יום שני, 14 ביולי 2014

מרטין מקנצ'לארה וואן אברמאט וגאלופה בצהוב, מה צפוי בקטע 10, ועוד


טוני מרטין מנצח מקנצ'לארה וואן אברמאט. קבנדיש הלך הביתה מוקדם, מוקדם מדי, אך אומגה פארמה כבר עם שניים ביד, וקשה לדעת איך זה יגמר –אם לא יהיו תקלות מיוחדות לפחות בשלושה.
מרטין התקיף את שותפו לבריחה, דה מרקי של קנונדייל, במעלה הטיפוס המרכזי הכפול של היום, קטגוריה ראשונה+שלישית, ל-  Le Markstein ו- Grand Ballon , כול זאת לאחר שמצא שדה מרקי מפסיק לעזור לו להשיג ת'מטרה ולנצח. משם נשארו קצת יותר מ- 50 קמ, וזה מרחק שמרטין לא נזקק בכדי לצלוח אותו בעזרה, הקצב שבו הגרר הגרמני מסוגל להתקדם במרחב לבדו לא מאוד שונה מקצב ההתקדמות של קבוצת רוכבים גדולה.



מרטין ודה מרקי יצאו לאחר המלחמות המוקדמות בתחילת הקטע לא בקלות רק בזמן הנכון, וזאת לאחר שקבוצת בריחה קודמת, חזקה, לא הורשתה לצאת והוחזרה על ידי טראק.
אך לאחר שיצאו השניים הורשתה ביציאה אף קבוצה גדולה (מאוד) של רוכבים (28), כפי הרכבם ומספרם היה נדמה שלא יקשה עליהם לגשר לזוג. שחרור קבוצה גדולה כל כך אמר שאסטנה מנסים להפטר מהחולצה, וכפי שהסתבר לכול היתר כלל אל היה איכפת. מבין היוצאים הקרוב ביותר בדירוג הכללי היה טוני גאלופה של לוטו בליסול, שדורג ערב הקטע במקום ה- 11 במרחק 3.27 דק' מניבלי, וכשהפער של הצרפתי מ'קבוצת ניבלי' החל לעלות מעבר לכך והדבוקה כלל לא הגיבה, החלו להיערך בצרפת לחגיגות.
להפתעת כולם מרטין ודה מרקי לא אפשרו לרודפים להתקרב, והם שמרו על פער די קבוע של 2-3 דק מהרודפים עד שמרטין התקיף.


Der Panzerwagen

אוסטרי וגרמני, ברני וטוני

יום יום. בלל קאדרי מנצח בקטע 8 ובקטע 9 טוני גאלופה לובש צהוב. לפי דברי הקבוצה על כך דיברו בשיחה הטאקטית היומית - שיש סיכוי, שילכו על זה – אז טוני הלך על זה. טוני גאלופה צעיר (26), מ'משפחת אופניים' ידועה ומוכרת בצרפת, ונצחונו עושה צדק עם מי שהספורט יקר לו. גאלופה רוכב בדבוקה המקצוענית מ- 2010, עבר השנה ללוטו (חוזה לשנתיים) לאחר שרכב שנתיים ברדיושאק (טראק היום) ואת השנתיים שקדמו בילה בקופידיס הצרפתית. גאלופה ניצח בשנה שעברה, מיד אחר הטור, בקלאסי הנחשב בסאן סבסטיאן לאחר בריחה בשלבים המסיימים, מקדקים את וולורדה וקרוייזיגר. אך שנת המפנה, לאחר שנים של הישגים במרוצים צרפתיים פחות מוכרים/נחשבים, הייתה 2012, שאותה גאלופה פותח עם מקום שלישי בקטגוריית הצעירים בטור של קאטאר, ממשיך עם המקום השלישי בדירוג הכללי בטור של עומאן (עליו הוא מוסיף אף ניצחון בקטגוריית הצעירים), וממשיך עם ניצחון בקטגוריית הצעירים ב-  Bayern-Rundfahrt, ומקום שלישי בקטגוריית הנקודות עם ניצחון בקטגוריית הצעירים בדופינה. ב- 2013, מלבד הנצחון הנחשב בסאן סבסטיאן, גאלופה מסיים במקום השלישי באליפות צרפת ובסיום העונה עובר ללוטו (מפליטי רדיושאק). גאלופה יכול הכול – לטפס, להאיץ, לשרת - גם את המאיצים וגם את המטפסים - וגאלופה הולך עם הזמן ומשכלל את הדבר החשוב ביותר לרוכבים מסוגו – הבנה – היכולת לקרוא מרוץ. היום קצר פירות.

לא יכול לנשום, בחִיַית ראבאק

מה השתנה בטבלה? לא הרבה ולא ממש משנה (השינויים נובעים מתוצאותיהם של חברי הבריחה)  – השינויים הגדולים יתרחשו היום.


לא עוזבת אותו – די!

למה טוני לובש את החולצה? לי לא מגיע?


אוף, עד שנפטרתי ממנו...

אסטנה הצליחו להוריד מגבם מטלה. אמנם, אך עלולים למצאה שוב בחיכם כבר בסיום קטע 10. לטינקוף וכוכבם, ובכלל, גם לאחרים, נוח מאוד כאשר האחרים לובשים את הצבע, אך הסלקציה תהיה חדה ומוחלטת והחולצה תחזור, אלא אם כן...
טינקוף דאגה לכול הסידורים הנחוצים. היא העלתה את פאוליניו לבריחה בכדי שלא להיות מחויבת לרכב בחזית, ולאחר מכן, כשהיה וודאי שהקטע נעול היא משכה שלושה פועלי מישור ממצבת הדבוקה ואיפשרה להם לנוח - קונטאדור יהיה זקוק לכולם היום.
'אולי כבר מאוחר מדי' שייך לאתמול. המדע, כפי אחת התזות, מתקדם באופן רבולוציוני ולא אבולוציוני. הרעיונות מתחלפים על דרך 'המצאת' רעיונות חדשים ולא על דרך התפתחות מהקודמים.
צדו את אוזניי ועשו גם טעם דבריו של חואן אנטוניו פלאצ'ה. בחכמה עשתה היורו-ספורט שהביאה אותו לעזרת 'פינתו של לה-מונד' (בלתי מעודכן וכך מדשדש, ממש על גבול הפדיחה). פלאצ'ה אהוב על הרוכבים בדבוקה והם נענים לו. הוא היה אהוד גם קודם לכן, כשרכב, וזה לא היה מזמן (רק בשנה שעברה); והרי דבר לא השתנה – פלאצ'ה בסך הכול מצויד עתה ב'מקל עם ספוג בקצה''. פלאצ'ה קליל, לבוש בנוחות (נראה טוב), חייכן, לא עושה עניין, נותן כבוד לכולם (כמובן ללה-מונד שדווקא לא מחפש שום כבוד ומפרגן בלי בעיות), ועקב שליטתו בשפה (ספרדית ואיטלקית) הוא בעל גישה לרוכבים הלטינים (לצורך העניין גם סאגאן שייך לאותה משפחה). אנו זוכים כך להיחשף ל'אמת' וללא כול מחסומי ה'פוליטיקלי קורקט' מסוג אלה שנמכרים ליתר המראיינים המקצועיים – הרי איזה סיפורים אפשר כבר למכור לפלאצ'ה – נו באמת. איזה כייף!
פלאצ'ה הביע בצניעות אופיינית דעתו ביחס למה שנראה בקטע 8 – 'קונטאדור משחק - זה מין 'Scatto del Fagiano', עם כולם... הוא בעל ניסיון עצום ויודע שהטור ארוך... קונטאדור וריס רצו לעבור את השבוע הראשון בשלום - זה היה יותר חשוב מהכול... לא הייתה לקונטאדור סיבה מספיק טובה בטיפוס המסיים בקטע 8 בכדי לחשוף קלפים גבוהים – קונטאדור בחן בסך הכול עם מי יש לו עסק (כולל את ניבלי) - לא יותר'. !!!.

קטע 10, 161.5 קמ',  Mulhouse  ›  La planche des Belles Filles
כסף גדול על השולחן. קטע נוסף בוואג' והאחרון לפני יום המנוחה הראשון של המרוץ. בביקור הקודם ב- La planche des Belles Filles ב– 2012, הקטע היה חסר הטרדות טופוגראפיות, ופרום הצליח להשיג את ניצחונו הראשון בסיבוב הצרפתי וזאת רק לאחר שווידא היטב שרוכבו המוגן וויגנס צמוד צמוד לאחוריו. הפעם מלבד הסיום כמעט הכול שונה מהפעם ההיא – גם הקטע וגם פרום איננו.

ב- 2012

כאמור, לשמחת אסטנה, לוטו ימשכו בחזית לפחות חלק מהיום - 'איזה מזל'. השאלה היחידה היא מתי טינקוף תעבור קדימה. קונטאדור (וגם ריס) כבר יודעים, גם מתי אך גם מי הם בעצם היריבים – באופן וודאי, אך גם אנחנו – זה או קונטאדור או ניבלי. וניבלי? קמילה מוקדמת תאפשר לקונטאדור לשייט עד לעיר האורות. סביר להניח שטינקוף סאקסו יעברו לחזית בטיפוס המקדים לאחרון, ל- Col des Chevrères , יגבירו את הקצב במעלה ההר ושם יתחיל תהליך הסלקציה. לאחר הפסגה ירידה טכנית מהירה עד להתחלת הטיפוס המסיים. ניבלי יורד מהר בהר אך גם קונטאדור, והגשם בספק.


הטיפוס האחרון מספיק עמוק – מספיק ארוך (5.9 קמ') ומלא ברמפות חדות, והרי זה כול מה שקונטאדור צריך. קונטאדור לא צריך לבלוע את כול הנתח בביס אחד, אך כולם יודעים שהוא לא יהסס לשלוח לשון ארוכה ארוכה לתוך הסיר אם ימצא שתוכנו מלא טעמים ונימוח.







מזג אוויר. מזג האוויר נעים לרכיבה


שידורים חיים. הקטע משודר היום במלואו. שידורים חיים עוברים לצרפת ב- 14.00. הקטע צפוי להסתיים לא לפני 18.30 אך כדאי לחפש מקלט ב- 17.45, לא להחמיץ!.


קדרי מקבל מכתב מנשיא הרפובליקה



Braised rabbit in a thyme/eggplant/ginger/small leeks/carrot sauté served with red quinoa and pasta/pesto


Baked fresh figs in a vanilla red berry compote and a crisp lemon #caramba and some organic yogurt

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה