יום שבת, 12 ביולי 2014

טרנטין מסאגאן וגלופה, קטע 8, ועוד



טרנטין מקדים בפוטו פיניש את סאגאן וגלופין.




Brian Holm to Danish TV with 25 km to go: "We wanted to go with Trentin in the sprint but he told us he was cold. He won't win today". #TDF




סדרת תאונות העיבה על סיומו של הקטע וגרמה למספר רוכבים לפרוש (אטפומה של BMC ופראנק של IAM שברו שניהם רגליהם), אך יתר הרוכבים שהשתתפו באותן תאונות הצליחו לשרוד ויצאו היום לקטע 8. טלנסקי בסדר (לא מאבד זמן בדירוג הכללי) אך כועס (על גראנס), ואן גארדרן בסדר (Tejay van Garderen says he has road rash and a slightly sore shoulder, but will be fine to start tomorrow's stage), אך מאבד 1.03 דק', ואן דה ברוק בסדר ולא מאבד זמן (תאונה בקמ' האחרון לא עלתה בזמן לפי חוק שלושת הקילומטרים האחרונים).





אז סאגאן טעה? כן ולא. סאגאן הדהיר את סוסיו, והם דאגו לשליטה בקצב ההתקדמות שתתאים לצרכיו. וכך רפו רגלי המאיצים הטהורים בזמן והברירה המיוחלת התרחשה בזמן. ששת בורחים (Alexandre Pichot (Europcar), Matthew Busche (Trek), Nicolas Edet (Cofidis), Martin Elmiger (IAM), Bartosz Huzarski (NetApp) Anthony Delaplace (Bretagne-Séché)), שיצאו לדרך מוקדם, לא הורשו ביותר מ- 4 דק, ונתפסו רובם קרוב לסיום, כשהשניים האחרונים, הוזרסקי ואלמינגר, קצת לאחר תחילת הטיפוס הקודם לאחרון. הקצב הלך והתגבר, ובקטע המעבר - בירידה מהפסגה הראשונה להתחלת הטיפוס האחרון - מגע בין אופניהם של מספר רוכבים גרמה לפגישה של ואן גארדרן עם הכביש. לקראת פסגת הטיפוס השני התקיף ואן אברמאט וסאגאן לא היסס ויצא בעקבותיו. הם החלו עושים את דרכם בירידה לכיוון הקו אך נתפסו ונבלעו ~ 2 קמ' מקו הסיום. המאמץ שהשקיע סאגאן באותו ניסיון בריחה משותף עם ואן אברמאט התברר שהיה בעוכרו, אך האם הייתה לסאגאן ברירה? ואן אברמאט בכושר גבוה בימים האחרונים ואורב לזמן המתאים בכדי לנסות ולגנוב ניצחון, אך הבלגי יכול לעשות מעשיו רק מרחוק – יכולתו להאיץ מתוך קבוצה גדולה לא מספיק גבוהה. בקבוצה שרכבה בחזית היו מספיק רוכבים ומספיק מוטיבציה, ולסאגאן לא הייתה סיבה טובה לחשוב שואן אברמאט יצליח לברוח לו, אך בסיום כמו בסיום חייבים גם להמר וסאגאן הימר והפסיד (במספר סנטימטרים בודדים). סאגאן, כפי שמנסה ללמדו מאמנו בקנונדייל פאולו סלונגו, אסור לו לחשוף קלפיו מוקדם מדי, בוודאי כאשר הוא מרגיש טוב, גילוי שכזה מאפשר ליריביו להיערך בהתאם ומונע מהסלובני להביא יתרונותיו לידי ביטוי בדרך היחידה הרצויה לו: ניצחון, ואין בחולצה הירוקה בכדי לנחמו.
טרנטין, איש הרכבת של קבנדיש, צעיר (24), ומוערך מאוד על ידי לַפֶבר, והוא כבר עם ניצחון שני בטור הצרפתי לאחר שניצח בשנה שעברה במאוץ מקבוצה מצומצמת בליאון.



שלושת ה- DS העולזים של האומגה פארמה – ברייאן הולמס, טום בטילס ודוויד בראמאטי

קטע 8, 161 קמ', Tomblaine  ›  Gerardmer
סיום פסגה ראשון – עדיין לא הזמן. המרוץ מגיע לאזור הרי הוואג' ויבלה בהרריו בשלושת הימים הקרובים. 3 טיפוסים ב– 20 הקמ' האחרונים, שניים בקטגוריה השנייה ואחד, המסיים, בשלישית – 1.8 קמ' ב- 10.3%, יאפשרו לחלק מחברי חבורת הבכירים להתבטא אך ספק אם יאפשר למי מהם להרוויח הרבה. הטיפוסים צמודים אחד לשני – עולים יורדים עולים יורדים ואז מטפסים אל הקו, אך לא הראשון, על 7.6 הקמ' ו-6% השיפוע שבו, גם לא השני, על 3 הקמ' ושבעת וחצי אחוזיו, ובוודאי גם לא השלישי אינם סלקטיביים מספיק – הקצב שיתפתח יגרום אולי לבררה ביחס לשאר הדבוקה אך לא בין בעלי היומרה לבין עצמם.






   
    

שידורים חיים. השידורים עוברים לצרפת ב- 15.00 והקטע צפוי להסתיים לא לפני 18.15. התחלת הטיפוסים בחלק המסיים צפויים להתחיל ב ~ 17.45.
מזג אוויר. סיכוי לגשם באיזור הסיום אחרהצ.


Jérôme Pineau: Maté est un rat. מאטֵה זה חתיכת חולדה
(בתגובה לחוסר נכונותו של מאטה לעבוד בחבורת הבריחה בקטע 6)

l'Equipe newspaper "there are 446 roundabouts in this year's Tour de France!"

נושרים בשבוע ראשון ביחס לטורים הקודים










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה