יום שלישי, 15 ביולי 2014

קונטאדור מתרסק ופורש וניבלי משתלט על החולצה



קטע לפנתיאון (שני בטור הצרפתי 2014). ניבלי מנצח מפינו ווולורדה ומשתלט על המרוץ.


סיום שנתאחר. ניבלי התקיף את חזית 'מה שנשאר מהדבוקה' ~2 קמ' מהקו, שלח נשיקת פרידה למי שנשאר, ולא היו שם הרבה, והחל מתרחק במעלה בהר. היה עליו, בכדי לנצח את קטע 10, להדביק עוד אחד, את פוריטו רודריגז, שהיה פליט קבוצת הבריחה היחידי ששרד כה עמוק, כה קרוב לקו.
פוריטו רודריגז סיים לבסוף במקום התשיעי, 52 שנ' אחרי ניבלי, אבל לא לפני שהצליח להיצמד לניבלי כשהסיציליאני הגיח מאחור ~ 1.4 קמ' מהקו, ורכב על גלגלו לתוך הקילומטר האחרון, וקצת אחר מעבר השער האדום ניבלי לחץ שוב, בישיבה, ונעלם לכיוון הקו. אך את רודריגז עקפו עוד שורה אורכה של רוכבים, שמהם, בהינתן שהמרוץ ראה בקטע העשירי את האחרון 'נופליו' (ככול שמדובר בבעלי היומרות בדירוג הכללי), אפשר כבר להתחיל להרכיב את תמונת חלק הטבלה העליון של הטור הצרפתי 2014.
זה נכון ביחס לטבענו והכרתנו (ולא כפי גילוייה של הפיסיקה החדשה ביחס למהלך הזמן) שאנו חסרי ידיעה ביחס לעתיד (ביחס לעבר אנו ממשיכים כול העת להמשיך ולהתעדכן, למשל, מה בדיוק קרה לקונטאדור בקטע 10 של הטור ב- 2014), והרי אם לא היה הדבר כך כול שהיה עלינו לעשות בכדי לברר מי 'באמת' ניצח בטור הצרפתי בשנת 2014 (ו- 2017, 2021, 2037) הוא לפתוח את הקובץ שמכיל את התוצאות ולברר (אותי גם מאוד מעניין למשל, אף כי לא הייתי רוצה לדעת, מה עלה בגורל בני, בעתיד).
אז איך, איך לאחר כול שקרה במרוץ עד כה, איך לאחר כול שקרה יש למישהו עדיין יומרה לומר ש'אפשר כבר להתחיל להרכיב את תמונת חלק הטבלה...'; אז זהו שאין, אין כאן יומרות ואין גם איזו טיפשות גדולה. בסך הכול כול מה שיש זה ניסיון להבין, לפענח, להקיש, לצפות, וכן, זה משתפר עם הזמן אך לא עד כדי כך.   


אז מה 'באמת' קרה לקונטאדור? האירוע עם קונטאדור בקטע 10 שייך לעבר! עבר מתרחק. עתה אנחנו יודעים כבר מספר פרטים אבל בואו נחזור לאחור, לאותו רגע שבו נודע לנו שקונטאדור נפל.
Chute de Contador – כיתוב שכזה הופיע על המסך בשלב מסוים של הקטע העשירי עת 'קבוצת החולצה הצהובה' עשתה את דרכה במורד שהוביל מפסגת ה – Petit Ballon, הפסגה השנייה של הקטע העשירי, מתקרבת לתחילת הטיפוס השלישי של היום. תשומת הלב הייתה נתונה בשלב זה של הקטע בקורה בקבוצת הבריחה ובמאבקים הפנימיים בתוכה.
אז מי רכב שם בקבוצת הבריחה? שבעה רוכבים יצאו מיד עם תחילת הקטע לדרך - Lieuwe Westra (Astana), Giovanni Visconti (Movistar), Markel Irizar (Trek) Thomas Voeckler (Europcar), Amaël Moinard (Cofidis), Arnaud Gérard (Bretagne-Séché) and Ag2r's Christophe Riblon ואליהם הצטרפו די מהר גם Joaquim Rodriguez (Katusha), Jan Barta (NetApp) Peter Sagan, אף כי היה ברור שסאגאן מצטרף בשביל הנקודות במאוץ הביניים בקמ ה-40, לאחר הפסגה הראשונה, ושהקטע לא בשבילו (מה שהתברר כנכון). טוני מרטין התקיף את הדבוקה עם תחילת הטיפוס השני ולקח איתו לטיול את בן קבוצתו קוויטקובסקי, והם הצליחו לגשר לקבוצת הבריחה בתוך הטיפוס.
ואז התבשרנו שקונטאדור נפל. זמן קצר לאחר מכן כבר הגיעו תמונות ראשונות שבהן היה נראה קונטאדור 'משופשף צד', עומד ומחכה לרכב השירות הקבוצתי שאכן הגיע די מהר, ממשיך ומחכה אף לרכב השירות הרפואי, כפי שהיה נדמה ללא חיפזון, מקבל עזרה ראשונה בצורת חבישת ברך ימין, וחוזר לאופניו.
האם קונטאדור חוזר? התברר שקונטאדור כאשר חזר לאופניו פיגר כבר ביותר מ-4 דק אחרי קבוצת החולצה הצהובה ברשות אסטנה שרכבה בחזית והכתיבה קצב וניבלי החליט לחכות, 'עד כמה שאפשר' (קבוצת קוויטקובסקי התקדמה בחזית המרוץ מה שאמר שהדבר אמנם מתחשב בקונטאדור אך מעניק כך יתרון לפולני). אך קונטאדור נראה מתקשה. הקבוצה הורידה שלושה רוכבים לאחור לעזרה והם ניסו למשוך אותו במעלה הטיפוס ל- Col du Platzerwasel, טיפוס ארוך בן 7.1 קמ ב- 8.4% בקטגוריה ראשונה. אך קונטאדור, שהספיק לרכוב עוד 20 קמ' מאותה נקודה בה פגשנו בו, ולאחר שקיבל טיפול רפואי נוסף מניידת רפואית ואף היה נדמה לרגעים שחוזר לעצמו ומתאושש פרש לבסוף.
מה קרה לקונטאדור? שמועות דיברו בתחילה על כך שאופניו נשברו לשניים, אך הסתפקו לבסוף בפחות מ'לשניים', וברשת החלו לברר פשרן. אט אט נבנה הפאזל, במאמצים. בתחילה נמצא שהאופניים שהיו לצד קונטאדור כשהתקבלו תמונותיו בצד הדרך בראשונה כלל לא היו שבורות (!), אך מצד שני גם כלל לא היו שלו אלא של ניקו רוש (נשאו את המספר 37). מה זה אמר? זה רמז על כך שקונטאדור אולי נדרש להחליף אופניים. ואז נשאלה השאלה האם קונטאדור החליפן עקב תאונה או כשל טכני רגיל?.
הרשת ביקשה תשובה לשאלה מה קרה לקונטאדור, והתשובה לשאלה ביחס לאופניים נדמתה כבעלת משמעות. בהינתן שהאופניים נשברו חשוב היה להבין האם שבירתן הייתה הסיבה להחלפתן באלו של רוש, או שהאופניים נשברו וכתוצאה משבירתם התרסק קונטאדור, משום שדבר אחד היה וודאי: קונטאדור נפל (והוא נפל חזק והתקשה מאוד לחזור ובסוף אף פרש).
לבסוף הכול הסתדר. קונטאדור נפל אך לא שבר את אופניו עקב כך. ניקו רוש שרכב לצידו בזמן התאונה עצר וחיכה לראות איך יתפתח האירוע, והניח את אופניו בצד הדרך ליד קונטאדור. רוש רוכב על שלדה מסוג specialized mclaren venge ולא Tarmac שאותה מעדיף קונטאדור, ואלו שעמדו בצד הדרך אכן היו שלו. קונטאדור סיים את חלקו במרוץ הצרפתי שבור רגל ורכוב על אופניו החליפיים השניים, לאחר שהזוג החליפי הראשון נפגע (נשבר) כתוצאה מתאונה שבה פגע רכב השירות של טינקוף עת החיש דרכו לכיוון מקום האירוע ברכב של Belkin עקב תנאי הדרך הצרים. זהו.



Mauduit had to make a manoeuvre and bike fell off the roof, at that moment Contador rode Roche’s bike. Bennati said alberto’s hand slipped off the handle bars: He crashed twice



מרטין נותן שוב כיתת אומן. מרטין לאחר רכיבת הסולו (חלקה עם דה מרקי) בסיומו של קטע 9 שאיפשרה לו גם לנצח בסיומו, רכב שוב בחזית. הוא סחב בתחילה על גבו את הפולני עד שנוצר המגע עם חוד הבריחה, אך המשיך ומשך הלאה את קבוצת הבריחה לבד, על גבו, מאפשר לה לשמור על פער יציב מהרודפים מאחור, ונדם רק בתחילת הטיפוס המסיים.


תהליך הסלקציות הלך והתקדם עם התקדמותו של הקטע הטיפוסים העוקבים ומזג אוויר (שבניגוד לתחזיות שדיברו על מזג אוויר 'נוח לרכיבה' והתברר כ'חסר כול נוחות', גשום לפרקים וערפילי).
אסטנה הגבירה עוד ועוד את הקצב עם ההתקרבות לסיום ואחת התוצאות הראשונות הייתה טוני גאלופה שנשא את החלוצה הצהובה שנתקע בהר בטיפוס הלפני אחרון אך הוא לא היה אחרון. גם אחרים, חלק בעלי יומרות בדירוג הכללי, מצאו שהקצב גבוה מדי והחלו מדשדשים. הקצב הגבוה ותזמון מאמצים מדויק (גם כושר גבוה...) אפשרו לניבלי לקפוץ בסיום ולנצח.


המפסידים והמרוויחים:
*ניבלי הוא המרוויח העיקרי והוא מבסס את אחיזתו בחולצה. ניבלי נראה שוב בשליטה מלאה ובכושר גבוה
*פורט מפסיד לניבלי 25 שנ' בקטע 10 אך נראה מצוין, מקפץ ממקום חמישי לשני ויש לזכור שלפורט    דווקא יתאימו טיפוסים אחרים, ארוכים יותר
*וולורדה מגיע קצת לפני פורט מאבד 20 שנ' לניבלי ומקפץ ממקום שביעי לשלישי, אך גם הוא נראה טוב  ומועמד למקומות הגבוהים
*בארדה מקפץ מ-10 לרביעי ומאבד לניבלי (22 שנ) אך נראה מצויין! בהחלט מועמד למקומות הגבוהים
*טיבו פינו נראה מצוין ולא רק אתמול. הוא מסיים אתמול שני (מאבד 15 שנ' לניבלי) אך מקפץ ממקום 15  ל-6 ועם השיפור ביכולתו לרדת בהר הוא מועמד לגיטימי למקומות הגבוהים
*ואן גארדרן נראה מצוין, מאבד אתמול לניבלי 22 שנ' ומקפץ ממקום 16 ל- 7, אך גם במקרהו טיפוסים  ארוכים יותר יתאימו יותר ליכולותיו. מועמד לגיטימי למקומות הגבוהים
*פרו נראה מצויין. מסיים אתמול רביעי (מאבד לניבלי 20 שנ') וקופץ ממקום 17 ל-8 (הרוכב השני של  AG2R והצרפתי השלישי בעשיריה הראשונה). מועמד לגיטימי לעשיריה אם לא גבוה יותר
*קוסטה אמנם עולה מ- 11 ל- 8 אך אלו לא טיפוסים בשבילו. הוא מאבד אתמול 1.06 ומתקשה בשלבים  האחרונים אך עדיין מועמד למקומות הגבוהים.
*מולמה איבד מגע בשלבים האחרונים לחוד ומפסיד לניבלי אתמול 1.06 אך גם הוא מצליח לעלות ממקום  12 ל- 10. גם במקרהו טיפוסים ספורים וארוכים יותר יתאימו יותר אך הוא מועמד למקומות הגבוהים
*ואן דה ברוק מפסיד אתמול לניבלי 1.16 והתקשה מאוד בסוף, אך איתו קשה לדעת (דיבר על 'יום חסר'  אתמול) והפער מניבלי עשוי לאפשר לו להצטרף לדרך בריחה באחד הקטעים ולשדרג מעמדו
*קוויטקובסקי הוא המפסיד הגדול  של הקטע העשירי (מאלו שהצליחו לסיים). הוא מתדרדר ממקום 6  למקום 13 (מאבד לניבלי 2.13), אך יכולותיו וחילוק נכון של כוחותיו בקטעי הרים בצירוף לעובדה  שהפער מניבלי גדול עשויים לאפשר גם לו אישור יציאה באחד הקטעים הקרובים וכך חזרה לעשירייה.
מי עוד
*רולה רכב בג'ירו והוא לא יהיה הראשון להבין שלעשות גם את הג'ירו וגם את הטור ברצף הוא עניין לא  פשוט ואולי בלתי אפשרי
*הורנר? אולי בוואלטה יגיע לכושר מספיק אך אולי הטור לא בשבילו (ולא היה מעולם)

 תוצאות קטע 10

  
הדירוג הכללי אחרי קטע 10








נראות שלמות אבל של רוש






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה