יום חמישי, 10 ביולי 2014

ניבלי נותן כיתת אומן ופרום פורש, קטע 6 והמאיצים חוזרים ועוד

עם שתי אצבעות, בעדינות
קטע 5, לפנתיאון. לארס בום של בלקין מנצח ומקדים ב- 19 שנ' את פוגלסאנג וניבלי של אסטנה.
קדימון. כריסטופר פרום, האלוף היוצא, לא צלח אף את החלק הראשון של קטע 5 ופרש לאחר סדרת מפגשים עם משטח האספלט, וזאת עוד טרם פגשו הרוכבים את סדרת הקטעים המרוצפים. אך פרום ספק אם היה מצליח שלא להפסיד זמן רב בהמשך הקטע (לפי דברי רופא הקבוצה מצב מפרק ידו השמאלית היה בכי רע עוד טרם היציאה), והוא, אם רק היה מצליח לצלוח את הקטע לא היה שונה בכך מהרבה אחרים.
תנאי מזג אוויר קשים ששררו באזור הקטע החמישי, כמו גם 7 קטעי המעבר על האבנים המרוצפות שבהם עמדו להיתקל, גרמו לעצבנות רבה בדבוקה, ועצבנות בדבוקה מתבטאת בדרך כלל במהירות מתגברת וכפועל יוצא בתאונות. מפגשיו עם האספלט, שהסתיימו לבסוף בפרישתו לא היו אלא מבשריהם של מפגשים מרובים דומים של אחרים בדבוקה, אך  הבריטי היה היחידי שאולץ לפרוש, כול יתר הרוכבים הצליחו לסיים את הקטע (Richeze של לאמפרה סיים אך הקבוצה מושכת אותו החוצה לאחר שנפצע).
כיתת אומן של ניבלי. כבר בקטע המעבר הראשון על אותן אבני מרצפת החלה הדבוקה לאבד לכידותה והתפצלה למספר קבוצות, ואם בשלב זה עדיין היה נדמה שבחוד הדבוקה רוכבים עדיין כול בעלי היומרות בדירוג הכללי ושאר מומחי פאבה, הכול השתנה מיד בתחילת הקטע השני.
ניבלי רוכב מקטע זה והילך בחזית הדבוקה, נעזר במספר פועלים נאמנים שלא עזבוהו (איגלינסקי אמנם החליק בשלב מסוים אך פוגלסאנג וווסטרה רכבו לצידו עד הסוף), והם מכתיבים ביחד קצב מהיר שגורר בסיומו של קטע 2 סלקציית זמן משמעותית בין הקבוצה שבראשה רכב לבין קבוצה אחרת שנכנסה יחד עימם לקטע 2 אך התקשתה לפתח מהירות. בראשה של הקבוצה האחרת רוכב קונטאדור שנדמה היה ברגע מסוים שמאבד בטחונו ומחליט לסגת ולהפסיק לנסות להציל עורו ו'יהיה מה שיהיה'. ניבלי ממשיך לרכב בחזית עם פועליו, בטחונו העצמי תופח, כפי שהוא מוצא עצמו רוכב בקבוצה מבודדת מוקף בבכירי רוכבי המרצפות בסבב, ואינפורמציה שמתקבלת מאשרת שפער הזמנים ממשיך ועולה והוא מצליח להתרחק מיריביו בדירוג הכללי. ניבלי פנומן ויכולותיו מוכחות, שליטתו בגופו ואופניו יצא שמם למרחוק זה מכבר, והוא הצליח שוב אתמול להביא יכולותיו אלו לביטוי בדיוק ברגע הנכון. בתנאים מסוימים, ובקטע 5 אין ספק שהתפתחו תנאים מיוחדים, לניבלי יתרונות ביחס לשאר רוכבי הקטעים הבכירים. קשיחותו המנטאלית ויכולתו לזהות ולנצל הזדמנויות שנקרות על הדרך מאפשרים לו לעיתים מהלכים שרוכבים אחרים מהססים בם. טוב עשה ניבלי ששם יהבו על יתרונותיו היחסיים עתה, עוד טרם שהגיע המרוץ להרים, שאז, כפי הידוע לו היטב, כלל אין וודאות שהזדמנות להרוויח זמן תקרא כלל בדרכו.

   

מה עם קונטאדור? האם עשה בחכמה או שלא הצליח לעמוד בקצב? קונטאדור עשה בחוכמה. מטרתו של קונטאדור כפי שחזר והשמיע בפני כול היתה ונשארה ניסיון לנצח במרוץ. הימורים מסוג אלו שבהם בוחר ניבלי בדומים להם גם בוחר קונטאדור, אך קונטאדור, בכיר רוכבי הקטעים בדבוקה כעת (בוודאי לאחר פרישתו של פרום) רב ניסיון, וידע כבר עוד טרם שיצא המרוץ לדרך, ואף הצהיר חזור והצהר, שכול רצונו ביחס לקטע 5 הוא לצלוח אותו בחיים, וזאת הצליח לעשות - זה מספיק. גם קונטאדור רואה עצמו כבעל יתרונות מוחלטים ביחס לאחרים ואולי הוא צודק – חששותיו היחידים היו קשורים ביכולותיו של פרום אך פרום הלך. זמן ההימורים של קונטאדור יגיע בקרוב.

Alberto Contador: "I rather lose a minute more and avoid crashing, than taking too many risks. The Tour is still long".
 From here I want to give support to @chrisfroome ,months of work and everything gone.A big loss for the Tour. See you here next year.

ניבלי והמתחרים האחרים בדירוג הכללי. מלבד פוגלסאנג שהגיע עם ניבלי לקו ושמר על פער הזמנים הקודם (2 שניות) ניבלי פתח פערים מיתר הרוכבים אך בהתקרב ההרים אין לניבלי כול צורך (ולא יכולת) לנסות ולרדוף אחרי כול השפנים. אז אחרי מי כן ולמי לא ממש חייבים לשים לב.
קוויטקובסקי מדורג רביעי (50 שנ') והגיע לקו בקבוצה של סאגאן וקנצ'לארה. הפולני שוב הוכיח שהוא בעל שלל יכולות וממוקם היטב למעלה בדירוג ויכול להרגיש עצמו מוכן להתחיל את מסעות ההרים. ספק אם לניבלי סיבה לחשוש בפניו אך אין לפטור את הפולני ללא דבר.
ואן דה ברוק. ואן דה ברוק רכב בקבוצת ניבלי לאורך חלקים גדולים מהקטע אך פגש את האספלט התדרדר לאחור הצליח לבסוף לחזור ולסיים 2.02 דק אחרי. ממוקם שישי 1.45 דק'. לניבלי אין סיבה לחשוש.  
ריצ'י פורט. פורט הוא עתה, לאחר פרישתו של פרום, אופצייה B של סקאיי. פורט, מסתייע בשירותו הנאמן ויכולותיו המופלאות של גארנט תומאס מסיים לבסוף 2.11 דק' אחרי ניבלי ממוקם שמיני ומפגר ב- 1.54 דק'. ניבלי חייב לשים אליו לב.
טלנסקי. טלנסקי מסתייע באלוף ההולנדי הטרי לנגפלד מסיים לבסוף בקבוצה שנייה שהגיע לקו 2.22 אחרי ניבלי וממוקם תשיעי 2.05 דק' מאחור. ניבלי בהחלט חייב לשים לב.
וולורדה. הספרדי מסיים 2.28 מאחור וממוקם עשירי 2.11 דק' מאחור. ניבלי לא צריך לדאוג.
רומא בארדה. בארדה מסיים 2.28 דק' מאחור וממוקם אחד עשר ב- 2.11 דק'. ניבלי לא בטוח שלא צריך לא לייחס לו חשיבות.
רוי קושטא. מסיים 2.28 מאחור וממוקם שלוש עשרה 2.11. לא מחייב שימת לב מיוחדת.
ואן גארדרן מסיים ב- 2.28 דק' ומדורג ב- 2.11 דק פיגור. לא מחייב יחס מיוחד.
טיבו פינו מסיים ב- 2.28 דק' וממוקם חמישה עשר ב-2.25 דק. על ניבלי לייחס חשיבות.
מולמה מסיים 2.44 מאחור וממוקם שמונה עשר ב- 2.27., אין צורך להקפיד.
קונטאדור מסיים 2.54 דק' מאחור ומדורג תשע עשר 2.37. צבע אדום.


pavé כן או לא? אם בעבר יכולותיהם המגוונות של הרוכבים אפשרו ל(חלק) מהם להיאבק במגוון מרוצים בעלי אפיונים שונים, וחלקם אכן טמן ידו בצלחת ונהנה מעולמות שונים, הדבוקה המודרנית שונה, היא עברה תהליך התמקצעות ורוכביה מומחים גדולים (חלקם) בתחומם, אך לא בתחומים אחרים. אין בעל יכולת לנצח במרוצים קלאסיים בפלאנדריה (או צפון צרפת) גם בעל יכולת להיאבק במדרונות הסטלביו כנגד מטפסי הרים ויתר מדורגים כלליים; אין בין גרר גדול גוף מנצח הפאריס רובה לבין מטפס קטן קומה כמעט דבר; נדמה שהייתה זאת הפעם האחרונה שיותר למארגני מרוצים הקטעים הארוכים לשלב קטעים מסוג זה במרוצים אלו. הם צפויים להיתקל בשנים הקרובות בגוף רוכבים מקצועי שישמור על זכויותיהם של הרוכבים וימנע מהמארגנים להתעלל בהם. האם על דקי הגוף וחסרי המסה לסכן עתידם בעבור גחמות המארגנים המפרסמים וגופי השידור? לא.

Tejay van Garderen: "It was insane. I think ASO needs to rethink having days like this in the race
Tony Martin: "I would like these kind of stages not to feature in the Tour. If you want cobblestones, go to Roubaix or Flanders"





It's gonna be a hell of a Vuelta.


טלנסקי, מילים אחרי הקטע
TJ- Just insane
קנצ'לארה לאחר הקטע-חלק שני של הוידאו















קטע 6, 194 קמ', Arras  ›  Reims
קטע מאיצים רביעי. המרוץ מתחיל מסעו דרומה לפנים הארץ עם קטע מעבר נוסף ויאפשר שוב למאיצים וקבוצותיהם לשלוט בחלק השני של הקטע ולדאוג לכך שיגיעו בזמן לאיזור קו הסיום בכדי לנהל את מאבקיהם ראש בראש. ללא בעיות מיוחדות באזור הקו.





מזג אוויר. יתכן גשם באיזור הקו אחרהצ.


שידורים חיים. שידורים חיים מהשעה 15.00. הסיום צפוי לא לפני 18.15 אך כדאי להכנס לשידור קצת לפני.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה