליפות העולם ובלומברדיה) בהצלחה, והערכה הגדולה שהוא זוכה לה בעבור ביצועיו מתרגמת אף בהארכת חוזהו ב'קבוצת החלומות' טינקוף סאקסו (חתם על חוזה ארוך טווח עד סוף 2017).


מייקה הולך ומבסס את מעמדו כאחד מבכירי המטפסים בעולם ועתה מוכיח שהוא יודע גם לסיים. מה שנותר לפולני בכדי להפוך למתמודד דירוג כללי לגיטימי בסיבובים הארוכים הוא להמשיך ולעבוד על יכולתו המנטאלית וגם על יכולתו נגד שעון. יכולתו נגד שעון תבוא במבחן בקטע המסיים של המרוץ הפולני, והיא שתקבע אם מייקה יזכה סוף כול סוף גם באליפות מדינתו ('רק' מקום רביעי בשנה הקודמת).


 

מרשימת המדורגים לאחר קטע 6 לא יקשה לברור – חלק עדיין בתמונה וחלק כבר לא, ואין שם הרבה מדי מתחרים, בסך הכול שלושה.
מייקה. מייקה על אף שמוביל ב- 18 ו- 22 שנ' על אנשי מוביסטאר, אינצאוסטי ואיזגירה (מוזר שאיצאוסטי עבר את הקו לפני איזגירה ולא איפשר לו להקדימו וליהנות לפחות מ-2 שנ' הבונוס), אולי כבר עשה את שלו במרוץ, ואולי גם בשביל העונה כולה – והרי גם כך בשלב זה היא כבר הוכתרה כהצלחה גדולה. ביום טוב של הפולני נגד שעון ספק אם יקדים את סגן אלוף ספרד נגד שעון (ואלוף ספרד במקצה האחר) איזגירה, ו-25 קמ' אינו מרחק של מה בכך. מייקה, אמנם קצת יקשה לומר זאת עתה לאחר שני ניצחונותיו, היה נראה עייף בימים האחרונים, ואיזגירה?
איזגירה. בשונה ממייקה, משימותיו היו שונות בחודשים האחרונים, והוא היה מחויב בתפקידי ליווי ולא בתפקידי הובלה כמו הפולני, אך השוואה אחת בין יכולותיהם של השניים במקצה דומה נגד שעון, עד כמה שבמרחק דומה מדובר, אפשר לאתר בסיבוב ברומנדי, בחודש מאי – אז, במקצה נגד שעון למרחק של 18.5 קמ', בתוואי שהיה אמנם שונה במידה וכלל גם טיפוס חסר סיווג במרכזו, איזגירה היה מהיר ממיקה ב- 55 שנ'. להשוות בין עונות השנה והמשימות שבפניהן עמדו שני הרוכבים קשה – מייקה הספיק לאחר אותו מרוץ לרכב בג'ירו כרוכב המוגן של טינקוף (הצלחה מסוימת), ואז נקרא לדגל כנגד רצונו להשתתף בסיבוב הצרפתי כמגנו של קונטאדור, ונחלץ אז בחלקו המסיים של המרוץ לעזרת הקבוצה עת ניסתה להציל את כבודהלאחר פרישתו של קונטאדור, ועכשיו נחלץ שוב, הפעם לעזרת המרוץ הביתי, גולת כותרת המרוצים במדינתו פולין ועמד גם בכך בהצלחה.

קטע 7, 25 קמ', ITT, Kraków » Kraków
נגד שעון ללא סיבוכים מיוחדים – שטוח ומבלי קשיים נתיביים מרובים.


מזג אוויר. מזג אוויר בקרקוב נעים לרכיבה אחרהצ אך סיכוי לממטרים קיים.
שידורים חיים. היורוספורט 2 (צופי הוט המנויים בלבד) יעביר את הקטע החל משעה 18.15, היתר יכולים להשתמש בשירותי רשת שאותם ניתן למצוא ב-steephil.com.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה