יום חמישי, 3 ביולי 2014

TDF 2014, הימורים


עת להימורים

בלי הקדמות מרובות מדי (רק קצת), וללא כול ניסיון להניא מי מהמעוניינים למשוך ידו ו/או לשלוף כרטיסו מהכיס, ישר ולעניין. המהמרים נחלקים בינם לבין עצמם למספר 'סוגים', ולהלן כמה משפטים רק על שניים.

החובבן השמרן
כפי שהימורים מטבע מהותם מתחלקים לשניים: 'הימורים בעלי סיכון גבוה' ו'הימורים ללא סיכון' - הימורים 'בטוחים' ('זה בטוח ב-100%...') - יהיה על המהמר ה'חובבן שמרן', ועל אף נטייתו של כול חסר 'בינת הימור' לשים את כול הבוכטה על משבצת אחת, הימור אחד ויחיד, 'הימור בטוח', לפזר סיכוניו. המרוץ הצרפתי כפי הידוע (מוסבר היטב כאן) מחולק למספר תחרויות, וסוכנויות ההימורים השונות מציעות מגוון אפשרויות (בלתי מוגבל אם תבקשו), שמאפשרות, כמו תמיד, גם 'למהמרים להרגיש נוח', וגם 'לסוכנות לממש רווחים' (למרות זאת).
לא לשכוח לפני שמתחילים. על אף כול האמור לעיל - הפיזור, הסיכון הנמוך ('אפסי'), הוודאות הגבוהה, התחושה הטובה - אסור לשכוח - הכסף עלול לרדת לטמיון, זה מטבע הימורים. אבל כיוון שלהמר - הצורך בריגוש או הרצון להתעשר ללא מאמץ, או 'לפחות לראות כמה גרושים' - הרי הוא טבע האנוש,  עניין 'נורמאלי', ומרגע שעלתה בו באדם מחשבת הימורים כבר לא ימצא מנוח עד שיממשה (יפסיד כספו או יתעשר), אפשר להתחיל במה אסור הוא בו אותו 'חובבן שמרן'.

חובבן שמרן
                                  
חובבן שמרן
                
אסור בכול תכלית האיסורים. יהא זה הימור על 'מרוץ אופניים' או יהא על 'אליפות נפת חברון בהגדרת 'סיכון'', על אלו מהמרים (חובבנים שמרנים) למשוך ידם מעיסוק ב'יחסים גבוהים' – הימורים בעלי יחס הימורים גבוה!. אלו נועדו לאחרים – לבעלי 'בינת הימורים', לאנשים חסרי מורא, למודי אכזבות, חסינים, לוקחי סיכונים, 'אמיצים' (מבלי להגדיר מושג האומץ עד תומו), כאלה שהפרוטה היתרה מצויה להם – בין על ידי כך שפשוט נשאר בכיסם משהו מהימור/סיבוב קודם, ובין אם על דרך הלוואה (קיצרת מועד?) - בקיצור - מקצוענים.

איך להמר על המרוץ שבפתח.
מִשכו ידכם מהמאיצים – כאן הכול נפיץ. המאיץ מעצם טבע מקצועו ותכליתו נלחם (בדרך כלל) בקולגות - מאיצים אחרים - וההתרחשות מאוד קרובה לקו (קו הסיום של קטע נתון), ושם, מה לעשות, המהירות, והצפיפות, וגם תנאי השטח, ומזג האוויר, ועוד ועוד ועוד, גורמים ליתר חוסר ודאות – חוסר ודאות לא רק ביחס לזהות המנצח, אלא אף ביחס לזהות הללו שעל אף הקרבה הגדולה לא יחצו כלל את הקו.
משכו ידכם מהימור על קטע בודד. גם כאן תוהו ובואו, בלגן, בתיאוריה כמובן. צירוף הנסיבות במהלך קטע בודד הינו כמעט חסר שליטה, ומקשה עקב כך על משען של וודאות שנדרשת למהמר מתחיל/חובבן/ שמרן – עזבו את זה.
חשבו שנית על הימור חולצה ירוקה. כאן מופיעים בדרך כלל רוכבים שהם במקרה הטוב בני רעם של מאיצים, ובמקרה הרע אלו אותם מאיצים עצמם - מסוכן מדי.
המתינו – יחסי ההימורים אמנם ישתנו אך גם לעיתים הסיכונים. סוכנויות ההימורים מוכנות לקחת כספכם - תמיד. השאלה היחידה שתשאל היא מספר פרטים על 'אופי' ההימור (זוכה תחרות החולצה הירוקה בסיום המרוץ, מובילהּ בסיום הקטע הקרוב, וכו' וכו'), וגם, כבדרך אגב, באיזה מטבע ישולם (ריאד או שקל או פזו – הכול הולך). יחסי ההימורים ישתנו במשך התחרות עקב שינויים שיחולו מעת לעת בתחרות, וכך, למשל, כדאי לדעת, שלא כול הרוכבים שיצאו ביום שבת הקרוב לדרך בלידס אף יגיעו לפאריס בסיומה!
המרו סולידי ('שקט, לא בוֹלט, רציני, שָקוּל, מָתוּן, מיוּשָב'). זה ניתן - בהחלט זה ניתן להעשות באופן שקול, מיושב, סולידי - לבחור, למשל, בהימור על 10 הרוכבים שידורגו בסיום בעשרת המקומות הראשונים. אמנם גם כאן יתכנו הפתעות, אך פחות. זה 'בר שליטה' ועשוי להניב מעות.

המקצוען
למקצוען מיליון דרכים (ועוד כמה) לאבד כספו, או להרוויח הון. הסיכונים ידועים, פחות או יותר, ויחסי ההימורים דבר שגור הם על שפתו. הוא מבין היטב מה אומרים המספרים - לגבי הסיכוי, והסיכון ('סיכון' בעבורו שונה מהותו מאשר בעבור אחרים) - הוא שולט ברזים ובמטריה שליטה ללא מצרים - כדברו יעשה.

מקצוען
אך אף המקצוען בסופו של יום גם הוא דוחף ידו לכיס, ומהמר, 'משקיע', ובניגוד גמור ל'חובבן השמרן', ואף למרות למה שלעיתים נדמה, המקצוען מהמר על פי האינטואיציה.
למקצוען העובדות והפרטים הם לעיתים לא יותר ממכשלה. לא, אין זה לפי דרכו כמהמר בלתי חשוב להיות מעודכן כהלכה, עד לפרטי פרטים, זה מחויב, זה ענייני, אך ההחלטה המכריעה, אין סמכות לו לבצעה אלא מתוך תחושה, מאותו מקום מלא רגש, 'מחובר' – 'מהמרים מהבטן, לא מהראש';
אך בשונה מאותו 'חובבן שמרן', המקצוען אינו נזקק לכול עצה, וכול שנאמר כאן - על 'סיכויים סבירים', על 'זמן נכון', על הצורך, אולי חובה, 'לשקול היטב', ואף על מרוצי אופניים וטור הצרפתים - אותו כול זאת כמעט כלל לא מעניין.

מגוון אפשרויות





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה