יום שישי, 11 ביולי 2014

קטע 6 והרוחות, מה צפוי בקטע 7, מצלמות, פוליטיקה ועוד


אנדריי גרייפל מנצח בפעם בראשונה השנה (סוף כול סוף) בקטע השישי ומקדים את קריסטוף של קטיושה ודמולה של AG2R.
מה שרואים מכאן לא מרגישים שם. טרם שיצא המרוץ לדרכו עיון במפות לא גילה הרבה: קטע מעבר. חלק מהמנוסים שבפרשנים אמנם ציין ש'התפתחות תנאי מזג אוויר מסוימים בחלק השני של הקטע עלול לגרור פיצול בדבוקה'. הצירוף 'קטע מעבר' ביחד עם 'תנאי מזג אוויר מסוימים' אומר, במילים אחרות: 'זהירות, רוחות צד': ! Attention, bordures.


                                           


מספר רוכבים לא שיחק מזלם במלחמות הרוח שהתפתחו בחלקו המסיים של הקטע. טיבו פינו פספס בחלק המסיים את פיצול החוד ("Une erreur de notre part") וסיים באיחור (מקום 86, 59 שנ' פיגור). באותה  קבוצה סיים גם פייר רולאן וגם הוא מאבד 59 שנ'.
היה מספיק להם כבר, למתמודדי תחרות הדירוג הכללי, עם כול שקרה בקטע 5, והם בחרו להימנע מדרמה נוספת עתה, צופפו ליכדו שורותיהם היטב בחזית בחלק הרוחות וסיימו את הקטע ביחד. עתה נותר להם רק לצלוח קטע נוסף, השביעי, והנה ההרים כבר נראים באופק.

נושרים, קטעים 1-6
DNS- did not start ,  DNF-did not finish

קטע 2: סאשה מודולו לאמפרה (DNF), קבנדיש (DNS)
קטע 4: אנדי שלאק, טראק (DNS), גרג אנדרסון, לוטו בליסול (DNF)
קטע 5: כריס פרום, סקאיי (DNF)
קטע 6: RICHEZE , לאמפרה (DNS), הרננדז, טינקוף (DNF), סילין, קטיושה (DNF), זנדיו, סקאיי (DNF)



מה הסיפור של המצלמות
היוזמה לשימוש במצלמות הזעירות היתה של 'קבוצת אביניון' (Project Avignon), התאגדות של 13 מקבוצות הסבב העולמי (UCI ProTour) שהחלו לשתף ביניהן פעולה בשנה שעברה (פגישה ראשונה התקיימה ביום המנוחה השני של הטור הקודם), בכדי לקדם ולדחוף רעיונות בתקווה לנסות ולהביא לשינויים ועיצוב מחדש את הסבב. בין התכניות הייתה גם תכנית מרחיקת לכת להקמת 'ליגת מרוצים' (World Series Cycling) חדשה שתריץ בנוסף לשלושת הטורים הגדולים ושישה מהמרוצים הקלאסיים החד יומיים גם 10 מרוצי קטעים קצרים, בני 4 ימים, שישתפו את בכירי הרוכבים בעולם ו'יתגלגלו' מסביב לעולם. לפי הידוע 13 הקבוצות השותפות בפרויקט הן  Belkin, BMC, Cannondale, Garmin-Sharp, Lampre-Merida, Lotto Belisol, Movistar, Omega Pharma-Quick Step, Orica-GreenEdge, SKY Giant-Shimano,Tinkoff-Saxo and Trek Factory Racing כאשר Ag2r-La Mondiale, Astana, FDJ.fr, Europcar, Katusha אינן נוטלות בו חלק. הרעיונות השונים זכו בחלקם לאהדה מצד ה-UCI אך נדחו לבסוף לאחר בחירתו של בראיין קוקסון לנשיאות ההתאחדות העולמית.
לפי דבריו של קוקסון, ההתאחדות בהחלט מעוניינת לעבוד בשיתוף פעולה עם הקבוצות ופתוחה לשינויים, אך אין בכוונתה לתמוך בשינויים כה מרחיקי לכת. ההתאחדות החלה מקדמת תכנית מקיפה משל עצמה לשינויים, תכנית שתחל לפעול בשנים הקרובות. אך קוקסון, הידוע בגישתו הדיפלומטית והפשרנית, מחפש ותומך בשיתוף פעולה עם הקבוצות, ואפשר לראות את היוזמה לשימוש במצלמות הזעירות אחד מניצני שיתוף הפעולה בין הקבוצות וההתאחדות.
ההתאחדות הינה הגוף המתווה את התקנות, ביניהן גם את אותו מפרט טכני, שקובע המותר ואסור בשימוש בתחרויות השונות, וכך המצלמות נזקקו לאישור טרם התקנתן. האישור ניתן לראשונה בטור של קליפורניה, ומאז במספר פעמים נוסף (הטור השוויצרי), ועתה אף בטור הצרפתי.
אחת מבעיותיו הגדולות של הענף והקבוצות נובע מחוסר רצונם של המארגנים לשתף את הקבוצות בכספי זכויות השידור של המרוצים: 'הכסף הגדול', והן נאלצות להסתפק עקב כך ב'טובות' (כספי הספונסרים): 'הכסף הקטן'. זכויות שידור אותו חומר מצולם שמופק עתה מהמצלמות הזעירות שייך לקבוצות ולא למארגנים ('האופניים והמצלמות שייכות לנו ולא לכם'), אך מרגע שהחלו אותם קטעי וידאו 'פנימיים' להופיע נדמה שנפרצה הגדר, וקשה להאמין שהמארגנים ימשיכו להתעקש ולעמוד מנגד מבלי לשתף פעולה – מעתה גם להם יש אינטרס, והם ספק אם לא מבינים היטב את יתרונם הגדול של המצלמות והאפשרויות הגדולות שהן פותחות, אפשרויות ברות השגה, כאלה שיאפשרו הצצה עמוק פנימה - עמוק אל מעמקי דרמת ספורט ענקית - הדרמה הגדולה מכולן.



                                                                





קטע 7, 234.5 קמ', Epernay  ›  Nancy
קטע מישורי ארוך (שני באורכו רק לקטע 16). שני טיפוסים בקטגוריה רביעית ורוח ספק אם לא ימנעו מהמאיצים ואף מי ממתמודדי דירוג כללי להגיע בזמן. חלק מהקבוצות (קנונדייל) עשויות להתאמץ ולהכתיב קצב מהיר לקראת הסיום בכדי למנוע מ'הטהורים' להגיע בזמן – הטיפוס האחרון אמנם קצר (1.3 קמ'), אך שיפועו כלל אינה מבוטלת תלילותו (7.9%) . מהפסגה יוותרו 5.5 קמ' לקו, רובם בירידה - חפזונם של מתמודדי הדירוג הכללי וקבוצותיהם עלולה לגרום להיווצרות עומסים כבדים עם ההתקרבות לאזור הקו. המאיצים לא מגיעים בזמן ואף גם מי ממתחרי דירוג כללי.




מזג אוויר.מזג אוויר נעים לרכיבה ורוח...



שידורים חיים. השידור הישיר עובר לצרפת בשעה 15.00 והקטע צפויר להסתיים לא לפני השעה 18.00




  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה