יום שישי, 18 ביולי 2014

קריסטוף מנצח בקטע 12, ביקור באלפים, ועוד קצת


קריסטוף מנצח בקטע 12 מסאגאן ודמאר.
המאיצים הגיעו בזמן. קטע שהתוואי הטופוגראפי שבו לא הבטיח דבר למאיצים דווקא מצא רבים מהם מנהלים מלחמת ראש בראש בסיום.
דגנקולב. ג'יאנט שימאנו עבדו מרבית הזמן בחזית ולפי כך היו חסרים אולי מספיק כוח בסיום, אך דגנקולב הגיע והתמקם כהלכה למאוץ המסיים רק כדי למצוא את עצמו נדחק על ידי טרנטין לעבר הגדר ומאבד סיכוייו (טרנטין נענש בנוסף להורדתו למקום ה-60 גם ב-30 שנ' הפחתה בזמן הכללי וב-45 נק הפחתה בתחרות החולצה הירוקה).

טרנטין מכניס את קריסטוף למבוי סתום 4.31 אל תוך הוידאו

סאגאן. סאגאן לא יכול כיום לקבל עזרה בקבוצת בריחה מצומצמת (שגם זו אפשרית בעבורו רק בחלקים המסיימים), ובכך אין כול פלא, הרי מי רוצה להתאבד. הקבוצה מעבירה עתה שני מסרים לדבוקה. הקבוצה וסאגאן מוכנים לשלם ת'מחיר - הקבוצה לא תמשיך לעבוד בעבור אחרים אם האחרים לא יעבדו ביחד עם סאגאן כאשר הוא מתמקם בקבוצה נבחרת לקראת הקו. סאגאן מוכן להפסיד אך לא מוכן להמשיך לבזבז כוחותיו לריק בחלקים המסיימים רק כדי לגלות פעם אחר פעם שרוכבים אחרים מעת שהם מגלים שהוא בסביבה מושכים ידם ומפסיקים לדווש, וסאגאן יסתדר - 'אתם רוצים לנצח אז תעבדו, בבקשה... סאגאן ימצא את דרכו להיות בחזית לכשידרש'. סאגאן אכן יכול להסתדר לבד (רכבת מסודרת או תמיכה רצינית בשלבים המאוחרים הרי מעולם לא הייתה לו). זו המציאות של הרוכבים המסומנים, וסאגאן בעל רמת סיומת עליונה – ברוך הבא פיטר לחיים הקשים שם למעלה.
קריסטוף. מעת שהתברר שקריסטוף בסביבה החלו להופיע נציגים של הקבוצה הרוסית בחזית, אך כמו שראינו כבר בעבר המשמעותי לקריסטוף בשלבים אלו הוא בדרך כלל פאוליני, ואכן האיטלקי המזוקן הופיע ודאג לענייניו של הנורבגי מה שאפשר לו עוד מרווח קטנטן נוסף של נשימה, שהספיק.
דמאר. אלוף צרפת בכיוון הנכון אך עדיין לא ברמה של המנועים הגדולים. המיקום היה אתמול טוב ואפילו התקבלה עזרה מהקבוצה, אבל עדיין יש מה ללמוד ודמאר ידרש לשפר את יכולת ההאצה קרוב לקו - זה יגיע. (בוהני היה אולי מפיק יותר בעבור הקבוצה השנה).

קטע 13, 197.5 קמ', Saint-Etienne  ›  Chamrousse 
ביקור קצר באלפים. המירוץ מגיע לקטע הראשון באלפים עם סיום בפסגה מחוץ לקטגוריה (טיפוס מחוץ לקטגוריה מופיע פעם ראשונה במרוץ). הקטע לא מסובך מאוד אך מסובך מספיק.
לא מספיק. קבוצת בריחה לא תמצא בו את מה שהיא נזקקת בכדי לשמור על סיכויים להצלחה, והטיפוס הראשון בקטגוריה השלישית, אף כי נדמה שמתאים לשמש מקפצה, לא נמצא לו המשך טופוגראפי 'ראוי' גם בהמשך הקטע. וגם - ספק אם תוכניותיהן של קבוצות הבכירים (גם עקב חוסר בהמשך כזה) לא יהיו לשמור על קצב התקדמות גבוה כבר מהתחלה.
הטיפוס המסיים ל- Chamrousse ארוך (18.5 קמ') אם כי לא מאוד תלול. ספק רב אם נראה פעילות ממשית, מעבר להגברת קצב גדולה של אסטנה בטיפוס המקדים לו. הירידה מהפסגה הלפני אחרונה ב-Col de Plaquit מהירה אך לא מסובכת, וכולם (מי שעדיין לא יסבול) ימשיכו ויחכו להמשך. והם אף ימשיכו לחכות עמוק בתוך הטיפוס המסיים, אולי עד לכיוון הקמ' ה-14, 4 קמ מהקו, שם רמפה קטנה היא אולי פוטנציאל לסלקציה. טיפוס כה ארוך כמובן שלא מתאים לכולם אך הוא מתאים לחלק (ניבלי, פינו, פורט, ואן גארדרן, פרו, מולמה) יותר מלאחרים.



ניתן לעקוב כהלכה אחרי התוואי של הקטע ב- http://www.cyclingthealps.com (החלק הרלוונטי של הקטע ה-14 כאן)








אוטובוס

Søren Kristiansen השף של סקאיי

Gratin off rocket salad/small sweet peas/spinach and a buffalo mozzarella
Knuckle of pork slow cooked in weissbeer and some good spices/grilled carrot/mushroom and cauliflower
Pesto marinated salmon with grilled fennel

Quark pudding with vanilla fresh strawberries and speculos crumble and a blueberry salsa as topping

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה