יום שבת, 19 ביולי 2014

הריח בא בנחיריים, מה צפוי בקטע 14, ועוד


ניבלי בדרך לפאריס.עם ניצחונו השלישי במרוץ השנה, מקדים הפעם את מייקה של טינקוף וקוניג של נט-אפ, ניבלי ממשיך ומגדיל את פער הזמנים מיריביו הישירים בתחרות הדירוג הכללי ונדמה שהולך ומיתר על ידי כך את השאלה ביחס לדמות המנצח. אמנם את יופייה של עיר האורות עדיין קשה לראות מפסגות האלפים, אך ניחוחותיה ספק אם לא החלו כבר לעלות באפו של האיטלקי, אך אין לו לסיציליאני לחשוש מהתבשמות - הוא מספיק מנוסה וצנוע מכדי שאלו יסחררוהו בטרם עת.
ניבלי אגוז קשה והוכיח זאת לא פעם בעבר, יציב, ממוקד, מטפס כהלכה, ולא סובל מתנאי הדרך - לא בקור ובגשם ואף לא בתנאי חום קשים, כפי ששררו אתמול על מסלול הקטע היומי - וניבלי עקשן, וכמובן בעל ניסיון עצום, וראה (כמעט) הכול, ועתה, כאשר פרום וקונטאדור כבר לא במשחק, הנשארים, וכבודם במקומו מונח, לא מהווים בעיה גדולה מדי בעבורו – כסף קטן. אך אין בכך בכדי להפחית משהו מהישגיו של הסיציליאני עד כה, שעם נצחונו השלישי בקטע 14 הוא פותח ומחזיק עתה בידו 3.37 דק' מהעוקב הראשון, וולורדה, ו-4.24 מבארדה, 4.40 מפינו, 5.19 מואן גארדרן, 6.06 מפרו, ואלו פערים גדולי מידות שיאפשרו לניבלי מרווח תמרון בשבועות הקרובים.

קבוצת בריחה שיצאה לדרך בטיפוס הראשון של היום (Jan Bakelants (Omega Pharma-Quick Step), Rudy Molard (Cofidis, Solutions Credits), Bartosz Huzarski (NetApp), Brice Feillu (Bretagne), Giovanni Visconti (Movistar), Alessandro De Marchi (Cannondale), Blel Kadri (AG2R), Kristjan Durasek (Lampre) and Daniel Oss (BMC), פער הזמנים שהצליחה לצבור לא היה משמעותי וחוד הדבוקה תפס את אחרון פליטיה, דה מרקי של קנונדייל (הרוכב התחרותי של הקטע), בתוך הטיפוס האחרון, ~ 14 קמ מהקו. חבורת החולצה הצהובה ברשות ניבלי, שנשאר בשלב זה עם אחרון עוזריו, קנגארט - סקרפוני החל לסבול הרבה לפני כן ופוגלסאנג פגש את האספלט ('ואן דה ברוק פיראט') בירידה המקדימה לטיפוס האחרון - המשיכה ובודדה עצמה בתוך הטיפוס - טיפוס שאורכו סבוך משיפועו - משאריות ה'בלתי מתאימים', פוגשת כבר בשלב מוקדם את ראשון 'החוזרים לאחור', פורט של סקאיי (עוד קודם לכן כבר נראה עוזרו תומאס מדשדש), צומצם הרכבה עוד ועוד ומנתה עמוק בתוך הקטע את כול המתמודדים הבכירים (למעט פורט) שהחלו בשלב זה לנהל את מלחמותיהם הפרטיות זה בזה. מייקה וקוניג הורשו וקפצו קדימה, ולאחר שניבלי וולורדה פינו וטאן דם עזבו אף הם התקיף אותם ניבלי ונעלם במעלה ההר. ניבלי נראה מרוכז ונחוש ולאחר שתפס את השניים בחזית עזב אף אותם וחצה, מקדים את השניים במעט, ראשון את הקו. אחריהם סיימו וולורדה ופינו, שלא הצליח למצוא בספרדי שותף ראוי (וולורדה כמו וולורדה מעולם לא היה שותף 'הגון'), וקבוצה גדולה שמנתה כמעט את כול יתר הבכירים, בראשה רכבו לסירוגין בארדה וואן גארדרן, שלא הצליחה לצמצם מאוד את הפער לא לניבלי ולא לפינו ווולורדה, מסיימת שלישית. 
טיבו: 'לא מבין' את וולורדה
Je n’ai pas compris la stratégie de Valverde, qui m’a dit qu’il était à bloc, avant de mettre une grosse attaque. C’est préjudiciable car on aurait pu prendre plus de temps sur l’arrière
פוגלסאנג: 'Van den Broeck è un pirata'
ואן דה ברוק התנצל לאחר הסיום בפני פוגלסאנג שטען כלפיו שהיה הגורם לתאונתו, פוגלסאנג החליק כתוצאה ממפגש עם בקבוק שנשמט (לא הוטל במכוון לפי דבריו) מכיוונו של הבלגי. 






מרוויחים ומפסידים:
כפי הנראה נשארנו עתה עם התחרות 'על מה שנשאר' – המקומות השני והשלישי על הדוכן בפאריס ומקום בעשירייה הראשונה.
המפסיד הגדול הוא כמובן פורט ששוב, כמנהגו, סבל מ'יום חסר' ויוצא לחלוטין מהתמונה (מאבד 8.48 דק ויורד מהמקום השני למקום ה-16 בפיגור של 11.11).
קוסטה אמנם לא עמד בקצב של החזית (סיים את הקטע 15 ב- 3.01 פיגור) אך הוא אחד מ'הטובים מכול השאר' ומקפץ לתוך העשירייה
קוניג של נט-אפ נתן הצגה וקיבל (הוא והמממנים החדשים, חברת 'בורה' הגרמנית) עבורה תמורה מלאה בדמות טיפוס מהמקום ה-19 לעשירי.
טאן דם היה נדמה לפרקים שיחרוג מגורלו ויצליח להיאחז בניבלי, אך ההולנדי, אף כי השאיר את הרוכב המוגן של הקבוצה מולמה מאחור) הסתפק בטיפוס מהמקום ה-17 ל- 12 והוא מרוחק רק קצת מהעשירייה (42 שנ')
טראק היו הקבוצה היחידה שלה היו שני נציגים בחלק העליון, ושניהם, פרנק שלאק והיימר זובלדיה, סיימו עם חבורת ה- 2.09 דק' פיגור (מקום 10, 11).


קטע 14, 177 קמ',  Grenoble  ›  Risoul 
יום שני ואחרון באלפים.  הביקור החטוף באלפים יסתיים בקטע הרים מסובך עם שלושה טיפוסים, שניים בראשונה ואחד מחוץ לקטגוריה. התוואי הטופוגראפי – מתחילים לטפס מיד בהתחלה וממשיכים עד הסוף - מזמין קבוצת בריחה, אך קשה לדעת אם האחרים בראשות קבוצות הבכירים לא ימשיכו להעדיף ולשמור על הכול בשליטה, אך אין לשכוח שלטמפרטורה גבוהה דרכים ידועות לגרום לו לאדם להזיות.
ה- Izoard טיפוס מסובך, יותר מהטיפוס המסיים של הקטע, והתקפה בחלק המסיים שלו עשויה להניב תוצאות – הירידה בצד השני מסובכת ומהירה, ובתנאי החום הצפוי אף מסוכנת – האמיץ עשוי להרוויח כאן (או שיפסיד עולמו). הטיפוס האחרון לריסוּל בשיפועים קבועים, ללא רמפות חדות, ושוב קשה להאמין שמישהו יהמר טרם קירבה מספקת ~ 4-5 קמ לקו – טמפו טמפו טמפו (מתגבר). על אף שהצוות המסייע לניבלי נראה רעוע עתה, לאחר התרסקותו של פוגלסאנג ו'בעיותיו' של סקרפוני, כלל לא בטוח שהאחרים ימשיכו להתעסק איתו ולא ינסו לאתר פרצה בעמידותם של יריביהם הישירים – ניבלי כבר לא אחד מהם.





מזג אוויר. מזג אוויר נעים לרכיבה ברוב שעות הקטע.
שידורים ישירים. הקטע משודר היום במלואו והשידורים עוברים לצרפת ב- 13.00. הסיום לא לפני 18.00 וכדאי שלא להפסיד את החלק המסיים החל ב~ 16.30.

מה גרם לנפילתו של קונטאדור. 'ואן דה ברוק רוכב מסוכן', פוגלסאנג אחרי הקטע ה- 13:  «Alberto Contador avait raison lorsqu’il m’a dit que Van den Broeck était un coureur dangereux», a-t-il déclaré. Le coureur espagnol avait dû abandonner, le 14 juillet, après avoir touché le pédalier du Belge et terminé au sol.





   

  
 פורסב של קטיושה מפספס בקצת ואומר שלום

סיימון קלארק של אוריקה עם המספר האדום של 'הרוכב התחרותי'


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה